2010-04-25, 23:03
Medlem
Roquentins avatar
Kritiken växer sig gigantisk mot SD efter hela "kristna irakier"-fiaskot här på FB. Första gången jag ser öppna realister faktiskt gå emot SD.
Så hur många utav er är det som känner er svikna av SD och vad kommer ni att göra? Ska ni rösta på ND eller väljer ni att stanna kvar med SD? Och hur stor tror ni risken är att rösterna delas så illa så att SD inte ens kommer in i riksdagen?

EDIT: Jag tog inte upp detta i en utav de stora SD trådarna för att det inte endast handlar om SD, utan även om ND samt att frågan i sig verkar stor nog att debatteras i en egen tråd. Om mod inte håller med så skulle jag uppskatta en förflyttning över ett lås..
Senast redigerad av Roquentin 2010-04-25 kl. 23:05.
Citera
2010-04-25, 23:09
Medlem
volvo 240s avatar
Knappt en jävel förutom vissa -tok-nationella på FB som bryr sig.

Gigantisk kritik, ja överdriv mer.

SD 2010.
Citera
2010-04-25, 23:11
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Knappt en jävel förutom vissa -tok-nationella på FB som bryr sig.

Gigantisk kritik, ja överdriv mer.

Suryoyogate är knappast okontroversiellt inom Sverigedemokraterna.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
SD 2010.

Citera
2010-04-25, 23:15
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Kritiken växer sig gigantisk mot SD efter hela "kristna irakier"-fiaskot här på FB. Första gången jag ser öppna realister faktiskt gå emot SD.

De mest högljudda klagarna är dock inte SD:are utan ND:are mm, även om en del SD:are nog inte är glada de heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Och hur stor tror ni risken är att rösterna delas så illa så att SD inte ens kommer in i riksdagen?

Jag tvivlar på att så många SD:are ens hört talas om detta, utanför SD. I Södertälje kanske, men inte utanför. Detta har ju knappast dominerat medias löpsedlar.

Fast om det (rent teoretiskt) går så illa att SD hamnar utanför riksdagen, pga det här, så är de största vinnarna dagens riksdagspartier. Inga blir gladare än dem.
Citera
2010-04-25, 23:15
Medlem
Ja säkert kommer det här gigantiska fiaskot med irakierna att helt radera ut SD i nästa opinionsmätning och förmodligen är då Nationaldemokraterna Sveriges tredje största parti.
Citera
2010-04-25, 23:17
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Text.
Nyligen så hoppade en känd SD profil av, så vad tror du om de interna skillnaderna som kanske börjar uppstå? Kan det ha någon nämnvärd effekt?
Citera
2010-04-25, 23:18
Medlem
Iroquioss avatar
Hmm.

Å ena sidan vet jag att alla politiker måste ingå i allianser och kompromissa. Därför kan jag förlåta Järnjimpa för hans agerande. Han har i övrigt länge varit lite av en idol, nu har han dock sjunkit lite i mina ögon av förståeliga skäl.

Å andra sidan är jag rädd att SD är och vill bli det nya KD, alltså ett parti som tycker att ens religion och inte etnicitet är det viktiga, och där moralfrågor står högt på dagordningen. Är också lite oroad över hur nationalistisk Åkesson egentligen är, han började ju sin karriär inom Moderat Skolungdom. Blev rejält oroad nu efter senaste nyheterna med de kristna irakierna.

Jag kommer dock fortfarande rösta på SD i höst även om mitt hjärta ligger någon annanstans. Om SD kommer in banar de väg för andra mer handlingskraftiga partier. ND kommer till exempel aldrig komma nära riksdagen så länge SD inte redan är där.

Jag brukar åtgå ifrån ett antal sanningar när jag tar sådana här beslut.

- Kulturen är ett resultat av folket, förändras folket förändras kulturen.
- Integration kommer leda till stor skada i den svenska genpoolen (i den ska vi ser idag), ser inga problem med att svenskar får barn med finnar, holländare etc. Men om 1 miljon sydlänningar skulle blanda upp sig kommer inte vi se ut som svenskar längre.
- SD måste vara så pass milda i sin politik än så länge annars kommer de inte nära riksdagen, Janne kommer helt enkelt inte köpa prat om rasblandningens faror och det judiska etablissemangets grepp.

Min önskan: Att vi nationalister inte blir splittrade; det är vad dem vill. Rösta SD i höst och se dem bana väg för etnopluralistiska ND!
Citera
2010-04-25, 23:21
Medlem
Sifters avatar
Det är tamejfan helt otroligt vilken oförmåga till att försöka nå framsteg det finns inom den nationella rörelsen i Sverige. Ni är ju värre än de borgerliga partierna var före 2005.
Citera
2010-04-25, 23:22
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Det där med att kristna irakier kandiderar för SD i Södertälje kommer inte påverka SD opinionsmässigt. Det är bara några få internetnördar som över huvud taget vet om detta.

Det verkar finnas en del här på FB som lever i övertygelsen om att SD är etniska nationalister. Det är dags för er att vakna nu och komma ur er illusion. SD är kulturnationalister och inget annat. SD i Södertälje visar genom sin valsedel detta på ett tydligt sätt.

Ni som är etniska nationalister har era partier att rösta på: ND och SvP.
Citera
2010-04-25, 23:23
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
...
Men som sagt, finns det inte en väldigt befintlig risk att det uppstår sprickor inom partiet?
Citera
2010-04-25, 23:24
Bannlyst
Jag har tidigare röstat på SD, både i EU-valet 2009 och i kyrkovalet 2009. Men till riksdagen får de inte min röst. Jag går över till det mer rakryggade alternativet - Nationaldemokraterna (ND). Har även hört från flera andra håll att fler och fler går över till ND.
Citera
2010-04-25, 23:25
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrekt.Engelbrektsson
Jag har tidigare röstat på SD, både i EU-valet 2009 och i kyrkovalet 2009. Men till riksdagen får de inte min röst. Jag går över till det mer rakryggade alternativet - Nationaldemokraterna (ND).
Kan du utveckla varför? För hela kristna irakie-grejen? Många anser ju att det endast va ett politiskt trick, håller du inte med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in