2010-04-25, 23:47
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Så utomeuropeisk massinvandring är helt OK så länge det inte är muslimer?

Ja, så kan man sammanfatta saken. Samtidigt ska man komma ihåg att Sverigedemokraterna kraftigt vill minska alla form av invandring. Men så lite muslimer som möjligt. Det är huvudmottot.
Citera
2010-04-25, 23:51
Medlem
Roquentins avatar
Men kristna etiopier ? Och andra kristna afrikaner? Tror ni att de inte kommer vara bidragssnyltare endast för att de är icke-muslimer? Från vad jag har förstått så vill knappast någon "realist", inte endast de rasbesatta, ha några fler afrikaner i Sverige. Någonsin.

Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2010-04-25, 23:53
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
Men kristna etiopier ? Och andra kristna afrikaner? Tror ni att de inte kommer vara bidragssnyltare endast för att de är icke-muslimer? Från vad jag har förstått så vill knappast någon "realist", inte endast de rasbesatta, ha några fler afrikaner i Sverige. Någonsin.

Det är lite svårt att tyda din fråga. Men det låter som att Nationaldemokraterna kan vara partiet för dig.
Citera
2010-04-25, 23:54
Medlem
Slaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrekt.Engelbrektsson
Jag har tidigare röstat på SD, både i EU-valet 2009 och i kyrkovalet 2009. Men till riksdagen får de inte min röst. Jag går över till det mer rakryggade alternativet - Nationaldemokraterna (ND). Har även hört från flera andra håll att fler och fler går över till ND.

Haha sånt jävla skitsnack.
Du är reggad samma dag som nationell.nu "brejkade" storyn om Jimmie Åkesson och syrianerna.
Du är bara här för att sprida skitsnack och ND-propaganda. Tror inte för fem öre på att du röstade på SD 2009. Inget i deras politik har ändrats sedan dess.

Och nej det är ingen "gigantisk" sak som har skett, bara i desperata ND:ares lilla värld har något hänt.
ND hatar i princip allt och alla, särskilt SD då de består av föredettingar och outcasts som inte platsade i ett seriöst parti. Nu tror de att hela världen har ögonen på dem eftersom de fick sitt presstöd och sin "story" om att Jimmie Åkesson vill ha massinvandring av kristna irakier(vilket alla som sett HELA videon fattar att så inte är fallet).

Nej jag kan i alla fall vara ärlig och säga att jag inte har haft något emot ND fram tills nu. De är ett gäng desperata jävla förlorare som saknar noll verklighetsförankring. Deras politik är för mig främmande och inte jag stöder heller, däremot tycker jag att det finns plats för dem men då måste de fan lägga av med sin hetskampanj mot SD och börja formulera en egen politik.
Citera
2010-04-25, 23:56
Medlem
Citat:
Kritiken växer sig gigantisk mot SD efter hela "kristna irakier"-fiaskot här på FB. Första gången jag ser öppna realister faktiskt gå emot SD.
Så hur många utav er är det som känner er svikna av SD

- Jag känner mig inte direkt sviken, däremot bekymrad över att Hansson och co. går en felaktig väg i Södertälje och att partiledningen uppenbarligen ger honom carte blanche för detta. Därtill har man bemött det mesta av kritiken med öppen arrogans och nu senast svarat på Kenneth Sandbergs sorti med att svartmåla honom som person (var fanns den kritiken när han levererade ett lokalt valresultat på topp tio nationellt?).

Citat:
och vad kommer ni att göra? Ska ni rösta på ND eller väljer ni att stanna kvar med SD?

- Jag kommer att rösta SD i riksdagsvalet. Dels är det det enda realistiska alternativet som har någon form av nationalkonservatism på agendan, dels tror jag fortfarande på mycket av SD:s politik och många av deras företrädare. Partiledningen kör en viss linje just nu av taktiska skäl. Själv är jag övertygad om att den linjen är helt fel, men de allra flesta vanliga partimedlemmar och partiarbetare har sunda åsikter. Även om vissa partiföreträdare tvingar en att hålla för näsan när man lägger sin SD-röst, så är det i grunden en positiv rörelse man röstar in i riksdagen. Det värsta som kan hända är att det inte händer så mycket. Det bästa som kan hända är att det händer en jävla massa viktiga saker.

I kommunalvalet skall det bli ett sant nöje att ta SD:s valsedel, här i Göteborg leds ju partiet av Mikael Jansson och Patrik Ehn. Det är personer jag har ett enormt förtroende för.

Citat:
Och hur stor tror ni risken är att rösterna delas så illa så att SD inte ens kommer in i riksdagen?

- Den är typ noll (om du syftar på Irak-affären). 99% av väljarna missar helt vilka som står på SD Södertäljes lista, de missar den interna diskursen i SD, de missar indignationen hos mer traditionella sverigedemokrater. Den överväldigande majoriteten av de som lägger sin röst på SD röstar på medias nidbild av partiet - dvs. ett parti som vill totalstoppa invandringen, verka för generell repatriering, slänga ut kriminella och missanpassade element, ta i med hårdhanskarna mot brottsligheten och skjuta av vårt politiska och mediala etablissemang för att de har sålt ut och sabbat det här landet. Att Tommy Hansson jobbar heltid för att tillintetgöra den bilden och marknadsföra SD som ett sionistlojalt och Johan Ingerö-konservativt borgarparti är ett problem, men det är inget den vanlige väljaren kommer att märka av, i alla fall inte inför valet 2010. Medias bild av SD kommer fortsatt vara bilden av det farliga, samhällsomstörtande partiet som får det politiska och mediala etablissemanget att gå i taket, och många svenskar vill inget hellre än att rösta på det partiet. SD:s fiender är deras bästa vänner och kommer att bära partiet in i riksdagen.

Vad som dock kan hända är att folk som är åt det renodlade nationalisthållet och sedan länge varit starkt engagerade i SD (som politiker, valarbetare, bloggare eller internetkrigare) drivs i armarna på Nationaldemokraterna. Vi snackar kanske om några dussintal personer totalt, men på vissa orter kan det säkert åderlåta SD på ideologiskt motiverade personer och ge ND chansen till en nystart. Detta kommer inte att synas i rösträkningen på valnatten, men om SD inte levererar i riksdagen kommer det att börja hända saker här och där.

Personligen tror jag att vi under de närmsta åren kommer få se SD äntra riksdagen och möjligen växa ytterligare som ett parti för slentrianmässiga invandringskritiker av varierande ideologisk bakgrund. Typ Fremskrittspartiet/Dansk Folkeparti. Om ND är smarta utnyttjar de det faktum att SD egentligen inte står för det som många SD-väljare innerst inne vill, och börjar bygga ett ideologiskt nationalistiskt alternativ i den politiska periferin. Ett parti som hela tiden hotar att växa till sig och nå verklig makt om SD flippar ur fullständigt. Själv ser jag i princip inget negativt med en sådan arbetsdelning.
Citera
2010-04-25, 23:57
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLANGBOTTEN
Det är lite svårt att tyda din fråga. Men det låter som att Nationaldemokraterna kan vara partiet för dig.
Nej jag är inte svensk eller nationalistisk. Vad jag undrade var, de flesta SDare här på forumet refererar oftast afrikaner som bidragssnyltande negrer som inte tillför samhället något alls. Om SD nu rent teoretiskt tillåter kristna MENA invandrare in i landet så skulle detta väl gå skarpt emot vad SD anhängare röstar för. Tror du t.ex. att kristna afrikaner kommer tillföra lika mycket som europeiska invandrare endast för att de är kristna? Eller har jag fel, vill SD anhängare ha fler MENA invandrare så länge de är kristna?
Citera
2010-04-25, 23:59
Medlem
Slaskets avatar
Citat:

Ja du är ute och cyklar.

De som betecknar sig som "realister" vill ha en realistisk politik, inte rasistisk. Man utgår från vad som helt enkelt är möjligt och bra. Man vill ha ett tryggt och väl fungerade Sverige, däremot är man inte besatt av saker som ras, etnicitet osv. Rasister som Varnagel(och även Ezzelino och i viss mån Ivanlendl) vill ha ett rasrent Sverige där det i princip endast bor etniska svenskar. Detta är inget som realister vurmar för eftersom en realist kan vara en människa från vilket land som helst men som insett att en massinvandring och ett mångkulturellt samhälle inte är konstruktion som fungerar.
Skulle vilja hävda att de ALLRA flesta realister är kulturnationalister, dvs. man anser att folk som kommit hit skall anpassa sig till majoritetskulturen, att Sverige skall strypa invandringen, att svenskar skall vara i majoritet i sitt eget land(vilket inte betyder att ALLA som bor i Sverige måste vara blåögda och blonda), att det är skillnad på invandrare och invandrare(dvs man har inget emot de som kommer hit, bidrar till samhället och assimilerar sig) osv.
Citera
2010-04-26, 00:02
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasket
....
Så du tror att det är acceptabelt med ett fåtal tusen kristna afrikanska invandrare per år? Alltså i din typiska SD-anhängares ögon.
Citera
2010-04-26, 00:02
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
- Dansk Folkeparti.

Ja SD säger ju att DF är deras broderparti och en stor förebild etc. Så vad är felet med det?

Många nyerggade här med anti-SD budskap må jag säg...
Senast redigerad av volvo 240 2010-04-26 kl. 00:13.
Citera
2010-04-26, 00:07
Medlem
Vi ska nog försöka minska ner på den här afrikanska invandringen, helst till noll.
Citera
2010-04-26, 00:11
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Vi ska nog försöka minska ner på den här afrikanska invandringen, helst till noll.
Jo men kristen invandring är ju OK enligt SD, har jag fått sagt till mig.Kristendomen är väldigt utbredd i Afrika.
Citera
2010-04-26, 00:15
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Citat:
vill SD anhängare ha fler MENA invandrare så länge de är kristna?

Nej, de vill inte ha fler MENA-invandrare. Men SD:s partiledning anser nog att kristna MENA-invandrare innebär ett mindre hot än muslimska MENA-invandrare. Och då tänker man på hur Sverige kommer utvecklas på längre sikt. Sverigedemokraternas partiledning är rädda för att Islam kommer att ta över Sverige och det vill man stoppa. Just den här Islam-aspekten är rätt skrämmande, faktiskt - oavsett om man håller på SD eller inte och oavsett vad man själv anser om islam. Riktigt skrämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in