2010-04-26, 02:21
  #49
Medlem
Roquentins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Många nyerggade här med anti-SD budskap må jag säg...
OT men detta är inte mitt första account. Och jag är inte emot SD och jag är inte heller för ND. Undrade endast hur vissa kände över SD's nya löfte till de kristna irakierna.
Citera
2010-04-26, 02:28
  #50
Medlem
GhettoSvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
SD genomgår fortfarande en process, en förvandling, så det är nog oundvikligt att SD i jakten på nya väljargrupper kan tappa vissa gamla, samt även tappa en del politiker som inte gillar den förvandling som sker.

Men min förhoppning är att partiet håller ihop relativt intakt, trots en del tandagnisslan mellan personer inom partiet som har olika åsikter i vissa detaljfrågor. Att komma in i riksdagen borde vara allas primära mål. Tillfället är unikt och det får inte missas.

Sedan är det väl så att partier på "högerkanten" historiskt haft svårt att hålla ihop längre perioder. Starka viljor och starka känslor gör väl att splittringar uppstår ibland. Fast jag tror att i princip alla anser att det viktigaste är att få in SD i riksdagen, så risken för en större splittring borde vara väldigt liten. Men några enstaka avhopp till kanske man får räkna med.

Det verkar som att ni nationalister har väldigt svårt att hålla samman - ungefär som negrerna i Afrika.

Jag tror att om Jimmie skulle försvinna så skule det bli en kollaps typ Ny Demokrati på sin tid. Ian var för ND vad Jimmie är för SD. Tycker det verkar vara lite tunnt bakom Jimmie? Vem som helst kan ju tröttna på politiken eller rent av dö plötsligt.
Citera
2010-04-26, 02:32
  #51
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Det är tamejfan helt otroligt vilken oförmåga till att försöka nå framsteg det finns inom den nationella rörelsen i Sverige. Ni är ju värre än de borgerliga partierna var före 2005.

Ja, det är minst sagt en rörelse utan förmåga att se de stora linjerna. Det finns ett talesätt som säger att man inte ska "göra det goda till det bästas fiende". Om man vill ändra kursen i den svenska invandringspolitiken är det ganska självklart att den mest framkomliga vägen är att tala om att ändra politiken till vad den redan är i mer restriktiva länder. Danmark och framförallt Finland är betydligt mer restriktiva och fördes denna politik borde de nationella jubla. Det är vad SD har talat om. Men det räcker inte för hard-liners som blir besvikna för att partiet inte vill driva den helt verklighetsfrämmande linjen att bussa hem alla i landet boende personer med invandrarbakgrund. I ilska över detta väljer de att inte stödja det enda parti som har en realistisk chans att åstadkomma något.
Citera
2010-04-26, 03:33
  #52
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisham
Ja, det är minst sagt en rörelse utan förmåga att se de stora linjerna. Det finns ett talesätt som säger att man inte ska "göra det goda till det bästas fiende". Om man vill ändra kursen i den svenska invandringspolitiken är det ganska självklart att den mest framkomliga vägen är att tala om att ändra politiken till vad den redan är i mer restriktiva länder. Danmark och framförallt Finland är betydligt mer restriktiva och fördes denna politik borde de nationella jubla. Det är vad SD har talat om. Men det räcker inte för hard-liners som blir besvikna för att partiet inte vill driva den helt verklighetsfrämmande linjen att bussa hem alla i landet boende personer med invandrarbakgrund. I ilska över detta väljer de att inte stödja det enda parti som har en realistisk chans att åstadkomma något.


Instämmer till fullo! För första gången på väldigt många år finns en stor chans att ett invandringskritiskt parti kan komma in i riksdagen. Att då rösta på ND och tro att Sveriges vansinniga invandringspolitik ska ändras är ju bara löjligt.

En röst på ND är en bortkastad röst i riksdagsvalet, enär ND inte på långa vägar har någon möjlighet att nå 4% spärren.
Citera
2010-04-26, 05:42
  #53
Medlem
neonguys avatar
Vad är det som händer, varför kan vi inte stå enade allihopa?! Tycka vad man vill om den här situationen, men faktum är:
ND = Bortkastat röst!
SD = Jävligt viktig röst!

Man måste successivt ta sig mot ett mål, med små steg i taget. Prioritet 1 är att spräcka hål på den här äckliga PK-hinnan som omger Sverige, och för detta räcker det med SD. När klimatet har förändrats under nästa mandatperiod kan man börja se sig om efter andra alternativ, det kanske innebär att SD kan strypa åt ytterligare i sin politik eller att dom banar vägen för ND, men för att förslagen ska få effekt behövs det ju mycket folk som stödjer det.

Visst kanske man skulle vilja att det generellt var mindre folk från Afrika och Mellanöstern i detta land, men det känns på något vis väldigt avlägset att begära något som ND vill just nu. Det är på tok för kort tid för att byta kurs på skutan.

Tror inte att SD kommer få mindre i opinionen nu, eftersom kanske fler invandrare tar nationalisternas plats istället. Det finns faktiskt många bra invandrare också, inte minst dom som varit här länge och det är inget nytt att många av dom har öppnat sig för SD, och jag blir ärligt talat glad när även dom stöttar partiet. Vi behöver invandrarna för att få rejäla siffror med SD.

Men jag önskar att dom som tänkte rösta ND tänker till en extra gång och kör på min taktik "successivt/ett steg i taget" (som ja förklarade i början av inlägget) och röstar SD i detta val.
__________________
Senast redigerad av neonguy 2010-04-26 kl. 06:25.
Citera
2010-04-26, 10:25
  #54
Medlem
min-farsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Vad är det som händer, varför kan vi inte stå enade allihopa?! Tycka vad man vill om den här situationen, men faktum är:
ND = Bortkastat röst!
SD = Jävligt viktig röst!

Man måste successivt ta sig mot ett mål, med små steg i taget. Prioritet 1 är att spräcka hål på den här äckliga PK-hinnan som omger Sverige, och för detta räcker det med SD. När klimatet har förändrats under nästa mandatperiod kan man börja se sig om efter andra alternativ, det kanske innebär att SD kan strypa åt ytterligare i sin politik eller att dom banar vägen för ND, men för att förslagen ska få effekt behövs det ju mycket folk som stödjer det.

Visst kanske man skulle vilja att det generellt var mindre folk från Afrika och Mellanöstern i detta land, men det känns på något vis väldigt avlägset att begära något som ND vill just nu. Det är på tok för kort tid för att byta kurs på skutan.

Tror inte att SD kommer få mindre i opinionen nu, eftersom kanske fler invandrare tar nationalisternas plats istället. Det finns faktiskt många bra invandrare också, inte minst dom som varit här länge och det är inget nytt att många av dom har öppnat sig för SD, och jag blir ärligt talat glad när även dom stöttar partiet. Vi behöver invandrarna för att få rejäla siffror med SD.

Men jag önskar att dom som tänkte rösta ND tänker till en extra gång och kör på min taktik "successivt/ett steg i taget" (som ja förklarade i början av inlägget) och röstar SD i detta val.

Håller med dig helt!
Varför bråka om småsaker när det viktigaste är att SD kommer in och får öppna en riktig debatt om dom miljarder som försvinner i ett stort svart hål kallat invandring. När detta skett kanske ni ND kan locka folks intresse om det blir så att SD blir betraktat som för milda i sin framtoning.

Det är lite väl magstarkt att tro det går att vända Sverige från där det står idag till en vit arisk nation som ni verkar önska. Jag nöjer mig med en vettig restriktiv invandringspolitik och utvisning av dom som ljuger om ursprung, är kriminella samt som har förlorat skyddsbehovet.
Citera
2010-04-26, 10:25
  #55
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Märkligt namn då det inte handlar om syrianer...

Ett folk flera namn.
Citera
2010-04-26, 10:26
  #56
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Det är tamejfan helt otroligt vilken oförmåga till att försöka nå framsteg det finns inom den nationella rörelsen i Sverige. Ni är ju värre än de borgerliga partierna var före 2005.
Det är nog för att rätt många inom den sk. nationella rörelsen är tokar, rättshaverister och olika sorters socialfall.
Citera
2010-04-26, 10:37
  #57
Medlem
SonneHagals avatar
Jag har röstat på SD i hela mitt liv (32 år gammal) och har varit rätt skeptiskt mot de förändringar som har skett, i synnerhet vad det gäller invandringsfrågorna. En annan grej som jag inte uppskattar är att när man surfar på partitopparnas bloggar och liknande vajar det fler sionistflaggor än Sverigeflaggor?

Att Jimmy flörtar med irakier och lovar dem en ganska stor invandring med kristna från Irak förvånar mig inte. Tycker ändock SD har gjort ett kanonjobb och verkligen fått till fantastiska förändringar i Sveriges debattklimat utan att ens ha kommit in i riksdagen. Även jag ser SD som en viktigt mellansteg för ett bättre Sverige och hoppas och tror att SD kommer in i riksdagen 2010. De kommer då även kunna ta fram siffror på kostnader och annan statistik som sedan länge har varit gömda för det svenska folket.

Att jag detta år kommer lägga min kommunala röst på ett mindre parti som står mig närmare är dock redan klart:
Citat:
Nationaldemokraterna utgår ifrån principen att varje etnisk grupp har sitt unika värde och därför ska tillerkännas rättigheter i stil med vad individer tillerkänns.
Främst innebär detta rätten att fortsätta existera som en etnisk grupp och att få göra detta i frihet och oberoende. Svenskarna och de andra europeiska folken hotas idag av total etnisk utplåning genom integration med folk från andra världsdelar.

Om Svenskarna inte har en framtid som ett folk så finns det heller inte något kvar att kämpa enligt min mening. Drar SD iväg rejält i opinionsundersökningarna och ser ut att garanterat komma in i riksdagen tänker jag även lägga riksdagsrösten på ND, annars får SD min röst i valet 2010 oavsett hur mycket de kohandlar med sin politik.

Rösta litet, tänk stort!
__________________
Senast redigerad av SonneHagal 2010-04-26 kl. 10:42. Anledning: gramatik
Citera
2010-04-26, 10:38
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Sen förstår jag inte riktigt det praktiska här. Om, mot all förmodan, SD fick sina spelregler och att de enda utomeuropeiska invandrarna är kristna på pappret, hur svårt är det inte att ljuga? Jag menar, vi får ju in skäggbarn och vi får se sidor där man lär folk hur man ska få asyl etc. Hur svårt är det inte att ljuga om sin religion?

Om jag inte minns fel sen min kurs i Religion A är det en dödssynd (kommer tillfälligt ej ihåg det arabiska ordet för detta) att förneka sin religion som muslim. Om muslimen i fråga är väldigt troende kommer denne troligtvis inte våga förneka sin religion, kanske inte ens vid ett sådant tillfälle. Är de mindre troende och förnekar sin religion kanske de även är 'mindre farliga'?


Rätta mig om jag har fel angående mitt första påstående

Editerar mig själv direkt efter en snabb googling. "en koranisk vers som säger att en muslim får ljuga om sin identitet och förneka sin tro om han utsätts för tvång:". De kan säkert tumma på den versen lite.
__________________
Senast redigerad av fcukoff 2010-04-26 kl. 10:48.
Citera
2010-04-26, 10:41
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja SD säger ju att DF är deras broderparti och en stor förebild etc. Så vad är felet med det?

- Jag sa väl inte att det är något större "fel", det var en förutsägelse. Dansk Folkeparti är bra och har åstadkommit en hel del i Danmark. Problemet med Dansk Folkeparti (som jag tror kommer visa sig på sikt) är att de är ganska mycket av en enkvinnoshow och inte riktigt har någon ideologisk grund mer än att de ogillar muslimer.
Citera
2010-04-26, 10:52
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roquentin
Jo men kristen invandring är ju OK enligt SD, har jag fått sagt till mig.Kristendomen är väldigt utbredd i Afrika.

- Nu är det ju faktiskt bara i Södertälje som man öppet sagt det där om att "prioritera förföljda kristna". Det är ju inte så att SD okey:at all invandring bara för att den sker från ickemuslimska länder.

Sen är väl kanske Afrika ett rätt bra exempel på att religionen inte betyder allt. Vad väljer man, tiotusen invandrare från Gambia eller tiotusen från Iran liksom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in