2010-04-27, 00:18
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisham
Med en mindre invandring är det definitivt möjligt. Det finns en defaitism som jag stör mig otroligt mycket på. Alla som tror att människor från muslimska länder inte kan ändra sig. Det är skitsnack. En stor andel av iranierna i Sverige är otroligt kritiska till islam som religion. Mer så än många svenskar. En stor del av dessa iranier har hög utbildning och arbetar och betalar skatt. Jag har haft klasskamrater med ursprung i mellanöstern som både dricker alkohol och äter fläskkött. De bryr sig väldigt lite om religion. Sverige är ett starkt sekulariserat samhälle. Vårt levnadssätt är attraktivt för många invandrare också. Och med tiden när de bott i Sverige några generationer kommer det att vara mer svenska än någonting annat. Det viktiga är att idag bromsa invandringen och att arbeta för en integration av de invandrare vi har i landet.

Gör vi det är jag övertygad om att allt snack vi har idag om en islamisering av Sverige kommer att vara något vi skrattar åt i framtiden. Jag har ett långt perspektiv på den här saken. Om vi bromsar nu hur ser landet ut när jag är 75 år om ca 50 års tid? Jag är övertygad om att barnbarnen till dagens invandrare kommer att tala bra svenska och ha ett mycket högre deltagande på arbetsmarknaden. Jag tror inte särskilt många av dem kommer att delta i religiösa församlingar. Det är vad jag tror.

Din inställning och tro på framtiden hade jag också...för 12 år sedan.

Tyvärr är är det för sent även om vi skulle stoppa invandringen och tyvärr ser det inte ut som vi kommer att gör ens det..stoppa invandringen.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2010-04-27 kl. 00:42.
Citera
2010-04-27, 00:21
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrekt.Engelbrektsson
SD vill ju släppa in alla som inte är muslimer.

Nej, motståndet mot massinvandring och islamisering är inte samma sak.

Fattar inte hur du som "äkta nationalist" inte kan se ett problem i att det för varje dag som går blir fler och fler moskéer i Sverige tex. Du kanske vill vakna upp till minareternas oväsen varje morgon? Det vill i alla fall inte vi Sverigedemokrater, således jobbar SD mot detta. Ändå svartmålas man av de "äkta nationalisterna"
Citera
2010-04-27, 00:28
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Nej, motståndet mot massinvandring och islamisering är inte samma sak.

Fattar inte hur du som "äkta nationalist" inte kan se ett problem i att det för varje dag som går blir fler och fler moskéer i Sverige tex. Du kanske vill vakna upp till minareternas oväsen varje morgon? Det vill i alla fall inte vi Sverigedemokrater, således jobbar SD mot detta. Ändå svartmålas man av de "äkta nationalisterna"

Fast nu utgår du från ett svartvitt "antingen eller"-tänkande. Det behöver inte vara så.

Nationaldemokraterna och andra nationalister vill inte heller ha böneutrop från minareter.
Citera
2010-04-27, 00:34
Medlem
SummaSummarums avatar
Jag ser inte Jimmies uttalanden mot irakiern som så allvarligt. Det är förståeligt utifrån situationen och att han var där för att förespråka SD. SD är fortfarande det bästa alternativet, som kan göra någon skillnad. Man kan inte få allt på en gång. Det viktigaste SD kan göra till att börja med är att spräcka den politiskt korrekta bubblan. Jag hoppas dock att SD tar upp invandringsfrågan och islamiseringen mer inför valet istället för att tala om andra frågor för att framstå som mer breda.
Citera
2010-04-27, 00:36
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Extremister har en underlig förmåga att bländas så mycket av sin egen ideologis (i deras värld) ofelbara teori att de inte inser när det finns praktiska problem. Det socialdemokraterna förstod då och det SD verkar förstå nu är att man måste kompromissa ibland för att komma någonstans.

Men är det verkligen antingen eller?
Antingen är man dödsnazister eller så är man ett syrianparti?

Är det att man inte haft ett samarbete med kristna irakier som stått ivägen för att bli "rumsrena" och att komma in i riksdagen?
Sverigedemokraterna säger ju sig ha en tydlig bild av hur en skötsam invandringspolitik ska se ut. Det är väl inte konstigt att folk tvekar på Sverigedemokraterna om Södertäljes invandrare ska lyftas fram som något lyckat exempel?

Tvärtom förstärker det bara bilden av dem som ett renodlat islamofobparti. Att vissa kristna invandrargrupper också hatar islam är bara en bonus för dem. Det är inte Sveriges bästa som är centralt här.
Citera
2010-04-27, 00:37
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Man kan inte få allt på en gång.

Varför?
Citera
2010-04-27, 00:38
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Varför?
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2010-04-27, 00:39
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Omformulerar frågan:
Vad hade hänt om samarbetet med irakierna inte inletts?
Citera
2010-04-27, 00:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Omformulerar frågan:
Vad hade hänt om samarbetet med irakierna inte inletts?
Ingen aning, men detta kan i bästa fall öppna upp för att invandrare som är negativt inställda till massinvandringen får upp ögonen för SD och ser att de inte är rasister utan för politiska sakfrågor. Jag tror inte att SD kommer öppna upp för massinvandring av irakier (som det är nu). Detta var ett samtal mellan två personer, ingen politisk komplott för att störta Sverige.
Citera
2010-04-27, 00:56
Medlem
Grishams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Hear hear. Instämmer till fullo.

Skillnaden är bara att jag inte är säker på exakt var man bör dra linjen för vad som är "för mycket". Mer data behövs.

Ja, det vete fan. Men jag kan tänka mig att vi drar en promillegräns. Inte mer än 9000 utomnordiska invandrare varje år. Det torde vara i nivå med vad som gäller i Finland...

Jag blir för fan mörkrädd av vilka diskussioner som förs i Sverige idag. En massa jävla bjäbb om religion och klädsel och sådant jävla snack. Man skulle fan i mig slänga upp en minaret i Rinkeby och dåna ut denna låt av Uggla:

http://www.youtube.com/watch?v=TxGMLLYT1yc&feature=related

Skäggen skulle väl få slag. Men det är vad de behöver. De måste för fan komma in i matchen och anpassa sig till vilket land de lever i!
Senast redigerad av Grisham 2010-04-27 kl. 00:59.
Citera
2010-04-27, 07:10
Medlem
neonguys avatar
Citat:

Haha, precis vad jag också tänkte skriva.
Citera
2010-04-27, 07:11
Medlem
neonguys avatar
Förstår inte hur ni NDare tänker. En vettig inställning till hur man vill prioritera resursena i samhället sitter inte i hudfärgen, utan i skallen. Invandrare som är SDare har ju tydligen fattat mer än vad dom flesta svenskar någonsin kommer göra - med tanke på opinionsmätningarna. Eller föredrar ni en blond blåögd naiv AFA framför en invandrare som sympatiserar med SD?

Håller dock med om att man borde skippa det kristna tramset, religioner är ondska. Varför Sverige är bra är för att vi tryckt undan religionen. Så det handlar inte om att få invandrar att dansa små grodorna, utan att anamma hela den svenska mentaliteten. Ett klocktrent inlägg som beskriver vad svenskhet egentligen innebär: https://www.flashback.org/showpost.php?p=14227681&postcount=102
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in