2009-07-26, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrErik
Jag har faktiskt lyckats med bedriften att bli utslängd från Dovas på St Eriksgatan. Och, observera, jag är fortfarande inte välkommen.

Det är en stark bedrift tycker jag. Jag ska dock vara tyst, utslängd från Nivå och Viper med två veckors mellanrum...
Citera
2009-07-26, 19:54
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AjaxWarrior
Pizzeria Lilla Monaco i Blackeberg. Hade en alkisgranne från Finland förut som satt där dag ut och dag in och bara drak bärs med sina polare. Som i Låt den rätte komma in fast irl. Han (Ajvide-Lindquist) skrev om alkisar i Blackeberg av en anledning. Blackan har alltid varit pundarnas och a-lagarnas Mecka
Det är ju en klassiker, vida känd i vissa kretsar. Aldrig varit där själv, men hört ryktena. Den ligger nog bra till ja.
Citera
2009-07-29, 01:26
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NineLives
Jag slänger ut en krok här.

På Magnus Ladulåsgatan, ungefär i mitten, ligger det ett ställe som verkar helt absurdt sunkigt. De har tonade fönsterrutor och halvstängda persienner, som för att hindra passerande folk att kunna se misären som råder därinne.
Utanför står ofta folk med nerpissade byxor / nåldynearmar etc.
Att det sedan ligger något slags missbrukar-luffar-hotell i närheten lär knappast spä på creddigheten.
Jag är extrem nyfiken på om någon har varit och sett insidan

Jag väntade bara på att detta charmanta etablissemang skulle nämnas när jag lusläste tråden. Det går under namnet Magnus Krog.
Mycket riktigt så är det "missbrukar-luffar-hotell" med i bilden, nämligen Hotellhemmet Alexandra. Krogen ligger faktiskt på hotellhemmets bottenplan.

Jag hade förmånen att få växa upp mitt emot denna koloss och jag kan intyga att sunkigheten är uppe i helt astronomiska nivåer, klientelet är hotellhemmets gäster. d.v.s. psyksjuka, alkoholiserade trashankar utan fast bostad. Jack Vegas-maskinerna går varma och ingen är nykter efter kl. 12.

Rekommenderas!
Citera
2009-07-29, 02:33
Medlem
h0lles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebelon
Förfest på Nivå22 sen drar man till Viper room..
haha precis den rundan jag blev visad när jag var på besök i stockholm
Citera
2009-07-29, 05:40
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Finns en "krog" i Sumpan (ligger nära Garbo - mitt mot ICA butiken)

I allafall, för drygt 6 månader sedan var jag i sumpan och drack "fredags öl" med några fd arbets kamrater på en pub som ligger bredvid "klassikern" Lilla Maria (?). Blev duktigt full, styrde stegen bestämt åt fel håll (skulle hem men..) efter vad som då tycktes vara en evighet (ca 200m) klev jag rätt in på denna krog - heter något med "grön öken" eller liknande - tror först att det var en tema kväll. Tema: halvdebila hillbillies med keps, mustasch, plånbok i bakfickan + dålig hy och hygien. Hade dock redan beställt. Upp kliver en "kvinna" (??) på ca 175-190 pannor i tights och generöst synliga oljefat till pattar - åt varsitt håll skvalpade pattarna när hon sjöng karaokee. Efter denna inledning blev det bara värre, inte farligt men värre.....satt kvar i drygt 2 timmar med gapande mun.....

Har efter denna episod ej vågat besöka sumpan efter solen gått ner
Citera
2009-07-30, 06:17
Medlem
Slave Marks avatar
Spånga värdhus
Bananflugornas mecca.
Citera
2009-07-30, 21:08
Medlem
NoTruces avatar
Är det lätt att få hugg på det där Nivå 22?
Citera
2009-07-31, 09:39
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är det lätt att få hugg på det där Nivå 22?
Börjar du bli sugen?
Jag nominerar Råcksta 2000. Vet inte om det finns kvar, men det verkar ju alla andra sunkställen göra. F.ö. har jag varit inne på krogen i sumpan som nämns ovan, det var jag, tjejen o fyra pers till tror jag, trots att det var festival o fullt med folk på alla andra krogar i området. Den heter väl Desert Rose o det passade, för det kändes som att det närsomhelst skulle komma en stäpplöpare blåsande förbi i den tomma lokalen...
Citera
2009-07-31, 10:54
Medlem
Var på Nivå22 igår, var rätt lugnt men på sunkighetsskalan så ligger stället högt ändå. Luktar rätt illa precis när man kommer in och vissa av klientelet där blir man lite nervös för
Citera
2009-07-31, 11:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
I allafall, för drygt 6 månader sedan var jag i sumpan och drack "fredags öl" med några fd arbets kamrater på en pub som ligger bredvid "klassikern" Lilla Maria (?). Blev duktigt full, styrde stegen bestämt åt fel håll (skulle hem men..) efter vad som då tycktes vara en evighet (ca 200m) klev jag rätt in på denna krog - heter något med "grön öken" eller liknande - tror först att det var en tema kväll. Tema: halvdebila hillbillies med keps, mustasch, plånbok i bakfickan + dålig hy och hygien. Hade dock redan beställt. Upp kliver en "kvinna" (??) på ca 175-190 pannor i tights och generöst synliga oljefat till pattar - åt varsitt håll skvalpade pattarna när hon sjöng karaokee. Efter denna inledning blev det bara värre, inte farligt men värre.....satt kvar i drygt 2 timmar med gapande mun.....

Har efter denna episod ej vågat besöka sumpan efter solen gått ner

Den krogen kan inte gå så bra om du menar den som ligger granne till bananhuset. Det andra är självklart Metropol om man vill beblanda sig med sumpans somaliska kultur.
Falconeer som ligger ovanför Metropol var förut och är nog fortfarande sunk numero uno. Sen vill man ju självklart inte förkasta Greens där åtskilliga litrar av den gyldene brygden inmundigats. Till råga på allt så har jag nästan gått med "damen" som jobbade på Greens hem (vet inte längre om hon jobbar där men alla som varit där lär fan veta vem hon är) när jag var så drängfull att jag knappt kunde stå.
Citera
2009-08-01, 19:01
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discusnl
Var på Nivå22 igår, var rätt lugnt men på sunkighetsskalan så ligger stället högt ändå. Luktar rätt illa precis när man kommer in och vissa av klientelet där blir man lite nervös för

Är bartendern kvar som påminde om the soup nazi i Seinfeld, både till utseende o sätt?
Liten turk med musche!
Senast redigerad av Svithjod 2009-08-01 kl. 19:04.
Citera
2009-08-05, 10:55
Medlem
"Glashuset" på Gullmarsplan brukar det sitta riktigt risiga människor.Då är det ändå inte särskilt billiga bira där så jag förstår inte varför... Det som lyfter stället är alla Bajare som även brukar hänga där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in