2010-04-22, 23:49
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showmethemoney

Efter att vi själva tänkt på det en tid så kom allt fler av oss underfund med att det faktiskt kan räknas som våldtäkt. Dock aldrig någon av oss som skulle få för oss att gå ut med det...varför liksom. Annorlunda sak om hon märkt det och led av det dock. Nu är det och förblir det en sjukt rolig historia

Och när min kompis Läderhasse ser dig däckad någonstans och tar ett litet försiktigt dopp i dajmkrysset utan att du märker det, utgår jag från att det också bara är en "sjukt rolig historia" som jag kan delge FB med glada smileysar.

Fy fan.
Citera
2010-04-22, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Nu sitter nog TS med handen i byxan

Förstår att folk gärna vill tro det om mig. Vem bryr sig...

Nej, som jag tidigare nämnt så är jag intresserad av helt andra anledningar. Det har bland annat att göra med att jag själv blev våldtagen en gång och för att jag pratat med en våldtäktsman vid ett annat tillfälle. (En riktig idiot från Afrika.)
Citera
2010-04-22, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Och när min kompis Läderhasse ser dig däckad någonstans och tar ett litet försiktigt dopp i dajmkrysset utan att du märker det, utgår jag från att det också bara är en "sjukt rolig historia" som jag kan delge FB med glada smileysar.

Fy fan.

Då torde LäderHasse ha en exceptionellt liten penis, annars går det inte ihop. Det skulle märkas.
Citera
2010-04-22, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Jag menade förstås att det handlade om en 18-åring och en 14-åring. Det handlade inte om våldtäkt. Men han blev ändå fälld, trots att fjortisen var med på allt.

Det var det jag menade.

Förstår jag väl. Det är ju det vi pratar om. Frivillig sex där en person är under femton. Om en sjuttonårig tjej hunsar en liten omogen kille på fjorton och har sex med honom så tycker jag att hon ska dömas för våldtäkt, även om han är med på det. Hur det var i det fallet du beskriver vet jag inte, du säger inget om det. Tycker att den äldre personen ska dömas för våldtäkt om den på något sätt manilpulerar den yngre personen till sex. Mycket svårt att veta, men nu försöker vi ju skydda barn under femton för att bli sexeuellt utnyttjade av äldre personer. Manipulerar man någon som är ett barn till att ha sex så är det inte rätt.
Citat:
Sedan menar jag att det skiljer marginellt mellan en 18-åring och en 14-åring som har två/tre månader kvar till sin 15-års dag.

Ja det gör jag med. Eller i alla fall där omkring.
Citat:
EDIT:

"En mogen, krävande, utnyttjande sjuttonårig tjej som har sex med en fjortonårig barnslig pojke är ju våldtäkt tycker jag."

Vem har förmågan att rättvist bedöma detta? Ingen. Barnslig som mogen för sin ålder har fan noll betydelse. Vilken 14-årig kille bangar sex med en 17-åring? Trams.

Självklart kan vuxna människor, i alla fall de flesta, se att ungdomar är olika mogna. Det är ju en självklarhet att det är så. Om den äldre tjejen manipulerar och tvingar ett barn till att ha sex så begår hon ett övergrepp även om han vill. Han är ett barn och ska inte av en mer mogen person narras in i något av någon anledning. Därför att han är ett barn. Kan man avgöra att någon så nära i ålder har utnyttjat ett barns omogenhet så ska de dömas för våldtäkt. Det är för att skydda uga individer helt enkelt.

Om de är ung. lika mogna så är det inget problem. Dock bör ju alla vara medvetna om risken de tar när de har sex med barn. Alla kanske inte tolkar det som de själva gör och de riskerar att dömas för våldtäkt.
Citera
2010-04-22, 23:54
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:

Fy fan.

Är inte riktigt samma sak. Men jag förstår din poäng och håller med dig. (Mer relevant med strapon-nina te.x)
Citera
2010-04-22, 23:54
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ja, det är svårt att veta. Jag uppfattade det inte så grovt som du. Jag fick uppfattningen att det sades med en lite mer skämtsam ton och att kvinnan sedan vaknade till. Jag fick uppfattningen att hon var med på det. Men om hon blev så rädd som du misstänker, då är det ju fråga om våldtäkt.

Det vet vi ju förstås inte utfrån vad vi fått höra här. Men med tanke på att de inte kände varandra särskilt väl, ser jag min tolkning som rätt trolig. Även om det var menat som ett skämt (jag tror inte ens det) kunde ju inte hon veta om han var ett rikspsycho som menade allvar.
Citera
2010-04-22, 23:55
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Är inte riktigt samma sak. Men jag förstår din poäng och håller med dig. (Mer relevant med strapon-nina te.x)

Well, jag tycker det är exakt samma sak.
Citera
2010-04-22, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Om den äldre tjejen manipulerar och tvingar ett barn till att ha sex så begår hon ett övergrepp även om han vill.

Det där går ju ihop... Logik.

Det är en sak att tvinga sig på någon och något helt annat att frivilligt ha sex med en 17-åring som 14-åring.
Citera
2010-04-22, 23:59
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:

Det är en sak att tvinga sig på någon och något helt annat att frivilligt ha sex med en 17-åring som 14-åring.

Lagen är tänkt så att man ska skydda minderåriga från snuskgubbar och snuskkärringar. Enligt tidigare diskussioner i ämnet så är det EXTREMT ovanligt att någon 17 åring blir dömd för våldtäkt mot barn när det handlar om en 14åring.
Citera
2010-04-22, 23:59
Bannlyst
Citat:
Det vet vi ju förstås inte utfrån vad vi fått höra här. Men med tanke på att de inte kände varandra särskilt väl, ser jag min tolkning som rätt trolig. Även om det var menat som ett skämt (jag tror inte ens det) kunde ju inte hon veta om han var ett rikspsycho som menade allvar.

Som sagt, jag fick inte denna uppfattning. Skulle vara trevligt om han som skrev detta från början ville precisera lite? Hur var det egentligen? Blev hon rädd på riktigt, eller blev hon - som jag uppfattade det - kåt?
Citera
2010-04-23, 00:06
Bannlyst
Citat:

Ett barn på fjorton som är i en utsatt situation, som har problem hemma, i skolan, är mobbat osv. är lätt att manipulera till att göra något som de inte är moget för, och det kommer att göra att de mår ännu sämre.

Ett barn på fjorton ska inte manipuleras av en sjuttonåring att ha sex även om barnet på fjorton själv tror att det är en bra idë, kanske barnet bara gör det för att ha någon att vara med, för att slippa vara ensam. Därför ska inte omogna individer ha sex med äldre mer utvecklade. Det är för att skydda barn.
Citera
2010-04-23, 00:08
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Nej, men jag har hejdats på gatan av en okänd kvinna som erbjöd sig som våldtäktsobjekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in