2010-04-23, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ett barn på fjorton som är i en utsatt situation, som har problem hemma, i skolan, är mobbat osv. är lätt att manipulera till att göra något som de inte är moget för, och det kommer att göra att de mår ännu sämre.

Ett barn på fjorton ska inte manipuleras av en sjuttonåring att ha sex även om barnet på fjorton själv tror att det är en bra idë, kanske barnet bara gör det för att ha någon att vara med, för att slippa vara ensam. Därför ska inte omogna individer ha sex med äldre mer utvecklade. Det är för att skydda barn.

Jo, men det behöver ju inte vara så heller. Men visst är det en bra lag, men den fungerar inte helt enligt mig.
Citera
2010-04-23, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Nej, men jag har hejdats på gatan av en okänd kvinna som erbjöd sig som våldtäktsobjekt.

Okej. Kan du vidareutveckla det där?
Citera
2010-04-23, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Lagen är tänkt så att man ska skydda minderåriga från snuskgubbar och snuskkärringar. Enligt tidigare diskussioner i ämnet så är det EXTREMT ovanligt att någon 17 åring blir dömd för våldtäkt mot barn när det handlar om en 14åring.

Ja det är det nog och så ska det ju vara. Det är bara om man kan påvisa att barnet blivit otillbörligt påverkad att göra något som man klart kan se att de inte är moget för. Det ska ju verkligen handla om någon som har utnyttjat ett utsatt omoget barn som man anser inte har kunnat värja sig och där den äldre personen är mer mogen och har kunnat utnyttja sin mogna till att ha så kallade frivillig sex. Där hamnar man nog i ett annat läge. Det handlar ju om ett barn och en person som har nåt år ifrån myndighetsålder och att denna person är straffmyndig.
Citera
2010-04-23, 00:25
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Undrar hur det känns att våldta någon och vad det är som driver en människa till att göra detta. Finns här någon våldtäktsman (eller någon som gjort något som angränsar till våldtäkt) på Flashback?

Träd fram och berätta!

Jag är även intresserad av våldtäktsfantasier. Vad är det som får en att gå igång?

Allt om våldtäkt!

Observera att jag själv inte är intresserad av våldtäkt och tänder inte heller på detta.
Är du igång nu igen och klämmer på bollarna? Good for you!

Om du inte tänkt på det så är våldtäkt inte alltid och förmodligen även oftast inte en handling för att få ligga utan mer för att dominera någon annan. Våldtäkt har förekommit väldigt ofta från man till man förr i tiden, inte som ett bevis på att den som tar är bög men för att förnedra den andre hannen sexuellt. Något som förmodligen vi har haft kvar i oss sen reptilerna.

Om du är kille så hoppas jag verkligen du har haft sex med någon, vilket gör förklaringen lättare. För om du placerar dig i en sådan position där tjejen inte har så mycket att säga till om, sen köra så mycket du kan (tills hon säger någonting att du ska sluta) så det enda man känner är att man är i kontroll, en maktposition. Inte direkt sexuellt tillfredsställd, som är mycket skönare i andra positioner och andra tempon för övrigt.

Så, det är en våldsakt. Inget man gör för att man inte lyckas få sig ett ligg.
Citera
2010-04-23, 00:29
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K

Om du inte tänkt på det så är våldtäkt inte alltid och förmodligen även oftast inte en handling för att få ligga utan mer för att dominera någon annan. Våldtäkt har förekommit väldigt ofta från man till man förr i tiden, inte som ett bevis på att den som tar är bög men för att förnedra den andre hannen sexuellt. Något som förmodligen vi har haft kvar i oss sen reptilerna.

Om du är kille så hoppas jag verkligen du har haft sex med någon, vilket gör förklaringen lättare. För om du placerar dig i en sådan position där tjejen inte har så mycket att säga till om, sen köra så mycket du kan (tills hon säger någonting att du ska sluta) så det enda man känner är att man är i kontroll, en maktposition. Inte direkt sexuellt tillfredsställd, som är mycket skönare i andra positioner och andra tempon för övrigt.

Men jag vänder mig lite om att det alltid skulle handla om makt. De flesta våldtäkter sker ju inom förhållanden? Har det verkligen med makt att göra där också? Känns ju som att man faktiskt skulle kunna "råka" våldta någon med dagens lagstiftning, då menar jag inte det där när tjejen ligger och grinar medan man besudlar henne.
Citera
2010-04-23, 00:38
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Men jag vänder mig lite om att det alltid skulle handla om makt. De flesta våldtäkter sker ju inom förhållanden? Har det verkligen med makt att göra där också? Känns ju som att man faktiskt skulle kunna "råka" våldta någon med dagens lagstiftning, då menar jag inte det där när tjejen ligger och grinar medan man besudlar henne.
Jag har väldigt svårt att tro om man våldtar i en relation att det verkligen skulle handla om utlösning. Tror allvarligt det handlar om att man ska visa var skåpet ska stå och vem som är mannen i hemmet, sen visst man kanske får utlösning efter ett tag när man gjort sin poäng och lugnat ner sig.
Citera
2010-04-23, 00:40
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att om man våldtar i en relation så handlar det inte om att man ska få spruta. Tror allvarligt det handlar om att man ska visa var skåpet ska stå och vem som är mannen i hemmet, sen visst man kanske får utlösning efter ett tag när man gjort sin poäng och lugnat ner sig.

Har iofs alltid haft svårt att förstå hur white trash tänker. Så det är möjligt att du har rätt.
Citera
2010-04-23, 00:45
Medlem
-Mr.Ks avatar
Citat:
Har iofs alltid haft svårt att förstå hur white trash tänker. Så det är möjligt att du har rätt.
Det är möjligt ifall man tänker på t.ex det som hände i Borlänge för en tid sedan, tre-fyra somalier som våldtog en ensam tjej på väg hem en torsdagskväll. Egentligen kanske de bara var ute efter att slå ner någon, men när de cruisat runt i sin fula bil ett tag så kanske de bara hittar en ensam tjej och klockan börjar slå för sent.
Deras tidigare tankar var att slå ner en snubbe. Men varför ska man misshandla en tjej? Det är liksom inte ens utmanande. Så de våldtar henne istället.
Citera
2010-04-23, 00:55
Bannlyst
För en del verkar det vara oerhört lustfyllt att skriva på fb att än den ena och än den andra ska våldtas. Man vet ju inte vilket kön de har som skriver detta, men antar några av de här individerna som sitter och vrålar att någon ska våldtas med krossat glas och sånt faktiskt ligger i riskzonen för att praktisera våldtäkt även om det då är utan krossat glas men på något sätt i alla fall. Personligen förstår jag inte varför man sitter och skriver att någon som gjort nåt ont ska våldtas. Möjligen förstår jag att någon säger det när det gäller någon som har begått en grov våldtäkt mot barn, även om jag inte själv skulle skriva det i nån tråd. Men i tråden om de tre norska kokainsmugglerskorna så är det med illa dold glädje det utropas, nästan njutningslystet att de förhoppningsvis ska bli våldtagna varje dag i tretton års tid som deras straff blev. Där sitter det några och använder den här makten att våldta fast bara i ord i alla fall. Det är lite ociviliserat kan jag tycka.
Citera
2010-04-23, 01:04
Bannlyst
Citat:

Som sagt våldtäkt är inget jag sitter och fantiserar om, ta dig en titt på detta inlägget:

https://www.flashback.org/sp22691452

I övrigt så köper jag inte det där argumentet att det alltid (eller oftast) handlar om dominans och makt. Jag tror att det handlar om okontrollerad kåthet och någon sorts frustration över att inte få ligga. Lägg där till en psykisk rubbning. Så som fallet ofta är när våldtäktsmännen inte förstår (eller vägrar inse) att de begått en våldtäkt.

Hur är det inne i fängelserna?

Kolla här:

http://www.youtube.com/watch?v=EqopH...eature=related

(Talar om att våldta medfångar runt 2 min.)

Den här dåren sitter inne på livstid. Tror du att det enbart handlar om att visa makt för honom? Han får ju aldrig mer träffa en kvinna! Makt visar han ju på alla andra tänkbara sätt ändå!

Nej, den primära drivkraften här är nog att han vill knulla!
Senast redigerad av MaudOlofsson 2010-04-23 kl. 01:15.
Citera
2010-04-23, 01:08
Bannlyst
Citat:

Just inom förhållanden kan jag dock tänka mig att det oftast handlar om maktkamp då det våldtas.
Citera
2010-04-23, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Undrar hur det känns att våldta någon och vad det är som driver en människa till att göra detta. Finns här någon våldtäktsman (eller någon som gjort något som angränsar till våldtäkt) på Flashback?

Träd fram och berätta!

Jag är även intresserad av våldtäktsfantasier. Vad är det som får en att gå igång?

Allt om våldtäkt!

Observera att jag själv inte är intresserad av våldtäkt och tänder inte heller på detta.

Nhä du tänder då inte på att våldta andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in