2010-04-22, 22:05
Medlem
Sashquatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showmethemoney
Jag känner en kille som tog en tjej på kissimurran när hon sov. Han hade läget och kunde inte låta bli. Bara ett litet dopp. De kände varandra. Hon märkte inget, eller sa aldrig något om det i alla fall. Efter viss tid berättade han det för oss andra, som givetvis tyckte det var en sjukt kul story!

Efter att vi själva tänkt på det en tid så kom allt fler av oss underfund med att det faktiskt kan räknas som våldtäkt. Dock aldrig någon av oss som skulle få för oss att gå ut med det...varför liksom. Annorlunda sak om hon märkt det och led av det dock. Nu är det och förblir det en sjukt rolig historia

Jag låg och sov en gång med en manlig bekant till mig. Jag litade helt på honom och kände mig trygg i hans sällskap. En natt så vaknade jag av att han kletade på mig och tog mig mellan benen. Jag blev så förskräckt och rädd att jag inte kunde röra mig, tyckte att hela situationen var så pinsam bara.
Efter det så hörde han aldrig av sig och jag såg honom aldrig mer.

Nu har jag äntligen hittat honom igen! tack så mycket, snart kommer polisen o knackar på!
Citera
2010-04-22, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Nej, men detta har skett. Läste ett fall där man straffade en 18 åring som haft sex med en 15åring. Gränsen går ju vid 16.

Han fick sammhällstjänst och böter.

Det handlade inte ens om våldtäkt, vilket flickan även intygade. Det var någon/några som hade sett dem och anmält.

Fallet var uppe i Norrköpings tingsrätt.

Där har vi ett exempel på en man som blivit dömd för våldtäkt av barn när det slår rejält fel.

De tittar då på om det finns en stor skillnad i utveckling, så att den äldre personen på något sätt är äverlägsen i erfarenhet och utnyttjar detta. Ibland kan man nog avgöra sådan. Det finns ett fall med en sjuttonårig kille som hade regelbunden sex med en fjortonåring men de bedömdes så lika i utvecklingsfas att det inte ens gick till åtal.

Gränsen går vid femton. Så din uppgift om en artonåring och en sextonåring stämmer inte.

Det är ju viktigt att skydda barn mot att bli "ledda" in i något de inte kan hantera. Nu kan man ju säga att det finns exempel där det inte har gått någon nöd på barnet, men eftersom man inte kan veta det i förväg så ska inte vuxna ha sex med barn. Vuxna bör kunna ha sex med andra vuxna eller så får de ha det med sig själv. En vuxen måste kunna behärska sig från att ha sex med personer under femton. Annars är det nåt generaltilt.

Våldtäktsmän tycker ju ofta att de inte alls har våldtagit. Kanske de har svårt att relatera till att någon annan har en egen vilja, att någon annan vill något. Jag vet inte varför de är så.
Citera
2010-04-22, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
De tittar då på om det finns en stor skillnad i utveckling, så att den äldre personen på något sätt är äverlägsen i erfarenhet och utnyttjar detta. Ibland kan man nog avgöra sådan. Det finns ett fall med en sjuttonårig kille som hade regelbunden sex med en fjortonåring men de bedömdes så lika i utvecklingsfas att det inte ens gick till åtal.

Gränsen går vid femton. Så din uppgift om en artonåring och en sextonåring stämmer inte.

Det är ju viktigt att skydda barn mot att bli "ledda" in i något de inte kan hantera. Nu kan man ju säga att det finns exempel där det inte har gått någon nöd på barnet, men eftersom man inte kan veta det i förväg så ska inte vuxna ha sex med barn. Vuxna bör kunna ha sex med andra vuxna eller så får de ha det med sig själv. En vuxen måste kunna behärska sig från att ha sex med personer under femton. Annars är det nåt generaltilt.

Våldtäktsmän tycker ju ofta att de inte alls har våldtagit. Kanske de har svårt att relatera till att någon annan har en egen vilja, att någon annan vill något. Jag vet inte varför de är så.

Om du läste lite noggrannare så skulle du märka att jag aldrig nämnt en 18års gräns. Däremot tog jag upp ett fall där en 18-åring dömdes för sex med barn (eller hur nu rubriceringen lyder). Tjejen var då alltså 14 och skulle snart fylla 15. Jag mindes fel, trodde att det var 15 hon var och att gränsen gick vid 16 numera. Detta korrigerade jag senare.

Jag tog upp detta eftersom jag själv blev tillsammans med en tjej som var 15 när jag var 18. Med detta i baktanken tycker jag att lagen är lite märklig.

Många av mina polare blev av med oskulden innan de fyllt 15. Våldtäktsmän/kvinnor allihopa!
Citera
2010-04-22, 23:29
Bannlyst
Citat:
Om du läste lite noggrannare så skulle du märka att jag aldrig nämnt en 18års gräns. Däremot tog jag upp ett fall där en 18-åring dömdes för sex med barn (eller hur nu rubriceringen lyder). Tjejen var då alltså 14 och skulle snart fylla 15. Jag mindes fel, trodde att det var 15 hon var och att gränsen gick vid 16 numera. Detta korrigerade jag senare.

Jag tog upp detta eftersom jag själv blev tillsammans med en tjej som var 15 när jag var 18. Med detta i baktanken tycker jag att lagen är lite märklig.

Många av mina polare blev av med oskulden innan de fyllt 15. Våldtäktsmän/kvinnor allihopa!

Vad pratar du om? Var har jag sagt något om att du har sagt något om artonårsgräns?

Det ses inte som våldtäkt om det skiljer marginellt i åldern, som exemplet jag gav med en sjuttonårig kille och en fjortonårig tjej om parterna är på samma nivå. Är den yngre väldigt barnslig och den äldre väldigt förslagen så ser man annorlunda på det. Och det kan väl vara vettigt. En mogen, krävande, utnyttjande sjuttonårig tjej som har sex med en fjortonårig barnslig pojke är ju våldtäkt tycker jag. Till skillnad från jämbördiga parter där de är ungefär lika utvecklade i fråga om mognad.
Citera
2010-04-22, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad pratar du om? Var har jag sagt något om att du har sagt något om artonårsgräns?

Det ses inte som våldtäkt om det skiljer marginellt i åldern, som exemplet jag gav med en sjuttonårig kille och en fjortonårig tjej om parterna är på samma nivå. Är den yngre väldigt barnslig och den äldre väldigt förslagen så ser man annorlunda på det. Och det kan väl vara vettigt. En mogen, krävande, utnyttjande sjuttonårig tjej som har sex med en fjortonårig barnslig pojke är ju våldtäkt tycker jag. Till skillnad från jämbördiga parter där de är ungefär lika utvecklade i fråga om mognad.

Jag menade förstås att det handlade om en 18-åring och en 14-åring. Det handlade inte om våldtäkt. Men han blev ändå fälld, trots att fjortisen var med på allt.

Det var det jag menade.

Sedan menar jag att det skiljer marginellt mellan en 18-åring och en 14-åring som har två/tre månader kvar till sin 15-års dag.

EDIT:

"En mogen, krävande, utnyttjande sjuttonårig tjej som har sex med en fjortonårig barnslig pojke är ju våldtäkt tycker jag."

Vem har förmågan att rättvist bedöma detta? Ingen. Barnslig som mogen för sin ålder har fan noll betydelse. Vilken 14-årig kille bangar sex med en 17-åring? Trams.
Senast redigerad av MaudOlofsson 2010-04-22 kl. 23:35.
Citera
2010-04-22, 23:43
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ja, jag uppfattade det inte som en våldtäkt. Han väckte henne genom att säga så där, sedan besvarade hon honom med sitt medgivande. Det är stor skillnad.

Jag står fast vid att tjockisar/mulliga sällan säger nej och att de gärna vill ha lite hårdare tag. En fast hand. Detta är min erfarenhet.

Och hur hade DU reagerat om en för dig helt ny bekantskap, som troligen var betydligt starkare än dig, väckte dig med ett stryptag och sa att denne ville ligga vare sig du ville det eller inte?

Hon kanske blev så rädd att hon inte gjorde något motstånd.
Citera
2010-04-22, 23:44
Medlem
slowhands avatar
Citat:
Så här säger wiki

Vilken wiki? Pedia?
Citera
2010-04-22, 23:46
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Och hur hade DU reagerat om en för dig helt ny bekantskap, som troligen var betydligt starkare än dig, väckte dig med ett stryptag och sa att denne ville ligga vare sig du ville det eller inte?

Jag hade börjat grina som en liten flicka.
Citera
2010-04-22, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy

Ja, det är svårt att veta. Jag uppfattade det inte så grovt som du. Jag fick uppfattningen att det sades med en lite mer skämtsam ton och att kvinnan sedan vaknade till. Jag fick uppfattningen att hon var med på det. Men om hon blev så rädd som du misstänker, då är det ju fråga om våldtäkt.
Citera
2010-04-22, 23:47
Medlem
julsmutss avatar
Jag har fortfarande rätt dåligt samvete över ett "ligg" för ett par år sedan, det var med mitt dåvarande ex på en fest. Vi satt i ett rum och skulle snacka om allt som blev skit med vårt förhållande, sen blev vi rätt närgångna och kysstes, hon blundade och la sig långsamt ner som jag tog som en inbjudan, drog ner hennes trosor och körde in den och höll på i typ 20 sek innan jag upptäckte att hon låg helt stilla och tyst. Jag körde på i någon halvminut extra efter att jag insett hon däckat, kom inte dock. Sen drog jag ut den och drog upp trosorna på henne, hon vaknade till när jag skakade på henne.

Vet faktiskt inte om hon hade somnat innan jag körde in den, hur som helst sa hon ingenting om det efteråt, utan vi gick ut bara. Sen dess har vi inte talats vid, men jag mår lite dåligt när jag tänker på det. Är verkligen inte den som skulle utnyttja ett sånt tillfälle normalt, var nog bara full och lite kär i henne fortfarande då.
Citera
2010-04-22, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slowhand
Vilken wiki? Pedia?

Ja.
Citera
2010-04-22, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
Jag har fortfarande rätt dåligt samvete över ett "ligg" för ett par år sedan, det var med mitt dåvarande ex på en fest. Vi satt i ett rum och skulle snacka om allt som blev skit med vårt förhållande, sen blev vi rätt närgångna och kysstes, hon blundade och la sig långsamt ner som jag tog som en inbjudan, drog ner hennes trosor och körde in den och höll på i typ 20 sek innan jag upptäckte att hon låg helt stilla och tyst. Jag körde på i någon halvminut extra efter att jag insett hon däckat, kom inte dock. Sen drog jag ut den och drog upp trosorna på henne, hon vaknade till när jag skakade på henne.

Vet faktiskt inte om hon hade somnat innan jag körde in den, hur som helst sa hon ingenting om det efteråt, utan vi gick ut bara. Sen dess har vi inte talats vid, men jag mår lite dåligt när jag tänker på det. Är verkligen inte den som skulle utnyttja ett sånt tillfälle normalt, var nog bara full och lite kär i henne fortfarande då.

Låter inte direkt katastrofalt. Du var så tråkig att hon somnade helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in