2010-04-19, 23:00
Medlem
lustgas2s avatar
Väldigt simpel tråd. Ni skall alltså posta sådant som ni nu skrattar åt då ni var ny på eran befintliga/tidigare arbetsplats.

Då jag var ny som mediakonsult så försökte jag (av misstag) sälja in en tjänst till våran konkurrent... Olyckligtvis så avslöjade jag ett par affärskoncept som kunde vara till nytta för konkurrenten.
Chefen brast i skratt
Citera
2010-04-19, 23:03
Medlem
lustgas2s avatar
När jag var yngre så bojkottade jag McDonald's, därav visste jag inte riktigt skillnaden mellan en vanlig hamburgare och en cheesburgare.
När jag några år senare anställdes, fick jag som första fråga; vad är skillnaden mellan en hamburgare cheesburgare, hopplös som jag var hade jag ingen aning.
Citera
2010-04-19, 23:06
Medlem
FreeDrugss avatar
Första dagen på jobbet som tekniker, jag skulle byta ut backupdiskarna. Tar ut den första och den flyger rakt i marken och spriker i flera bitar. Sopade undan skiten och sa inget till någon
Men tror inte att någon har märkt det ännu
Citera
2010-04-19, 23:10
Medlem
aledos avatar
Jobba förut som annonskonsult och skulle ringa mitt första samtal till
kund av misstag råka jag säga att jag jobba för ett konkurrerande bolag
blev jävla massa skratt i bakgrunden av kollegor aja var jävligt pinsamt.
Citera
2010-04-19, 23:11
Medlem
lustgas2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aledo
Jobba förut som annonskonsult och skulle ringa mitt första samtal till
kund av misstag råka jag säga att jag jobba för ett konkurrerande bolag
blev jävla massa skratt i bakgrunden av kollegor aja var jävligt pinsamt.

Haha, hade du jobbat på det konkurrerande företaget tidigare, annars var det väldigt dumt
Citera
2010-04-19, 23:15
Medlem
lustgas2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeDrugs
Första dagen på jobbet som tekniker, jag skulle byta ut backupdiskarna. Tar ut den första och den flyger rakt i marken och spriker i flera bitar. Sopade undan skiten och sa inget till någon
Men tror inte att någon har märkt det ännu

Fick just en flashback, också denna gång då jag var ny på donken. Skulle av någon anledning byta ketchuppåsen i vägen, råkade av misstag sticka in en penna i påsen så att den sprack som en ballong. Det hela slutade med att alla medarbetare fick skrapa bort ketchup hela dagen lång.

Förstår inte varför de bara inte kickade mig
Citera
2010-04-19, 23:18
Medlem
aledos avatar
Nää men gick någon kurs i 3 timmar innan jag
skulle börja och var massa snack om dom stora
aktörerna inom branchen fick hjärnsläpp.

En annan hemsk historia var när jag var med
och skulle öppna upp en telefonbutik och
råkar tappa en telefon i golvet var riktigt rädd
att displayen skulle vara paj men hade tur.
Citera
2010-04-19, 23:22
Medlem
aledos avatar
HAHA minns när hade en praktik
för väldigt länge sen på ÖB
skulle öppna en kartong med
apelsinjuice och tar min mattkniv
och råka ta i för mycket så skär
sönder kanske 5 stycken förpackningar.
Citera
2010-04-19, 23:27
Medlem
lendrygghs avatar
Var på en pärmfabrik som även gjorde torkskåp, en gång i tiden. Jag skulle montera torkskåpskontrollpaneler, med tillhörande chip och displayer, med en borr. Så höll jag på där ett tag och monterade, hade fått upp farten och kanske avverkat en tio-tjugo stycken paneler, när jag lyckas glömma en platta som man skall sätta under själva chippet när man skruvar fast. Resultatet blir att jag borrar ner chippet i själva panelen och får displayen att krackelera när den böjer sig till oigenkännlighet.
Det var ingen höjdare, och jag fick en del onda ögon på mig.
Senast redigerad av lendryggh 2010-04-19 kl. 23:29.
Citera
2010-04-19, 23:31
Medlem
lustgas2s avatar
Bra inlägg, fler skrattretande inlägg tack! Ingen som lyckats få sparken första dagen?
Citera
2010-04-19, 23:35
Medlem
Anklagares avatar
Räknas kanske inte som ett riktigt jobb(då jag är för ung för att sälla mig till proletärernas skara) men när jag praoade på en restaurang fick jag i uppgift att ställa i ordning den rena disken. Sagt och gjort jag börjar med detta arbete och gör klart det ganska snabbt och fortsätter sedan med annat. Efter ca 30 minuter kommer chefen fram till mig (stor italienare) och tar med mig till där de har glasen - jag hade "staplat" alla glasen på varandra så som man brukar göra fast med ett ödesdigert misstag: Jag hade glömt att glas utvidgar sig när det är varmt för att sedan krympa tillbaka när det kallnar. Jag hade med andra ord förstört ca 5-15 utav dem genom att "svetsa" fast dem i varandra.
Citera
2010-04-19, 23:36
Medlem
lustgas2s avatar
Just ja, en kollega som var ny på jobbet skulle ringa och sjukskriva sig andra dagen...

Kollega ringer från 08-nummer

Kollega "Hej, jag är tyvärr fast på tågstation' i Malmö och kan därför inte jobba idag."
Chef "Okej, glöm bara inte att lämna tillbaka arbetskläderna när du kommer tillbaks".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in