2010-04-21, 22:06
Medlem
scmhoos avatar
Jag var inte ny på jobbet, utan jag har jobbat med mitt jobb i cirka 6 år nu.

Jag skulle, med en tigersåg, såga upp ett stort hål i gipsvägg. Vi hade varit väldigt noga med att se till så att brandalarmet var avstängt varje dag, innan vi satte igång med något sågande. Glider in på jobbet en färsk morgon och är helt toksäker på att brandalarmet fortfarande är urkopplat, så jag sätter igång och sågar för allt vad jag är värd. Vad jag inte inser, är att bakom väggen jag just nu såger i, så sitter det ett brandalarm... Jag hinner kanske såga i 5 sekunder, sedan drar brandalarmet igång! Jag känner hur skräcken och paniken sprider sig i min kropp.

Folk börjar gå ut ifrån verkstaden för att samlas vid samlingspunkten. Efter några minuter kommer det en brandbil med alla diskolampor på.

Jag fick helt enkelt krypa till korset och erkänna för brandkillarna att jag inte hade varit vaksam och tagit det för givet att det var avlarmat. Fick ett surt muttrande tillbaks.

Sedan fick jag ägna 20 minuter åt att ringa runt och prata i telefon. Ringde först och främst företaget som hade hyrt in mig. Den chefen skrattade bara åt mig och sa att det inte var någon fara. Nästa dag när jag träffade honom så frågade han ifall jag hade sett brandkåren på länge.

Fick inget betala och har aldrig fått höra några gliringar om detta. Utan dom brukar hyra in mig titt som tätt, fortfarande.
Citera
2010-04-21, 22:07
Medlem
Pastasallads avatar
Det var en dag i den glada ungdomen då man praktiserade på det lokala ICAhaket. Jag var just den dagen i färskvaruavdelningen och den snälla krullhåriga kvinnan som dagen till ära hade fått leka barnvakt bad mig att hämta färska ägg i kylen på lagret. "Se till att absolut inte lyfta hela lådan själv utan ställ den på en vagn" sa hon till mig innan jag pinnade iväg för att utföra mitt uppdrag.

Jag hämtar en vagn och rullar iväg mot lagret och kylen. Strax framför kylen står en truck åt helvetes mycket i vägen så jag ger mig in i kylen med vagnen utanför för att kånka ut den 20 kg tunga ägglådan. "Det här var ju inte så farligt" tänkte jag när jag högg tag i den och började vandra mot min vagn som väntade utanför kylen. Problemet var bara att jag redan hade glömt bort att den stod en truck åt helvetes mycket i vägen utanför så jag snavar som den värsta Papphammar. Landningen ter sig så att jag störtar med hela min vikt rakt ovanpå lådan samtidigt som jag slår knät i trucken och näsan i kanten på lådan.

Ungefär sju hundradelar efter min kalasvurpa kommer den krullhåriga kvinnan och och ställer sig och stirrar på mig och äggsmeten jag har under mig. Jag reser på mig, hon tar lådan och går och säger inget mer till mig. Jag städade äggröra på lagret i en timme efteråt...
Citera
2010-04-21, 22:18
Medlem
Jag var på representationsresa för en nystartad resebyrå. Första kvällen åt vi middag med hela säljargänget samt alla (turkiska) pampiga hotellägare. Och för att göra en lång historia kort... När jag skulle dra av köttet från en Köfte (grillspett) satt det väldigt hårt, så jag tog en brödbit och drog...hårt som fasiken.. Och BLAM!! slår ut vinglaset framför mig som flyger rakt i ansiktet på en av dessa turkiska herrar. Vinet droppar från hans flint ner på hans babyblåa manchester-kavaj. Det är nog det pinsammaste som hänt mig, alla kategorier.

Härliga skratt i denna tråd!
Citera
2010-04-21, 22:25
Medlem
liasors avatar
Inget som jag har gjort, men det berör ämnet en aning ändå

http://www.youtube.com/watch?v=V8ZmO...eature=related
Citera
2010-04-21, 22:27
Medlem
Inte första dagen men väl första veckan som nyexaminerad sjuksköterska:

Det läggs in en dam som har en huvudvärk som "vanligt" smärtstillande inte bet på. Så jag fick ordination på att ge henne 2,5 mg Ketogan. Ampullerna som man drar läkemedlet ifrån kommer i 5mg/ampull så jag drog upp allt i vetskap om att här hade jag två doser.

Går in till damen och börjar ge henne läkemedlet intravenöst, men kärringen kackar på och jag glömmer av att jag bara skulle ge halva...

Säg så här, damen hade inte ont i huvudet därefter i och med hon däckade som en full ko.
Citera
2010-04-21, 22:28
Medlem
Slashcares avatar
Hade en praktik på en skitfabrik. Fick ett samtal på från en kille vars hemsida jag hostade som sa att sidan strulade. Jag lånade en dator på rasten och gick in via ftp och öppnade filen i fråga i notepad och började fila på problemet. En anställd såg koden jag hade uppe på skärmen, helt ovetandes vad det var, och tyckte det såg skumt ut. En halvtimme senare sa chefen att jag kan gå tillbaka till skolan och söka ny praktikplats.
Citera
2010-04-21, 22:37
Medlem
petardylovers avatar
Skurit hål i cola flaskor, tappat marmelade burkar.

Ibland bara går jag och ler som bara den, rätt pinsamt kunderna tror att jag är en dåre.
Men vi har en snubbe på jobb som är lite handikappad och ibland när han gör något så kan man inte hålla sig för skratt, ibland bara håller han på att köra över folk med vagnen (den man har varor på när man packar upp), ibland krockar han så att han välter saker, spiller ut vatten, eller så blir han sur för att kunder frågar efter en vara.

Men han är en trevlig lirare även om han är handikappad.
Citera
2010-04-21, 22:47
Medlem
Allt-etts avatar
Skön tråd. Satt och funderade länge på denna för jag vill verkligen dela med mig av det värsta jag kan komma på som hänt mitt klantiga arsle genom alla år av dessa jävliga "ströjobb" som jag hoppat omkring mellan som en desperat jävla nolla...

Jag kom fram till att förstapris ändå måste gå till den gången då jag praktiserade under första året på gymnasiet. Hade tagit min gamla moped för att jag var så försenad, körde gasen i botten och hoppades på det bästa. Jag är den som hatar att komma för sent för jag hatar när chefen blir sådär riktigt besviken och man känner hur de andra stör sig för att man slarvar med tiden osv.

Iaf, vi gick in på baksidan av denna enorma byggnad och det var även där lastbilarna lämnade av sitt gods på "bryggorna". På samma sida var hela väggen med fönster ifrån fikarummet där gubbarna bl.a. satt och käkade sina torra morgonmackor. Jag kommer dit i full fart denna regniga vardag, kör rätt mot cykelstället, vurpar och glider ca 2 meter rakt in i cykelstället med en jävla smäll.
Det gjorde enormt jävla ont, och då menar jag det verkligen, fram tills idag har jag faktiskt svårt att komma på någon annan incident som orsakat sådan smärta som denna. Jag fick avgasröret på smalbenet och det kände som det skulle smälta in till benet. Låg och vred mig en bra tid, reser mig upp och där står de med sina koppar i handen och stirrar på mig genom fönstret.

Kommer in. "God morgon", säger jag lågt och en av de frågar mig "Gick det bra eller?".
Fy fan vad misslyckad jag kände mig.

Det måste dock sett rätt komiskt ut att se min fula hjälm glida in där mellan grindarna i full fart och verkligen krascha in i cykelstället. Skön entré man lyckades med liksom.
Senast redigerad av Allt-ett 2010-04-21 kl. 22:50.
Citera
2010-04-21, 22:54
Medlem
FreeDrugss avatar
Kom på ytligare en pinsamhet jag gjorde, detta var dock inte på jobbet men nästan xD
Det var så här att jag fick för mig att cykla till jobbet en dag med min gamla rostiga cykel, trampar på och tycker inte att det verkar vara något fel på den men då jag nästan är framme och ska åka in till parkeringen så åker jag ner för en rätt kraftig trottoar kant och hör ett knäck och styret lossnar och jag åker vidare rakt in i en buske. Måste sett sjukt dumt ut, osäker på om någon såg det dock.
Citera
2010-04-21, 22:54
Medlem
pihops avatar
Var väl inte superny på jobbet men jag jobbade iaf på ICA.
Hade just fått nytt blad till lådkniven och lyckades med bravaden att skära upp 4 flaskor med coca-cola och spruta ner en kund.
Jävligt pinsamt då men kul som fan nu.
Citera
2010-04-21, 22:56
Medlem
ajmons avatar
Har väl inte gjort bort mig på det sättet skulle jag tro, men alla gånger man fått en arbetsuppgift som man är ovan med eller om det är första gången man utför den.. Man påbörjar den så som att man TROR att den skall utföras, sedan när man är klar så påpekar någon kollega att du kunde gjort si och så istället så hade du gjort det 100gånger snabbare..
Det är dom gånger jag har kännt mig bra jävla dum som mest

Någon som känner igen sig ?
Citera
2010-04-21, 23:40
Medlem
h0lles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajmon
Har väl inte gjort bort mig på det sättet skulle jag tro, men alla gånger man fått en arbetsuppgift som man är ovan med eller om det är första gången man utför den.. Man påbörjar den så som att man TROR att den skall utföras, sedan när man är klar så påpekar någon kollega att du kunde gjort si och så istället så hade du gjort det 100gånger snabbare..
Det är dom gånger jag har kännt mig bra jävla dum som mest

Någon som känner igen sig ?

Varje dag! Jobbar med massa olika märken och modeller och får aldrig gå utbildningar osv vilket gör att man spenderat ganska många timmar i onödan när man väl kommit på vilket som var smidigaste sättet =)

När jag var ganska ny var jag på ett 200+ företag och skulle lägga till en bärbar telefon i växeln. Denna skulle inte ha rättighet att ringa externt varpå jag kopierar alla ringinställningar från en befintlig telefon som var spärrad.. Råkade dock skjuta på dessa inställningar på varenda anknytning i växeln utan att ha låtit backupen ladda färdigt. Slutade med totalt stillestånd och en kollega som fick skjuta på ny konf via modem

Jag och en kollega bommade lite i kommunikationen en gång vilket ledde till att vi klippte bort ett halvt stativ med teleplintar och korskopplingstrådar kors och tvärs.. Det mesta skulle visserligen rivas men det är ändå en del som aldrig blev sig likt igen

Har flera gånger kört heeelt åt helvete när jag varit på väg till kunder för att sedan när jag väl kommer fram inse att jag inte fått med mig rätt telefonmodell eller headset eller dylikt. Sjukt pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in