2011-06-02, 21:04
Medlem
kukspotts avatar
Min syster, jag och hennes pojkvän var på besök hos några kompisar i jönköping, passande nog så var dreamhack där samma helg så vi bestämde oss för att gå dit en dag.
När vi har anlänt och vandrat runt ett tag så ringer hennes telefon, kompisen tar den och svarar med down-syndrom liknande röst: Häj det är OLOF! (han heter så på riktigt)
Sen räcker han över telefonen och hälsar att det är "nån jävla frasse" samtidigt som de som jobbar på Dh börjar prata sjukt högt i högtalarna.

Inget konstigt med det, bara att Frasse är våran chef och min syster var "jättemagsjuk" den helgen
Citera
2011-06-08, 11:56
Medlem
Originalets avatar
Under min PRAO i 9:an hamnade jag och min polare på en butik, som sålde sportartiklar. Sortering av skor i märke respektive storlek på lagret, blev vår huvudsakliga sysselsättning. Inne på lagret befann sig allt som oftast en riktig lirare, som kunde jävlas och skämta på alla sätt och vis. En sådan som alltid piggar upp stämningen en smula, även om jobbet i sig inte var det roligaste. Det bör tilläggas att mannen var ganska grov i munnen när han spottade ur sig sina vitsar och således blev man van vid att använda samma oborstade språk. (Kan erkänna att jag var inte mycket bättre, jag själv.)

I vilket fall som helst lärde vi oss känna snubben väl. I detta fall kanske lite för väl. Jag och min vän var på väg ut från lagret och in i butiken vid stängningstid. (Lager och butik ligger vägg i vägg med varann, med en dörr emellan, öppen förjämnan). Där utfaller en konversation mellan mig och min polare, (kommer dock inte ihåg vad vi samtalade om). Hursomhelst så avslutar jag det hela med en svordom, utan att tänka på att vi var på butiken. Bara några få hundradelar senare hör man bakom sig, mannen på lagret med hög och tydlig ton säga: "Svär gör vi inte i butiken!" Nu vet jag inte hur jag tänkte, men jag började i vilket fall att asgarva. Jag var så dum att jag inte tänkte på att det var någon skillnad på språket, på lagret och i butiken, just för att kunderna ändå hade hört honom gorma könsord och dylikt från lagret. "Vad garvar du åt?" frågade han med en arg ton. Då kommer jag mitt i skratt-attacken på mitt misstag. Jag tystnar kvickt, blir alldeles kallsvettig och ursäktar så mycket för vad jag gjort. (Det var inte en kotte i butiken, men vad gör man när ens överman både ser och låter som djävulen själv). Han vänder sig snabbt om och kilar in på lagret utan ett ord.

Vi ansåg oss fortfarande som välkomna dagen därpå och den glada stämning vi tidigare hade på lagret utspelar sig hela veckan ut. Det visade sig att missödet inte kommit vidare till chefen på butiken och ett gott omdöme skickades till skolan.

Ursäktar för eventuella stavfel, fel gällande grammatik eller otydligheter i sammanhanget.
Citera
2011-06-13, 21:32
Bannlyst
Jobbade som spårvagnsförare. Allting funkade finfint de första dagarna, tills chefen bestämde sig för att ge mig uppgiften att packa upp alla cola flaskor från pallarna som hade inhandlats. Jag tog en kniv och skar plasten, men råkade skära i flaskorna. Det sluta med en hel spårvagn fylld med blöta passagerare. En utav dem var ett mongo, om någon undrar.

EDIT: Kom på en till historia.

Jobbade som en caddie på golfbanor. Det var väldigt högt uppsatta män som spelade golf där jag jobbade. En dag spelade ett par välkända VD:er och jag agerade caddie åt en utav dem. Han bad mig att packa upp fanta exotic och jag tog kniven i handen och skar upp plasten som fanns runt flaskorna på pallen.

Den golfrundan slutade förvånansvärt bra. Alla släckte sin törst med fantan.
Senast redigerad av Afuhren 2011-06-13 kl. 21:37.
Citera
2011-06-14, 10:25
Medlem
Jobbade som snöskottare, anställd på bemanningsföretag och inhyrd av ett fastighetsbolag. Vi skottade tak med "snöslädar" eller vafan det heter, och som alla vet så var alla skottningsredskap slutsålda och därmed guld värda i hela Sverige vintern 09-10. Vi fick ingen info att vi skulle ta med oss egna snöslädar att skotta med så jag stod tomhänt som ett jävla fån klockan 7 i 20-, chefen fick helt enkelt åka hem och hämta sin egna så jag kunde utföra mitt arbete.

Framåt 14-tiden när det ljummnade till så blev det lite svårt att hålla tag i aset när man tippade tösnön över tak-kanten, så jag tappade ner chefens snösläde i snöberget nedanför. Jag hämtar den när det är dags att gå hem och tar en skyffel så länge tänkte jag. Att det var blötsnö och snön på marken forslades bort med traktor hade jag helt glömt. När det väl var hemdags och jag kom ner från taket hittade jag chefens snösläde intill väggen och den såg ut som en pantad ölburk.

Senare på dagen fick jag ett upprört samtal från min stackars arbetsgivare som lär ha haft oskottad garageuppfart resten av vintern Jag sjukanmälde mig resten av det uppdraget, jävla negerjobb.
Citera
2011-06-14, 11:32
Medlem
Jag glömde ju the mothership of all failures

Fjärde dagen som glas-skärare (man står vid ett stort skärbord som gör djupa "repor" i glaset som man sedan knäcker/bryter så man får önskad storlek på glasskivorna). På de flesta pallar står det glas i olika höjd och bredd enligt kundens önskemål, och glas är inte lätt att se, speciellt i oputsade skyddsglasögon.

Jag bryter ut en mindre bit, ska ställa den på pallen och böjer mig framåt *dutt* jag bara snuddade kanten av en glasskiva på pallen. Jag känner hur det rinner något nerför hjässan och känner efter med handen som jag sedan inspekterar och ser till min fasa att den är full med blod. Min barndomskompis som jag jobbade ihop med står och glor på mig och får fram "d-du ska nog gå in på toa så hämtar jag skyddsombudet".

När jag väl kommer till sjukan hittar varje doktor på en ursäkt till den extremt dryga receptionisten att dom inte kan eller hinner sy ihop mig, det ska på lunch och till banken o fan och hans moster. Får till sist vård och resultatet blev 5 stygn och kirurgiskt lim över det hela. När jag kom tillbaka till jobbet ville jag ju fortsätta med det jag gjorde men det ansågs inte lämpligt, inte den dagen

Kanske inte så komiskt men ofantligt klantigt
Citera
2011-06-19, 01:50
Bannlyst
Var nog när jag jobbade som städare och råkade skära i ett par loka flaskor
Citera
2011-06-19, 01:51
Bannlyst
Eller när jag jobbade som truckförare och råkade skära i två cola flaskor
Citera
2011-08-28, 02:01
Medlem
pearsons avatar
En ny kille på min tidigare arbetsplats lyckades andra dagen efter att ha backat av en sprillans ny BMW från lastbilsflaket med konststycket att fontalkrocka bilen med en parkeringsskyllt på en tom parkeringsplats.
Citera
2011-08-28, 04:21
Medlem
Jobbade som telefonförsäljare för ett tag sen där dom på kontoret hade en ring klocka, en sådan med kläpp, eller vad det nu heter, kyrkklocka i miniatyr. Denna klocka ringdes i när rasterna var slut och det var dags att samlas för nästkommande pass möte. När jag efter min första rast kommer tillbaka in och hör denna klocka ringas tar jag i med hela mitt magstöd, vilket inte är så jävla litet, och gormar "All hands to stations ye poxy currs!" Detta med en så pirataktig ton i rösten som jag kan frammana. Chefen samt övriga försäljare skrattade gott åt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in