2016-05-28, 18:02
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Vad har du för utbildning i det här då? Killen som gav mig förslaget var utbildad sjukskötare.
Jag har ingen utbildning, jag söker själv efter ett "behagligt" sätt att avsluta mitt liv. Men dock tvivlar jag på att en sjukskötare som har tränats i flera år att rädda liv, skulle ge någon råd om vilken drog denne bör använda för att ta livet av sig.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-28 kl. 18:14. Anledning: edit
Citera
2016-05-28, 18:08
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Sen så är det så att jag har rättså grav klaustrofobi. Jag vet inte om kvävas är det rätta valet för mig.
Jo jag håller med, man måste nog vara mer påläst och insatt i hur det går till. Det finns ju länder i Europa där det är lagligt att ta sitt liv, inte för sådana som oss, men för de som har dödliga sjukdomar. Som jag har förstått det så somnar de bara in och dör. Vad för slags mediciner de använder på de klinikerna skulle jag gärna vilja veta.
Citera
2016-05-28, 18:14
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jag har ingen utbildning, jag söker själv efter ett "behagligt" sätt att avsluta mitt liv. Men dock tvivlar jag på att en sjukskötare som har tränats i flera år att rädda liv, skulle ge någon råd om vilken drog denne bör använda för att ta livet av sig.
Han hade nyss försökt överdosera och var asgrogging. Du kan sluta tvivla.
Citera
2016-05-28, 18:16
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Han hade nyss försökt överdosera och var asgrogging. Du kan sluta tvivla.
Så han lever... tror du fortfarande att du kan ta livet av dig med muskelavslappnande....
Citera
2016-05-28, 18:18
Citat:
Så han lever... tror du fortfarande att du kan ta livet av dig med muskelavslappnande....
Han försökte ju inte med muskelavslappnande dock. Enda nlednignen till att han lever är att han eller någon annan ringde akuten
Citera
2016-05-29, 18:35
Medlem
maitos avatar
Från Wiki:

Citat:
In 2003, in the Netherlands, 1626 cases were officially reported of euthanasia in the sense of a physician assisting the death (1.2% of all deaths). Usually the sedative sodium thiopental is intravenously administered to induce a coma. Once it is certain that the patient is in a deep coma, typically after less than a minute, Pancuronium is administered to stop the breathing and cause death.

Officially reported were also 148 cases of physician assisted dying (0.14% of all deaths), usually by drinking a strong (10g) barbiturate potion. The doctor is required to be present for two reasons:

to make sure the potion is not taken by a different person, by accident (or, theoretically, for "unauthorized" suicide or perhaps even murder)
to monitor the process and be available to apply the combined procedure mentioned below, if necessary
In two cases the doctor was reprimanded for not being present while the patient drank the potion. They said they had not realized that this was required.[4]

Forty-one cases were reported to combine the two procedures: usually in these cases the patient drinks the potion, but this does not cause death. After a few hours, or earlier in the case of vomiting, the muscle relaxant is administered to cause death.

Här ovan nämns alltså hur man gör i Holland inom sjukvården för att låta folk dö.
Citera
2016-05-29, 21:36
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Från Wiki:
Här ovan nämns alltså hur man gör i Holland inom sjukvården för att låta folk dö.
Tack det ska jag kopiera och spara, sedan hur man får tag på "preparaten" är en annan fråga.

Aha, så de har problem med kräkningar också, ja det problemet har jag upplevt, blir svårt för en lekman att avsluta sitt liv med hjälp av en "medicin cocktail", helt ensam. Även om jag fick tag i "preparaten", blir det svårt, jag har aldrig injicerat mig själv.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-29 kl. 22:05. Anledning: tillägg
Citera
2016-05-30, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Från Wiki:

Curare ska ju dock administreras efter att man har hamnat i koma. Jag känner inte till någon som skulle vara villig att göra det på mig.
Citera
2016-05-30, 22:39
Medlem
Hej! Har sökt i tråden men hittade inget definitivt svar. Hur funkar sub som opioiden tillsammans med bens och alkohol?
Jag vet att utan tolerans så noddar jag på 1mg nasalt. Låt säga att man utan tolerans får i sig en sjuttis sprit + 8a sub nasalt + 50ksalol/ikto... = död?
Citera
2016-05-31, 09:17
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arca
Hej! Har sökt i tråden men hittade inget definitivt svar. Hur funkar sub som opioiden tillsammans med bens och alkohol?
Jag vet att utan tolerans så noddar jag på 1mg nasalt. Låt säga att man utan tolerans får i sig en sjuttis sprit + 8a sub nasalt + 50ksalol/ikto... = död?
Risken för kräkningar är hög, det händer även på euthanasia kliniker, se tidigare inlägg, läs wikiartikeln.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthan...he_Netherlands
Citera
2016-05-31, 21:10
Medlem
Citat:
Risken för kräkningar är hög, det händer även på euthanasia kliniker, se tidigare inlägg, läs wikiartikeln.
https://en.wikipedia.org/wiki/Euthan...he_Netherlands

Postafen o theralen borde kunna hjälpa mot kräkningar?
Citera
2016-05-31, 21:32
Medlem
moffekoffes avatar
Om någon vill prata så är det bara att skriva till mig <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in