2015-02-02, 22:59
Medlem
Varför vilja veta något sådant här? Vissa människor på detta forum är ta mig fan helt sjuka. Tänk på att ni ger någons barn, mamma,pappa, barn barn eller syskon råd om hur dem ska ta sitt liv! Vilket jag kan tycka är den mest egoistiska och fegaste handling som någon kan göra! Tänk på konsikvenserna era nära och kära får stå ut med. Är det inte bättre att använda det mod du sammlat för att kunna ta dit liv och istället använda det för att be om hjälp? Allt går att fixa. Bara man själv vill. Hade jag fått begrava min dotter pågrund av att några pundare gett henne råd på hur hon ska ta sitt liv på ett forum hade jag gått verserna gång och jag hoppas att dom idioterna som svarar på en sådan här tråd verkligen söker hjälp för eran Själ måste va väldigt trasig!
Citera
2015-02-03, 14:04
Citat:
Ursprungligen postat av Uselpappa
Varför vilja veta något sådant här? Vissa människor på detta forum är ta mig fan helt sjuka. Tänk på att ni ger någons barn, mamma,pappa, barn barn eller syskon råd om hur dem ska ta sitt liv! Vilket jag kan tycka är den mest egoistiska och fegaste handling som någon kan göra! Tänk på konsikvenserna era nära och kära får stå ut med. Är det inte bättre att använda det mod du sammlat för att kunna ta dit liv och istället använda det för att be om hjälp? Allt går att fixa. Bara man själv vill. Hade jag fått begrava min dotter pågrund av att några pundare gett henne råd på hur hon ska ta sitt liv på ett forum hade jag gått verserna gång och jag hoppas att dom idioterna som svarar på en sådan här tråd verkligen söker hjälp för eran Själ måste va väldigt trasig!
Vadå, allt går att fixa. Jag har åtminstone tre problem som inte går att fixa som förstör / har förstört 2/3 av mitt liv. Vill helst Inte gå in på detalj, pm kanske, men inte här.

Dessutom så anser jag att det är folket i tråden som är de barmhärtiga, och föräldrarna som är de egoistiska osv. Om man har lösbara problem kan jag förstå att man inte vill att sitt barn och barnbarn osv ska lämna spelet, men om man har det åtminstone så svårt som jag har eller ännu värre så fan ska man få dra.

Livet är inte ett val, döden är
Senast redigerad av Timewave-Zero 2015-02-03 kl. 14:53.
Citera
2015-02-04, 16:46
Bannlyst
Världen är inte en saga eller sötsliskig film. Varje anständig och vettig människa skulle naturligtvis önska att tillvaron vore meningsfull och lycklig, men den är meningslös och för så många så olycklig att deras enda hopp är att göra slut på den. Utan att låtsas att jag skulle vara någon särskilt ädel människa kan jag säga att jag har gett råd i denna tråd samtidigt som jag har haft tårar i ögonen över den stackare som jag har gett rådet, för att han eller hon har haft ett sådant helvete till liv.
Citera
2015-02-04, 16:55
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Vill man ta livet av sig så kvittar det vad man läser i en flashbacktråd. Vidare så skulle jag säga att det är humant att respektera individens vilja och att ge tips för hur en relativt smärtfri död kan åstadkommas. Du anser väl inte att det är bättre att klåpa till självmordet rejält och att känna utdragen smärta?
Citera
2015-02-13, 06:37
Medlem
ShaidarHarans avatar
Två pennor, en i varje näsborre, och sen skalla köksbordet med pennorna i näsborrarna ska tydligen fungera. ett av de sjukaste metoderna jag hört talas om iaf.

Men till ämnet, utskrivna läkemedel skulle jag "rekommendera" nåt starkt smärtstillande i kopiös mängd, blanda med ett par nävar (stark) benso, sen borde man sussa sött ett tag. Mängden beror självklart på vad för tolerans man har innan.

Knepigt ämne, personligen tycker jag det är en feg väg ut men å andra sidan så finns det nog inget som kräver så mycket mod som att ta livet av sig.

Hoppas du kommer på bättre tankar, men min livsfilosofi är att var och en borde få göra EXAKT vad man vill med sin kropp och sitt liv så länge man inte (fysiskt) skadar någon annan. Inte vattentät filosofi, jag vet, men en bra början.
Citera
2015-02-14, 15:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Har sagt detta flera ggr o säger det igen man kan inte leva för andras skull.
Citera
2015-02-14, 15:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har sagt detta flera ggr o säger det igen man kan inte leva för andras skull.

Visst är det så.

Tror många blir utnyttjade och förväntas göra allt för andra, men kanske aldrig ens får chansen att leva för sin egen skull. Ingen bryr sig om vad de själva vill.
Sen sista personen som hjälper dem med självmord är inte den man ska skylla på. De hade väl begått självmord ändå, men kanske på ett farligare sätt. Bra att de som bestämt sig får hjälp att göra det.
Tycker man behöver försöka hjälpa människorna innan det gått så långt att de vill ta livet av sig.
Citera
2015-02-14, 17:30
Medlem
Är det någon härinne som är lite kunnig på det här med Tramadol & starksprit? Som vet vilka doser som är farliga?

Och om ni vet hur händelseförloppet är. Kommer man att känna smärta? Eller blir man bara trött? Och somnar in? Eller kan det bli fruktansvärda smärtor? Och hur tar det i tid?
Citera
2015-02-14, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majestiiic
Är det någon härinne som är lite kunnig på det här med Tramadol & starksprit? Som vet vilka doser som är farliga?

Och om ni vet hur händelseförloppet är. Kommer man att känna smärta? Eller blir man bara trött? Och somnar in? Eller kan det bli fruktansvärda smärtor? Och hur tar det i tid?

Tror inte det där är någon bra ide. Tror du kommer må riktigt dåligt, men ja tillslut somnar du nog och kvävs av dina spyor.
Citera
2015-02-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Tror inte det där är någon bra ide. Tror du kommer må riktigt dåligt, men ja tillslut somnar du nog och kvävs av dina spyor.

Jag har tillgång till ca 3500 gram Tramadol, totalt. Och starksprit på 80%. Är det en tillräckligt hög dos? För att släcka lågan? Hur lång tid kan det ta? Ska jag ta det när jag känner mig sömnig, för att lättare kunna somna in?
Finns det något som underlättar?
PMa om ni känner att det är lättare.
Citera
2015-02-15, 08:14
Medlem
Citat:
Jag har tillgång till ca 3500 gram Tramadol, totalt. Och starksprit på 80%. Är det en tillräckligt hög dos? För att släcka lågan? Hur lång tid kan det ta? Ska jag ta det när jag känner mig sömnig, för att lättare kunna somna in?

Kan även slänga in Oxascand och Theralen i mixen. Om det är en åtgärd för att lättare vänta ut den fulla effekten.
Tacksam för svar.
Citera
2015-02-15, 09:01
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:

Räcker nog garanterat om du blandar in mängder med stark sprit. Du kommer förmodlingen dö av kvävning av dina egna spyor, eller andningsstillestånd .
Rekommenderar dig inte att ta livet av dig dock. Dö kommer du göra en vacker dag ändå. Så bara rida ut stormen hur jobbigt livet nu än är. Ta tag i problemet du har och red ut det i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in