Citat:
Ursprungligen postat av nine mirrors
Var det inte Tommy Lindfors som först torgförde ideen om USS Samuel Rayburns löstagbara torn i en artikel på DN Debatt?
Du har alltså begärt ut rapporten. Då kan du väl berätta vad den heter?
Och varför tror du den/dom finns i Krigsarkivet (till skillnad från FOA där man kan tycka att den borde finnas).
För att ha så många detaljer är du väldigt vag på dina källor.
Jodå, det stämmer att det var Tommy Lindfors som kom med idéen. Har kom med hela idéen om att det kunde vara NATO som stod för intrången.
Anledningen till att jag har begärt ut handlingarna via Krigsarkivet är att dom sköter arkiveringen av alla äldre militära handlingar. Dom har tidigare hjälpt mig med att få ut uppgifter från Militärtaktiska kommandot i form av krigsdagböcker. Dom har bra kontakter på alla militärens arkiv.
Jag har genom dom bett att få ta del av FOAs resultat av mätningar i Karlskronabassängen men fått ett nej. Dom har alltså inte sagt att det inte finns utan ett avslag.
Då jag inte hade de officiella betckningarna på rapporten så skrev jag bara rapporter rörande FOAs mätningar i Karlskronabassängen bland uppgifterna jag bad att få ta del av.
Är det fler källor som jag har åberopat och varit vag i så säg till så ska jag utveckla dom.