Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-02, 17:39
  #1
Medlem
tverskoys avatar
Det snackas mycket om den onda satanen - invandringen, men låt oss titta på vilka som snackar mest: lågavlönade, arbetslösa, lågutbildade, sega i utvecklingen svenskar som under någon sorts agoni med hela emotioner på vrålar om invandringen som har absolut ingenting med de att göra. De är ju fan i samma kategori som somalier i mina ögon. Även ännu värre eftersom somalier måste lära språket och de här javlarna kan inte ens hitta en plats i samhälle trots att de är javla språkbärare.

Men låt oss nu titta på tandläkarlinjen i KI, se på alla iranier studenter som dominerar där, tänka på en massa invandrare läkare i landet och fundera på var fan kommer den här svenska idiotgenerationen ifrån? Generationen som vi satsade miljarder kronor på för att uppfostra.

Är SD en fenomen som visar att det finns en hel del svenskar som uppnår ej kraven som ställs på en medborgare i kristiden? Det blev lite knasigt med ekonomin och här har vi det - en hel del svenskar som kan ingenting föruttom tjafsa och skylla allting på invandrare.
__________________
Senast redigerad av tverskoy 2010-04-02 kl. 17:41. Anledning: javla svenska språket
Citera
2010-04-02, 17:45
  #2
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Det är ju som du säger sällan det är välutbildade människor som röstar på Sd, även om det finns.
Förstår dock inte hur folk tror att ett enfrågesparti skulle kunna styra vårt land.
Så fort de ska debattera om något som inte rör invandring så står de som jävla fån utan något vettigt att säga...
Och om de väl skulle komma till makten (vilket inte kommer ske), så skulle de göra det ännu värre för invandrare än vad som redan visas i deras partiprogram.
Nej, tvi fan för Sd och heja ett Sverige i mångfald!
Citera
2010-04-02, 17:45
  #3
Medlem
Eeries avatar
Är du arg för att du förstått att det finns många som inte vill ha dig här?

Jag är varken lågutbildad, arbetslös eller har en låg inkomst.
Citera
2010-04-02, 17:47
  #4
Medlem
Vetemjölners avatar
Menar du möjligtvis att de är antisociala?

https://www.flashback.org/t1161438p2
Citera
2010-04-02, 17:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det snackas mycket om den onda satanen - invandringen, men låt oss titta på vilka som snackar mest: lågavlönade, arbetslösa, lågutbildade, sega i utvecklingen svenskar som under någon sorts agoni med hela emotioner på vrålar om invandringen som har absolut ingenting med de att göra. De är ju fan i samma kategori som somalier i mina ögon. Även ännu värre eftersom somalier måste lära språket och de här javlarna kan inte ens hitta en plats i samhälle trots att de är javla språkbärare.

Men låt oss nu titta på tandläkarlinjen i KI, se på alla iranier studenter som dominerar där, tänka på en massa invandrare läkare i landet och fundera på var fan kommer den här svenska idiotgenerationen ifrån? Generationen som vi satsade miljarder kronor på för att uppfostra.

Är SD en fenomen som visar att det finns en hel del svenskar som uppnår ej kraven som ställs på en medborgare i kristiden? Det blev lite knasigt med ekonomin och här har vi det - en hel del svenskar som kan ingenting föruttom tjafsa och skylla allting på invandrare.

Jag har sex års högskolestudier bakom mig och jag sympatiserar i stora delar med SD:s invandringspolitik. Jag saknar det etnopluralistiska inslaget i deras politik men kommer nog att rösta på dem i brist på annat.

Vad gör jag för fel? Hur blir jag som dig? Lär mig att kunna ignorera att invandrare, i synnerhet de utomeuropiska, är extremt överrepresenterade när det gäller brottslighet. Hjälp mig också att komma över det faktum att det inte finns några positiva exempel på massinvandring eller mångkultur. Lär mig...
Citera
2010-04-02, 17:54
  #6
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Är du arg för att du förstått att det finns många som inte vill ha dig här?

Jag är varken lågutbildad, arbetslös eller har en låg inkomst.

TS har nog fel.

Jag är lågutbildad, arbetslös och har ingen inkomst, och jag röstar inte SD.
Citera
2010-04-02, 18:02
  #7
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Generationen som vi satsade miljarder kronor på för att uppfostra.

Hur många kronor har du satsat?
Citera
2010-04-02, 18:03
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det snackas mycket om den onda satanen - invandringen, men låt oss titta på vilka som snackar mest: lågavlönade, arbetslösa, lågutbildade, sega i utvecklingen svenskar som under någon sorts agoni med hela emotioner på vrålar om invandringen som har absolut ingenting med de att göra. De är ju fan i samma kategori som somalier i mina ögon. Även ännu värre eftersom somalier måste lära språket och de här javlarna kan inte ens hitta en plats i samhälle trots att de är javla språkbärare.

Men låt oss nu titta på tandläkarlinjen i KI, se på alla iranier studenter som dominerar där, tänka på en massa invandrare läkare i landet och fundera på var fan kommer den här svenska idiotgenerationen ifrån? Generationen som vi satsade miljarder kronor på för att uppfostra.

Är SD en fenomen som visar att det finns en hel del svenskar som uppnår ej kraven som ställs på en medborgare i kristiden? Det blev lite knasigt med ekonomin och här har vi det - en hel del svenskar som kan ingenting föruttom tjafsa och skylla allting på invandrare.

Förmodligen blir du så hemskt lack p.g.a. att du är lågavlönad, outbildad, ociviliserad invandrare själv.

Invandringen är ingenting som SD försöker belasta som orsaken till allt ont i detta land. Invandringen kostar ca. 50miljarder kr om året dock, och det är ett tabubelagt ämne som inget utav de 7 riksdagspartierna vågar ta i. Bara man föreslår ett språktest som folkpartiet gjorde blir man ju stämplad som rasist/främlingsfientlig.

Sedan har SD påstått att Islam skulle vara negativt för sverige, men den som inte fattar det är ju dum i huvudet, islam går emot i princip hela vårat samhälle i dess värderingar. Att acceptera islam i samhället är som att acceptera pedofili, antisemitism, diktatur och nazism.

Invandring är inte välgörenhet, vilket vissa idioter tror. Invandring är arbetskraft, vilket vi inte behöver här i sverige idag.
Citera
2010-04-02, 18:14
  #9
Medlem
Afskums avatar
Lågavlönade och outbildade går nog i lika hög utsträckning och röstar på något flumparti likt Vänsterpartiet i hopp om högre bidrag. SD-röstaren har ju snarare visat sig entuatistisk och i princip tagit över hela Internet och speciellt tidningar (jag avser kommentarsfältet) och Youtube, till skillnad mot de övriga partierna.

Knappast gjort av några hillybillys.
Citera
2010-04-02, 18:14
  #10
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Men låt oss nu titta på tandläkarlinjen i KI, se på alla iranier studenter som dominerar där, tänka på en massa invandrare läkare i landet och fundera på var fan kommer den här svenska idiotgenerationen ifrån?
Jag har inte mycket för munfetischister. Skämt åsido.

Anledningen att det blir alltfler utländska läkare beror på arbetskraftsinvandring kontra utbildningsplatser vid svenska lärosäten.
Citera
2010-04-02, 18:21
  #11
Medlem
Måste bara påpeka att det är roligt när de går till attack med hjälp av personangrepp, istället för att kritisera politiken. Det visar ju bara på en sak egentligen.
Citera
2010-04-02, 18:22
  #12
Medlem
Nortexiuss avatar
1. "lågutbildade" är fattigare och lever oftare nära invandrare

2. "lågutbildade" har inte studerat "genusvetenskap" och "post-kolonial teori" och annat skadligt vänstertrams på våra universitet?

3. "lågutbildade" säger som det är, lite som små barn som inte har lärt sig att ljuga för folk för att inte såra deras känslor?

4. "lågutbildade" vill inte ha lönedumpning?

Det du kallar "lågutbildade" kallar jag arbetsklass.

Här är en Dansk studie som visar att invandring leder till sämre livskvalitet för "lågutbildade"

http://www.en.rff.dk/files/RFF-site/...tudy_nr_18.pdf
__________________
Senast redigerad av Nortexius 2010-04-02 kl. 18:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback