Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-27, 13:13
  #469
Medlem
mr.arnes avatar
Märker ni hur svårt det är att få svar på frågan varför det det anses bildat att vilja ha massinvandring av araber, somalier och andra muslimska grupper? Jag har frågat flera gånger men aldrig fått svar.
Citera
2010-08-27, 13:24
  #470
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Märker ni hur svårt det är att få svar på frågan varför det det anses bildat att vilja ha massinvandring av araber, somalier och andra muslimska grupper? Jag har frågat flera gånger men aldrig fått svar.

Det är en bra fråga. Kan någon "bildad" nu svara på frågan?:

Varför är det bra med massinvandring av araber, somalier och andra muslimska grupper?
Citera
2010-08-27, 13:32
  #471
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är en bra fråga. Kan någon "bildad" nu svara på frågan?:

Varför är det bra med massinvandring av araber, somalier och andra muslimska grupper?

Vem har sagt att det är bra eller dåligt? Jo, det är SD, vissa media, och folk som har varit utsatta för övergrepp av folk med invandrarbakgrund som har rotat in ett hat mot annan etnicitet än skandinavisk och är villiga att sprida sitt hat genom nazism.

Resten är störtskönt med invandrare, de är socialt öppna, lagar fantastiska maträtter, och jobbar hårdare än snittet (de som jobbar iaf). Är det inte kul att diskutera med flyktingar som har varit med i krig dessutom?

Hys hat mot de elaka individerna, hys inte hatet globalt.

Jag är inte utbildad, jag är arbetslös, röker hasch varje dag, och orkar inte leta jobb så jag lever på soc och krim.
__________________
Senast redigerad av miljonen991 2010-08-27 kl. 13:34.
Citera
2010-08-27, 13:40
  #472
Medlem
styrlunds avatar
Efter att ha sett deras valfilm, måste jag nog påstå att SD har lagt ribban för vad de tror deras tilltänkta väljare klarar av att ta in och förstå...
Citera
2010-08-27, 13:56
  #473
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Märker ni hur svårt det är att få svar på frågan varför det det anses bildat att vilja ha massinvandring av araber, somalier och andra muslimska grupper? Jag har frågat flera gånger men aldrig fått svar.

Det anses bildat och politiskt korrekt att förespråka medmänsklighet.

Vad många inom etablissemanget dock inte verkar förstå är att det inte är medmänskligt att packa ihop en större mängd människor i ghettoområden (Rosengård m.fl.), detta oavsett om de är flyktingar, invandrare eller infödda svenskar.

Att dessutom, utan krav på motprestation, försörja dessa människor med hjälp av bidrag är kontraproduktivt om man vill att nyanlända människor skall integreras.

Jag tror personligen att situationen skulle ha varit en helt annan om ett bättre åtgärdsprogram och mottagningsprogram funnits.

Kurs i svenskhet (klassisk SD-propaganda?) där de nyanlända får grundläggande information om det svenska samhället, allt ifrån små grodorna till hur välfärdssystemet fungerar avseende kontakt med myndigheter osv borde förstås vara obligatorisk, likaså svensk språkutbildning.

Om jag fick välja så borde dessutom nyanlända spridas ut över landet, just för att motverka den här "vi och dem"-känslan som finns.

Kanske borde dessutom samtliga nyanlända få en kontaktperson. En vanlig Svensson med samma kön och ungefär samma ålder som kunde ta med dem ut ibland. En fotbollsmatch, gå på bio, bowla, syjunta eller vad som helst egentligen.

Nu gick jag lite OT, men ännu en gång - jag tror att PK-etablissemangets vurmande för massinvandring beror på en snedriktad medkänsla.

De får dessutom problem att relatera till "vanliga" människor eftersom de (än så länge) är förskonade ifrån de problem som vår misslyckade integrationspolitik för med sig.
Citera
2010-08-27, 14:14
  #474
Avstängd
allemands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Indianerna var inte EN civlisation utan det var flera.


Tydligen framgick inte min ironi i inlägget men att ha massinvandring var bra för Sverige efter andra världskriget då vi fick hit polacker, tyskar, finländare, ungrare och annat folk från öst och sydeuropa främst.

Ställ dig då frågan varför de kom hit? För att slippa arbeta och håva in bidrag, är det vad du tror?
Citera
2010-08-29, 19:22
  #475
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det snackas mycket om den onda satanen - invandringen, men låt oss titta på vilka som snackar mest: lågavlönade, arbetslösa, lågutbildade, sega i utvecklingen svenskar som under någon sorts agoni med hela emotioner på vrålar om invandringen som har absolut ingenting med de att göra. De är ju fan i samma kategori som somalier i mina ögon. Även ännu värre eftersom somalier måste lära språket och de här javlarna kan inte ens hitta en plats i samhälle trots att de är javla språkbärare.

Men låt oss nu titta på tandläkarlinjen i KI, se på alla iranier studenter som dominerar där, tänka på en massa invandrare läkare i landet och fundera på var fan kommer den här svenska idiotgenerationen ifrån? Generationen som vi satsade miljarder kronor på för att uppfostra.

Är SD en fenomen som visar att det finns en hel del svenskar som uppnår ej kraven som ställs på en medborgare i kristiden? Det blev lite knasigt med ekonomin och här har vi det - en hel del svenskar som kan ingenting föruttom tjafsa och skylla allting på invandrare.


Du är helt klart inne på något, men undersökningar visar också på att det är ensamstående gubbar i rätt så välbärgade villaområden med en bruksmentalitet och någon form av trygg yrkesroll som är rätt trygg runtom sig som pratar sig varma för SD och främlingsfientlighet.

Det är något mer som kan ha orsak i att de just de flesta hamnar i de kategorier du pratar om.
Eftersom konceptet Freestajler inriktat sig bland annat på Sverigedemokrater såsom Therese Borg, som "praktiserar" som lärare och har lite studier bakom sig, men även annan bakgrund och uppväxt där hon stått lite utanför de mera stereotypa grupperingarna.

Therese Borg demonstrerar, enligt beteendevetare, en tydlig fobisk typ av personlighetsstörning (Var det TheFifthColon i hennes kommentarsfält som också var inne på det spåret?). Det framgår tydligt att hon har problem med att hålla reda på vad hon själv uttrycker (om någon observerat kemi/biologi/fysik-lärare kanske man kan försvara en viss tendens till tydlig tankspriddhet, men detta är något annat). Hon till och med beskriver själv att hon ofta är missförstådd av andra människor. Tyvärr uppfattar hon det själv som att det är då inte på grund av henne, utan omgivningen som brister.
Hon har extremt lätt för att falla in i försvarsställning, vilket är ett av de primära karaktärsdragen hos individer med fobiska personlighetsstörningar.
Therese Borg kan ha en viss nivå av intelligens, men hon är starkt begränsad av det som tydligt framgår att hon har svårt med psykosocial förmåga.
På alla foton vi kommit över undviker hon bestämt att le öppet, utan ler sammanbitet, vilket även är ett drag hos hennes två övriga partikamrater. Att visa tänderna när man ler på foton är något som enbart människor gör som vågar bjuda av sig själva.
När hennes betygsresumé visades för beteendevetaren (tro det eller ej, men vi räknade med att Therese skulle försöka försvara sig och komma viftandes med sina betyg när prokationen lades fram. Det var hela syftet) var hon inte förvånad. Hon pekade direkt på alla ämnen som kräver en viss nivå av socialt samspel när det handlar om dynamik och samspel och mängden av de som enbart hade 7.5 poäng. Flera studenter kontaktades och de reagerade direkt på varför någon läser så många ämnen.
Alla kom fram till att troligen är det tecknet på att ha läst in det man starkt saknat från grundskola.
Beteendevetaren var inne på det spåret, men samtidigt pekade på likheterna med svårigheterna att hålla tråden och fokus i allt hon formulerar och kommenterat på sin blogg och i media.

Samtidigt har en annan Sverigedemokrat varit under analys där dennes bakgrund, uppväxt kom fram med inslag som offer för mobbing, avsaknad av fadersgestalt, personlighetsstörning och psykiska besvär, samt berättelser om hans problem med mytomani och kleptomani samt en moder med mental ohälsa. Personen är utbildad i fordonsteknik gymnasialt med nöd och näppe, men bristerna från uppväxten har medfört att allt i samhället ställs till svars för individens livssituation. Eftersom SAP varit så dominerande och byggt samhället och välfärd har det utvecklats till att ett extremt beteende mot dessa. När sedan Mona Sahlin tog över som partiledare eskalerade detta nästan hatliknande beteende mot henne där olaga hot och även förtal är tydliga inslag mot Socialdemokraterna och SSU - speciellt de som inte är svenskar eller invandrare. Att detta missnöje länkades ihop med missnöjespartiet Sverigedemokraterna är inte märkligt.

Det finns tonvis med flera individer i Sverigedemokraterna vilket figurerat i domstolsbeslut, Flashback, media, i kommuner med dessa tydliga drag av psykiska handikapp eller problem. Att så mycket som 20% av nuvarande kandidater för Sverigedemokraterna samtidigt lyfter ersättning från sjukförsäkringen är inte förvånande.

Man ska veta att av Sveriges befolkning är det till att börja med cirka 3-4% som har någon form av fobisk personlighetsstörning. Det är även runt 3% som har någon form av handikapp såsom ADHD, ADD med mera. Något som delar den procentandelen är även psykopatisk personlighetsstörning.
Det är troligen inte vidare stor omfattning av just individer med psykopatisk personlighetsstörning som dras till Sverigedemokraterna eftersom fördomar och okunskap inte är deras melodi då de tjänar på att utnyttja individer runtom sig, inte bli av med dem eller exponera sig själva genom att utöva något så lågt som fördomar, okunskap med mera. Det är ett utmärkt sätt att dra till sig okontrollerbar uppmärksamhet och det är det sista en psykopat önskar.

Är rätt säker på att skulle samtliga Sverigedemokrater och angängare, samt som röstar på dem göra personlighetstester skulle ett väldigt tydligt mönster framträda om just detta. Faktum är att psykologer och beteendevetare uttrycker i dagsläget att det finns för dem tydliga tecken på att detta är just så.

Samtidigt som dessa individer skapar oro och osämja i samhället, måste det vara ett enormt personligt lidande för dessa människor att hela tiden leva med dessa handikapp.
Jag ser det som ett misslyckande från samhällets sida, precis som med hanteringen av invandrare i vissa områden i Sverige, att skapa rätt förutsättningar, miljöer och stöd för dessa människor att också passa in i samhället.

Se bara på Therese Borg, hon är envis, det kan flera av oss vara överens? Samma med flera andra.
Det är bara det att fördomar, hat, enfald med mera och angripa olika grupper i samhället med generaliseringar och smutskastning är rättshaverism. Det är något som ökar fördomarna i samhället och sådan mentalitet vilket kommer skapa sämre empati för helt andra saker och ting vilket är långt ifrån invandrare och mycket närma alla medborgares själar. Det föder ett kontrollsamhälle där människor inte kommer att lita på sina grannar ens. Därför att det man gör är att man delar människor, precis som Berlinmuren delade Tyskland och även varje individs trygghet på vardera sida och mellan dem.
Dessa människor har potential att bli extremt bra tillgångar på helt andra positioner i samhället.
Det är inte invandrare som ska bekämpas, utan Sveriges växande oförmåga att ta tillvara på mänsklighet och resurser och bygga ett samhälle som rockar hela världen och långt utanför den här planeten därtill!
__________________
Senast redigerad av Freestajler 2010-08-29 kl. 19:39.
Citera
2018-05-13, 20:05
  #476
Medlem
JPMorgandonators avatar
Ja det verkar vara en helt korrekt bedömning av SDs dilemma (själv är jag högutbildad).

En akademsik studie bekräftar att när dom lågkvalificerade lämnar partiet dras mattan under fötterna på SDarna bort.

Jag skiter för övrigt i det hela och sparkar folk som jag vill.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ger-sd-roster
Citat:
Hot om uppsägning kan ge Sverigedemokraterna fler röster från lågkvalificerad arbetskraft. Så mycket som en tredjedel av det ökade väljarstödet för SD 2006–2010 kan förklaras av varsel om uppsägningar, enligt en ny studie.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback