Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-18, 23:45
  #673
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Hej.

Har köpt en ny TV och har ingen HDMI ingång i mitt gamla Xbox, kruxet är nu att jag inte hittar något scart uttag på TVn eller uttagen till själva sladdarna (finns dock på bild bak på TVn).

Jag undrar då om jag kan koppla och få bild genom min blu-ray spelare på något sätt. Någon som vet?
Du kan väl koppla med Komponent om du har de sladdarna? Vad är det för konsol-model?
Citera
2013-02-19, 16:20
  #674
Medlem
Hummlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du kan väl koppla med Komponent om du har de sladdarna? Vad är det för konsol-model?

Jag löste det med en RGB adapter men bilden är riktigt dålig så har beställt en VGA HD-AV kabel så hoppas det blir bättre.
Citera
2013-02-21, 10:26
  #675
Medlem
Hej, har problem med mitt nya xbox slim, nämligen med internet. Kan väl börja med att säga att jag har fiber in i huset + en router, internet genom kabel och wifi till datorer funkar felfritt men wifi till xbox eller kabel till xbox funkar ej ( inte heller wifi till smartphone för den delen).

Därför undrar jag vad problemet är, stänger jag av routern och slår på igen kan internet på xbox börja funka en stund och sen ger det sig så jag får aldrig en stadig uppkoppling liksom.

Någon som har en lösning på problemet? tacksam för svar
Citera
2013-02-21, 14:51
  #676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valairs
Hej, har problem med mitt nya xbox slim, nämligen med internet. Kan väl börja med att säga att jag har fiber in i huset + en router, internet genom kabel och wifi till datorer funkar felfritt men wifi till xbox eller kabel till xbox funkar ej ( inte heller wifi till smartphone för den delen).

Därför undrar jag vad problemet är, stänger jag av routern och slår på igen kan internet på xbox börja funka en stund och sen ger det sig så jag får aldrig en stadig uppkoppling liksom.

Någon som har en lösning på problemet? tacksam för svar
Har Wi-Fi fungerat på dina telefoner innan? Har du kollat portarna i routern?
Citera
2013-02-21, 17:16
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Har Wi-Fi fungerat på dina telefoner innan? Har du kollat portarna i routern?

Nej det har alltid krånglat, funkar bara en kort stund efter man har startat om den, nej jag har inte kollat portarna, ska man portforwarda eller? har försökt med det innan utan resultat.
Citera
2013-02-21, 17:29
  #678
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valairs
Nej det har alltid krånglat, funkar bara en kort stund efter man har startat om den, nej jag har inte kollat portarna, ska man portforwarda eller? har försökt med det innan utan resultat.
Du kanske kan testa att ge portforwarding ett nytt försök. Annars, vad har du för router?
Citera
2013-02-21, 18:01
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Du kanske kan testa att ge portforwarding ett nytt försök. Annars, vad har du för router?

Kanske det, har en netgear WNR2000
Citera
2013-02-21, 18:53
  #680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valairs
Kanske det, har en netgear WNR2000
... och vilka portar ändrade du? Alla? UDP 88, UDP 3074 och TCP 3074 är rekommenderat.
Citera
2013-02-21, 19:10
  #681
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
... och vilka portar ändrade du? Alla? UDP 88, UDP 3074 och TCP 3074 är rekommenderat.


TCP/UDP 53,80,88 och 1863, funkar fortfarande inte
Citera
2013-03-12, 14:55
  #682
Medlem
Diamond_Dogs avatar
detta är inget tekniskt med maskinen men vet inget bättre ställe och fråga.

Jag har installerat ett spel i maskinen (som man kan göra för att det ska "flyta" på aningen bättre) men varje gång jag spelar spelet startar det och körs direkt från skivan, förr kunde man välja att starta installerade spel från maskinen men nu verkar den funktionen vara borta. så hur startar jag spelet jag installerat från min xbox så det körs från det installerade så det inte körs enbart från skivan?
Citera
2013-03-12, 16:14
  #683
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamond_Dog
detta är inget tekniskt med maskinen men vet inget bättre ställe och fråga.

Jag har installerat ett spel i maskinen (som man kan göra för att det ska "flyta" på aningen bättre) men varje gång jag spelar spelet startar det och körs direkt från skivan, förr kunde man välja att starta installerade spel från maskinen men nu verkar den funktionen vara borta. så hur startar jag spelet jag installerat från min xbox så det körs från det installerade så det inte körs enbart från skivan?
Du menar som på den blåa 2.0-Dashboarden där man kunde trycka Y och sedan välja "play installed game" eller något liknande istället för att trycka på A för att starta spelet?

Det du tänker på kan vara att skivan spinner upp då spelet startas men efter några minuter bör skivan snurra långsammare och bortsett från det fungerar det på samma vis som på 2.0-Dashboarden.
Citera
2013-03-13, 17:41
  #684
Medlem
rockstarkillas avatar
Vad finns det för streaming program som är bra? hittils har jag testat Tversity och Windows Media Center...inget av dem är något vidare och ha i längden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback