Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-27, 10:41
  #553
Medlem
Glada-Grisens avatar
Någon som vet om detta kommer att kommer att göra så att min flashning försvinner?

Laddade hem ett spel igår, brände det som vanligt men när jag kör den i min konsol kommer en ruta upp att jag måste uppdatera. Detta hände även när jag körde fifa 12 och då var jag dum nog att köra uppdateringnen för det har funkat innan men den här gången gjorde den så att min flashning försvann....
Kommer det hända även denna gång eller är det lugnt?
Citera
2012-07-27, 10:53
  #554
Medlem
See-Jays avatar
Hej alla XBoxer´s.
Har haft min Xbox 360 sen början på 2006 och den har funkat kanon alla gånger fram till idag f.m.
Problemet är att den har slutat att ge utsignal från själva konsolen tydligen. Eftersom den är såpass gammal så har jag bara pc ingång till tv:n som bäst. Tv:n är en Samsung av 7 serien, ca 2 år gammal.
Har provat med AV kabel från konsoll till tv utan resultat, komponent kabel utan resultat. Får meddelande på tv att det inte finns signal från källa, prova anslutning o dyl.
Upplösningen ligger på max med pc anslutningskabel och har fungerat alldeles utmärkt som sagt fram till idag.
Jag joxade med alla möjliga sätt o vis och råkade till slut få kontakt till tv:n med pc kabeln fast färgerna på menyn, spelen var inte bra, färgerna liksom blurrade ihop. Testade några andra upplösningar men det blev helt svart. Väntade en stund så kom bilden tillbaka då den gick till den ursprungliga upplösningen.
Sen testade jag konsolen på en annan platt tv utan resultat, med alla anslutnings kablar jag hade.
Så min slutsats är att konsolens utsignal är kass. Bör kanske tilläggas att jag har så gott som nästan alltid dragit ut strömsladden under natten.
Någon annan som har rågat ut för samma problem?
Är det bara att kassera den då garantin har gått ut för längesedan?
Citera
2012-08-04, 16:46
  #555
Medlem
Min xbox 360 gick sönder totalt när jag satt och spelade och eftersom jag inte kan slå på konsolen kan jag inte heller få ut skivan. Hur gör jag nu för att komma åt spelet?
Citera
2012-08-05, 01:19
  #556
Medlem
xobxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Min xbox 360 gick sönder totalt när jag satt och spelade och eftersom jag inte kan slå på konsolen kan jag inte heller få ut skivan. Hur gör jag nu för att komma åt spelet?

På den gamla modellen tar du bort faceplaten. Tar ett gem och sticker in i hålet under dvdn.
Slim har jag inte riktigt koll på med det borde finnas ett litet hål där ngnstans också..
Citera
2012-08-21, 15:36
  #557
Medlem
Min xbox gick sönder för en månad sedan då den slutade att läsa skivorna. Eftersom jag fortfarande hade garanti så skickade jag in den till Microsoft, i Tyskland. Innan man skickade den så skulle man ta ur hårddisken osv. vilket jag gjorde.

Idag fick jag tillbaka en helt ny xbox, så jag satte in min gamla hårddisk i den och valde min profil för att logga in. Det är nu det krångliga börjar, jag gjorde mitt account för typ 5-6 år sedan och eftersom jag trodde man var tvungen att vara över 18 år så gjorde jag en ny låtsashotmail som var över 18.

Nu när jag har fått min nya xbox och har tryckt in hårddisken och väljer min användare så måste jag logga in med en hotmail-adress och ett lösenord och jag kommer ju inte ihåg mitt lösenord till den där hotmailen jag gjorde för länge sedan och kommer därmed inte in på min användare.

Har även testat att göra en ny användare med min riktiga hotmail men då står det att den är redan ansluten till ett annat account, då tänker man kanske att den är ansluten ihop med mitt första account på xboxen, det jag försöker komma in på, men det går inte att logga in med min riktiga email på den heller.

Jag kan ju inte få fram lösenordet på något sätt till min fakehotmail och vill ju helst komma in på min gamla användare istället för att göra en ny.

Så vad ska/kan jag göra?
Citera
2012-08-21, 20:09
  #558
Medlem
ska köpa en strömsladd till mitt xbox 360 arcade. Passar strömsladden från xbox 360 premium till min arcade?
Citera
2012-08-23, 17:42
  #559
Medlem
Hejsan, köpte precis ett nytt xbox 360 slim, och vill självklart spela det i HD, men jag köpte inte tilll någon kabel eftersom jag antog att kabeln man fick med stötte HD,

Någon som vet om man skall kunna spela i hd även fast man inte köpt någon HDMI sladd?

Självklart så klarar min tv 1080p
Citera
2012-08-25, 12:06
  #560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joka004
Min xbox gick sönder för en månad sedan då den slutade att läsa skivorna. Eftersom jag fortfarande hade garanti så skickade jag in den till Microsoft, i Tyskland. Innan man skickade den så skulle man ta ur hårddisken osv. vilket jag gjorde.

Idag fick jag tillbaka en helt ny xbox, så jag satte in min gamla hårddisk i den och valde min profil för att logga in. Det är nu det krångliga börjar, jag gjorde mitt account för typ 5-6 år sedan och eftersom jag trodde man var tvungen att vara över 18 år så gjorde jag en ny låtsashotmail som var över 18.

Nu när jag har fått min nya xbox och har tryckt in hårddisken och väljer min användare så måste jag logga in med en hotmail-adress och ett lösenord och jag kommer ju inte ihåg mitt lösenord till den där hotmailen jag gjorde för länge sedan och kommer därmed inte in på min användare.

Har även testat att göra en ny användare med min riktiga hotmail men då står det att den är redan ansluten till ett annat account, då tänker man kanske att den är ansluten ihop med mitt första account på xboxen, det jag försöker komma in på, men det går inte att logga in med min riktiga email på den heller.

Jag kan ju inte få fram lösenordet på något sätt till min fakehotmail och vill ju helst komma in på min gamla användare istället för att göra en ny.

Så vad ska/kan jag göra?
Ring till Microsoft och förklara ärendet, dom är faktiskt inte helt omöjliga, har sett en polare som varit med om samma sak, minns du bara lite av innehållet på mailen/accet med så ska det inte vara nå problem, tex adress, möjligen ålder, kanske nå telefon nummer eller sånt som är skrivet på accet.

Citat:
Ursprungligen postat av jaanejj
ska köpa en strömsladd till mitt xbox 360 arcade. Passar strömsladden från xbox 360 premium till min arcade?
Tror den ska passa, men för säkerhetsskull, kontakta Microsoft så får du ett helt klart svar!

Citat:
Ursprungligen postat av tWistish
Hejsan, köpte precis ett nytt xbox 360 slim, och vill självklart spela det i HD, men jag köpte inte tilll någon kabel eftersom jag antog att kabeln man fick med stötte HD,

Någon som vet om man skall kunna spela i hd även fast man inte köpt någon HDMI sladd?

Självklart så klarar min tv 1080p
Hm, compositkablar ska väl klara av det tror jag, men inte dom vanliga kablarna som du får med en xbox..
Men gå och köp en HDMI kabel bara, menar dom kostar inte många kronor då du inte behöver ha den värsta kabeln som finns
Citera
2012-08-25, 16:59
  #561
Medlem
gormiti100s avatar
Tjena, min kompis och jag lirade xbox hemma hos mig och han hade en hdmi kabel med sig så då bytte jag min xboxs inställning till 1080i men nu när jag ska andvända scart (480p) igen så är skärmen helt svart, allt jag hör är ljuden från xboxet om jag rör på knapparna på kontrollen. Jag har alltså inte fått chans att byta till 480p för tv skärmen är helt mörk vad ska jag göra??
Citera
2012-08-25, 22:29
  #562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gormiti100
Tjena, min kompis och jag lirade xbox hemma hos mig och han hade en hdmi kabel med sig så då bytte jag min xboxs inställning till 1080i men nu när jag ska andvända scart (480p) igen så är skärmen helt svart, allt jag hör är ljuden från xboxet om jag rör på knapparna på kontrollen. Jag har alltså inte fått chans att byta till 480p för tv skärmen är helt mörk vad ska jag göra??
Låna HDMI kabeln igen?
Alternativt köp en egen hdmi kabel, kostar inte många kronor..
Hade jag annars haft min xbox till hand så hade jag kunnat säga hur du skulle trycka med kontrollen för att komma in på inställningar och ändra till 480p utan att du ser nå, men nån annan vänlig själ som har sin xbox till hands kanske kan göra det..
Citera
2012-09-02, 11:38
  #563
Medlem
techno_the_kings avatar
Var hemma hos syrran igår å hörde att det lät som fan om hennes maskin
men vid en närmare efterblick så fick jag höra att det är strömadaptern som låter likt fan
hon sa att det har låtit så i en veckas tid, fick även se att adaptern hade sugit åt sig damm vid ena sidan där kabeln sitter, uppenbarligen så sitter det fläktar i denna adapter.

Jag sa till henne att inte använda maskinen något mer innan hon har skaffat en ny adapter
men min fråga är, kan hon använda maskinen med adaptern ändå?
hennes unge börjar att få abstinensbesvär.
Citera
2012-09-02, 19:41
  #564
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Var hemma hos syrran igår å hörde att det lät som fan om hennes maskin
men vid en närmare efterblick så fick jag höra att det är strömadaptern som låter likt fan
hon sa att det har låtit så i en veckas tid, fick även se att adaptern hade sugit åt sig damm vid ena sidan där kabeln sitter, uppenbarligen så sitter det fläktar i denna adapter.

Jag sa till henne att inte använda maskinen något mer innan hon har skaffat en ny adapter
men min fråga är, kan hon använda maskinen med adaptern ändå?
hennes unge börjar att få abstinensbesvär.
Provat att koppla ur adaptern och sedan damsuga den ren? Men ja det ska väl inte vara några problem att använda den. Visserligen ökar risken att något händer när den är full med damm men bortser man från det kan hon använda den. Leva farligt och ha roligt eller inte, det är frågan.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636
Där kan hon beställa sig en ny. Kolla bara så ni väljer rätt adapter. Finns även en fjärde nu som går till Slim. Annars kan hon ringa Microsoft och be om en ny (säga att hennes gått sönder etc.). Handkontroller/adaptrar/headset/etc. har 1 års garanti och har man en bra historia får man en ny sådan gratis hemskickad.
__________________
Senast redigerad av Fina Gubben 2012-09-02 kl. 19:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback