Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 05:03
  #793
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag köpte nyss ett Xbox och fick med ett headset där det bara var som ett hörlursuttag man satt in i kontrollen men det bara brusar när man vrider på kontakten och låter även inte bra. Köpte förut deras standard på en butik för 100:- som har fungerar mycket bra med en adapter man ska sätta in.

Behöver jag köpa en adapter eller bara är det så?
Är det ett headset du fick med konsolen d.v.s. ett från Microsoft? Det finns två olika headset som är standard, som följer med konsolerna. Det gamla med en adapter, som du både har volym- och avstängningsknapp på är det gamla headsetet. Sedan det nya, som du säkert har, är det med kontroll i mitten av sladden. Jag håller med om att den nya versionen inte direkt är en uppgradering men det skall inte brusa.

Jag föredrar själv den äldre versionen men jag vet inte hur stora chanserna är att du hittar den versionen i en affär i dagsläget. Ta i så fall en titt i affärer som du vet kan ha lite äldre spelrelaterade prylar eller så ser du om du kan hitta en adapter. Jag vet att det finns adaptrar som passar handkontrollen men ofta är porten gjort för standardpluggar på 3,5 mm - så om du har ett annat headset som du trivs med så kan du ju kombinera det med en sådan adapter.
Citera
2013-07-14, 11:58
  #794
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Är det ett headset du fick med konsolen d.v.s. ett från Microsoft? Det finns två olika headset som är standard, som följer med konsolerna. Det gamla med en adapter, som du både har volym- och avstängningsknapp på är det gamla headsetet. Sedan det nya, som du säkert har, är det med kontroll i mitten av sladden. Jag håller med om att den nya versionen inte direkt är en uppgradering men det skall inte brusa.

Jag föredrar själv den äldre versionen men jag vet inte hur stora chanserna är att du hittar den versionen i en affär i dagsläget. Ta i så fall en titt i affärer som du vet kan ha lite äldre spelrelaterade prylar eller så ser du om du kan hitta en adapter. Jag vet att det finns adaptrar som passar handkontrollen men ofta är porten gjort för standardpluggar på 3,5 mm - så om du har ett annat headset som du trivs med så kan du ju kombinera det med en sådan adapter.
Ja exakt jag har den nyare modellen av headsetet som är bekvämare tycker jag men brusar lite vid kontakten och får inget bra ljud ut från mig till andra.
Får väl en hundring till på ett äldre headset då, då det fungerade utmärkt för mig
Citera
2013-07-20, 14:56
  #795
Medlem
Ombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Uppdatera gärna i tråden.

Det verkade faktiskt som att det var strömadaptern det var fel på! Var tillbaka i butiken och konsollen funkande med deras testkabel. Den var ny och jag fick med mig den hem free of charge så nu fungerar allt som det skall.

En intressant fråga är ju vad de reparerade på boxen vid inlämningen; krävdes faktiskt en rrod-reparation eller var det bara adaptern som var problemet? Och insåg reparatören detta och blåste mig på kosingen för en reparation? Oavsett kan det ju vara ett tips att prova att byta strömkabel + adapter innan ni lämnar in Xboxen på reparation. Även om en adapter kostar ett par hundringar är det ju billigare än en reparation - speciellt om den inte åtgärdar felet!
Citera
2013-07-21, 06:01
  #796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Det verkade faktiskt som att det var strömadaptern det var fel på! Var tillbaka i butiken och konsollen funkande med deras testkabel. Den var ny och jag fick med mig den hem free of charge så nu fungerar allt som det skall.

En intressant fråga är ju vad de reparerade på boxen vid inlämningen; krävdes faktiskt en rrod-reparation eller var det bara adaptern som var problemet? Och insåg reparatören detta och blåste mig på kosingen för en reparation? Oavsett kan det ju vara ett tips att prova att byta strömkabel + adapter innan ni lämnar in Xboxen på reparation. Även om en adapter kostar ett par hundringar är det ju billigare än en reparation - speciellt om den inte åtgärdar felet!
Inget är omöjligt, egentligen. Vad fick du för felkod när problemen först uppstod med din konsol?
Citera
2013-07-26, 23:24
  #797
Medlem
Ombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Inget är omöjligt, egentligen. Vad fick du för felkod när problemen först uppstod med din konsol?

Hade tre blinkande röda lampor på konsolen bara. Inget felmeddelande på TV-n vad jag kunde se.
Citera
2013-07-27, 01:17
  #798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ombudsmannen
Hade tre blinkande röda lampor på konsolen bara. Inget felmeddelande på TV-n vad jag kunde se.
OK, jag tänkte först på om det var så att någon komponent hade slagits ut, som till exempel AV-kabeln, då får du fyra ringar. Eftersom du fick tre, vilket tyder på konsolfel, så kan du vara säker på att de verkligen hjälpte dig med en konsolreparation.
Citera
2013-08-06, 16:28
  #799
Medlem
Skulle inte slim vara tyst? min väsnas mer än min gamla tjocka xbox. kan det vara något fel med den?
Citera
2013-08-06, 18:31
  #800
Medlem
N!xxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrobban10
Skulle inte slim vara tyst? min väsnas mer än min gamla tjocka xbox. kan det vara något fel med den?

Oftast är det icke konsolen som väsnas, mitt slim är jätte tyst men strömadapter låter förbannat mkt så lyssna på den först.
Man ska kunna ringa Xbox support och få den utbytt men har ej orkat bry mig om det.
Citera
2013-08-09, 19:07
  #801
Medlem
soorlhaws avatar
Jag har en fråga som jag skulle uppskatta ett riktigt kvickt svar på! Jag undrar om man kan använda den sortens kabel som man har till PS3:s "AV MULTI OUT" utgång http://www.letsgodigital.org/images/...onnections.jpg till Xbox 360:s A/V http://shopper.cnet.com/i/bto/200708...mi_540x405.jpg ? Det vill säga, är utgångarna likadana?

Kan säkert vara en dum fråga, men har inte möjlighet att testa för tillfället, så jag tar den risken...
Citera
2013-08-12, 14:13
  #802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soorlhaw
Jag har en fråga som jag skulle uppskatta ett riktigt kvickt svar på! Jag undrar om man kan använda den sortens kabel som man har till PS3:s "AV MULTI OUT" utgång http://www.letsgodigital.org/images/...onnections.jpg till Xbox 360:s A/V http://shopper.cnet.com/i/bto/200708...mi_540x405.jpg ? Det vill säga, är utgångarna likadana?

Kan säkert vara en dum fråga, men har inte möjlighet att testa för tillfället, så jag tar den risken...
Har du hunnit testa än? Det ser inte ut att fungera, så min gissning är; nej.
Citera
2013-08-16, 16:48
  #803
Medlem
Är lite inne på att köpa en Elgato Game Capture HD. Kommer bara att spela in på Xbox 360. Någon som har en Elgato som kan ge lite feedback på den och berätta lite om ni är nöda/missnöjda med den och varför?
__________________
Senast redigerad av Peteq 2013-08-16 kl. 16:54.
Citera
2013-08-24, 19:30
  #804
Medlem
NightWalker1s avatar
jag har bytt skal på min 360 slim, den är nu vit.
ingen sticker alltså utan jag tog bort det svarta skalet och satte dit ett vitt.
först tänkte jag inte på det, men sen såg jag att den där knappen på fronten som man ska använda för att installera handkontrollen, är svart..
det gillar jag inte och jag fattar inte varför den är svart. borde ju vara vit till vitt skal.
nån som vet om man kan ta bort den och sätta dit en vit knapp istället och om det går, vart hittar man sånna? har sökt på ebay utan resultat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback