Citat:
Ursprungligen postat av
Raasken
Nu är jag en amatör och säger ingenting annat men om den klassas som dyr i nuläget efter rapporten så är det ju ganska dumt att gå in kort just nu eller har jag fel?
grafen är väl av intresse om man kikar lite på support och motstånd?
1) Du måste inse att aktier prisas efter hur man tror framtiden ter sig. Därför finns det inget som billigt eller dyrt kortsiktigt. Kortsiktig investering är ingenting som är direkt lönsamt. Vad som är dyrt eller billigt är upp till varje person att tycka. Många tycker att fingerprint är billigt här i tråden, jag säger extremt överprisat. Du hittar nog inte en duktig investerare som trycker in pengar här. Varför ägs bolaget nästan enbart av småsparare?
2) Tror du att support och motstånd är vad som bestämmer ett företags värde? Låt dig inte luras av sånt här. Fokusera på vad som är viktigt. Det är fundamenta. Hur värderas bolaget? Vilka multiplar förtjänar det?
Du måste gå igenom årsrapport efter årsrapport. Det finns inga genvägar. Kvalitén på disskussionerna på detta forumet är extremt låga så du lär inte lära dig något här