2015-06-11, 19:30
Medlem
Det spelar ingen roll var VDn sitter. Företag som finns geografiskt i Skåne ska man aldrig placera sina pengar i. Hela området är urarmat och antingen är man kusin, granne eller kursare. PLacera pengarna i något annat företag. Det finns massor av alternativ. Skåningar är kriminella patrask.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Blandar du ihop Precise och FPC? Precise sitter i Lund, FPC sitter i Göteborg, Johan Carlström, fd VD, som är misstänkt för insiderbrott bor dock i Stockholm.
2015-06-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Jisses , om CBK har mer får vi hoppas att de inte dumpar mer Stoploss imorn , hoppas det inte kommer till det

Det är otrolig volatilitet, berg o dalbana, är man långsiktig och tror på sin analys och sina kalkyler bör det dock inte vara ett stressmoment.

Det skall bli intressant att se hur morgondagen utspelar sig, trodde jag köpte min lilla spekpost nära botten, man bör ju egentligen undvika att köpa i nedåt trend, nu var det inte en jätte post dock, men det är alltid bäst att skydda sitt kapital om man inte har råd att förlora det, köpte en liten post till nära botten, jag tror det blir en rekyl upp imorgon igen.
2015-06-11, 19:45
Medlem
Draken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Det spelar ingen roll var VDn sitter. Företag som finns geografiskt i Skåne ska man aldrig placera sina pengar i. Hela området är urarmat och antingen är man kusin, granne eller kursare. PLacera pengarna i något annat företag. Det finns massor av alternativ. Skåningar är kriminella patrask.

Fortfarande har Fingerprint sitt säte i Göteborg.
2015-06-11, 19:47
Medlem
Jag inkluderar FING i denna sfär med kriminella patrask.
Citat:
Ursprungligen postat av Draken1
Fortfarande har Fingerprint sitt säte i Göteborg.
2015-06-11, 19:48
Medlem
Grandesporross avatar
Jag tror absolut på att fingerprint kan visa en bra lönsamhet inom en snar framtid, biometri är framtiden. Men att alla dessa "dåliga / domedags" nygamla nyheter trillar in på så kort tid,bt.ex att man fokuserar på att Ola sålt och inte att JC köpt, att Försäljningschefen "dumpar" aktier 9% av innehavet, allt detta när man vet att CBK dumpar vid stängning. Sjukt, smustigt spel, omoraliskt, perfekt för att komma in billigt? Brukar inte sätta på mig foliehatten men sånna här sammanträffanden känns inte som en slump.
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-11 kl. 20:01.
2015-06-11, 20:04
Medlem
KiMeisters avatar
*Foliehatt på*

Rolléns försäljning av 250 000 aktier till ett värde av 35 miljoner kronor föranledde en minskning av m-cap med 1 473 000 000:-! Känns proportionerligt och bra.

Inte nog med det, det oerhörda sammanträffandet att ABG:s domedagsprofetia som publicerades igår helt plötsligt dök upp hos varenda telegrambyrå precis efter att Rollén tagit kontakt med SVD och meddelat att han sålt hela sitt innehav (varför han nu skulle göra det) luktar ju apa lång väg.

Kan väl också tillägga att Rex sålde mindre än 10% av sitt innehav. han har just nu 270 000 b-aktier och över 700 000 optioner.
2015-06-11, 20:08
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken1
-17,4% på hela mitt innehav i FING, aj aj...

varför aj aj
han dumpar och insider köper
2015-06-11, 20:46
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Det är fördröjning i appen, för mig är det 1-2 minuter(!). Gör mina trades i mobilen från vanliga hemsidan.
OMG! OMG! OMG!

Snacka om att jag inte hade tid för aktier idag, stressad i bilen som jag var hade jag tydligen knappat in 1000st aktier för mycket så jag hade ju inte likvid Roligt att felmeddelande sa "Avanza får inte kontakt med appen", så inte helt lätt att se felet.

Nu kanske jag blev räddad av Tomas Rex men annars blir jag tokig på mig själv om jag får lägga köpet på 110kr imorgon.

Djupanalys i helgen men försök följ med tradet för så länge CBK finns med kommer det köras ett fulspel upp och ned i stora rörelser.

Det här skrev jag tidigare och har även skrivit spaltmeter om CBKs handel 2015-06-03:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Det är inga vanliga dippar och toppar, det spelas nu ett spel med hjälp av CBK och jag vet hur många aktier de äger. Kursen kan köras kraftigt åt båda håll.

CBK Commerzbank AG 4302483 2294573 2 007 910

Säg att något mindre bra sker, traders kan då köra järnet INNAN CBK blir tvungna att dumpa.

Jobbigt när man ligger inne med 100%, även när man har siktet långt framöver. Men det är för att man är girig och skulle bli galen om den sjönk 20% utan att ha likvid att fylla med.

Tror vi kan stänga på runt 130kr idag om vi ska gissa på att CBK blir tvungna att köpa i Callen.

Det är väldigt intressant att följa mönstret i alla fall men skulle vilja förstå vad som exakt styr deras handel.

Så det kan om jag tror rätt bli en kraftig stigning imorgon om stödet håller här.
2015-06-11, 21:03
Medlem
Grandesporross avatar
Det värsta som kan hända imorgon är att paniken fortsätter och CBK dumpar de resterande aktier... Tror faktiskt bara vetskapen att de kan göra det kan ge en negativ trend imorgon... jag vet vad jag ska göra imorn kl 9... stenkoll på trenden om det inte rusar upp är det nog dags att hoppa ur med en fet förlust. men hellre det än att hänga med ner i avgrunden. Man lär sig av erfarenhet, tur att det inte är min pension det handlar om. Köper igen när trenden går upp, med lite tur i oturen blir det ett billigt återköp. Som sagt hoppas det inte kommer till det

Citat:
SIGNATUR MAMMAQ i placera om CBK: De tjänar inte på volatiliteten utan på främst körningen mellan stängningskurs och deras eget snitt, då den förra bestämmer rebalanseringen av certifikaten och det senare är deras faktiska hedge. Mellan skillnaden är deras vinst.
Kalaset sponsras av ägarna som äger certifikaten och inte säljer de. Varje större svängning utan egentligen trend urholkar värdet på certen.
Det var en kort info.
Jag kan mycket mer om hela grejen och hur de exakt gör då jag har jobbat med produkterna som handlare på STORA ställen, men den infon behåller jag för mig själv.
Bara ett tips, go with the big flow.....

Verkar som trading är ett måste i fingret?
Senast redigerad av Grandesporros 2015-06-11 kl. 21:31.
2015-06-11, 23:36
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Så fortsätt gärna kalla mig troll

Finns ett köp som ej syns bakom "skylten".

http://www.ladda-upp.se/bilder/qwujqzsnkaqlnt/

Tack avanza!

Återkommer med ett seriöst inlägg om ABG.
Du nämnde aldrig att du sålde på runt 110kr också....

Allvarligt talat nu till alla som står utanför Fingerprint eller har tankar på att gå ur. Det jag har läst senaste tiden ger mig lite déjà vu från fallet med Cellpoint Connect (numera Real Point Invest) för 2-3 år sedan.

Det fanns några fanatiker som hade alla foliehattar på och inte kunde ta någon kritik. De satt och haussade bolaget dag ut och dag in. De var alla fulltankade i bolaget, vissa hade antagligen gått all in (vad jag fick uppfattningen om). Jag var en av få som motsade haussarnas argument och räknade på företagets faktiska värde efter vad som kommunicerats. Jag uppdaterade även mina prognoser efter vad som ständigt dök upp och när det visade sig att viss information som presenterats var totalt felaktig.

Det fanns några som sålde av och senare skulle dessa komma att personligt tacka mig för att jag sakligt beskrivit risken med bolaget och den bristen på förmåga att tjäna tillräckligt med pengar för att i slutänden gå med vinst. Vad som sedan hände var först att aktiekursen rasade och hamnade på ett par ören, därefter kickades Cellpoint ut från börsen och numera är bolaget mindre värt än luft.

I likhet med de prognoserna jag gav då så har jag även gett vissa prognoser för Fingerprint med mitt synsätt. Jag har ifrågasatt företagets förmåga att över tid gå med vinst över huvud taget (speciellt efter den nyheten som släpptes idag) och att vinsten annars blir relativt begränsad, främst på grund av sjunkande bruttomarginaler, högre konkurrens och prisdumpning. I ett best case scenario kan ATH värderingen komma tillbaka på sikt, men observera best case. Annars finns det inte mycket mer att hämta just nu utan att riskera väldigt mycket.

Hur tävlings-kåt Zorb än är när det kommer till att gissa aktiekurser vissa datum och hur viktigt hen än tycker att en "vinst" i denna "tävlingen" är så finns det annat som är viktigare och det är att varna nybörjare och småsparare för att gå in i ett bolag som har en historia av undermålig vinstförmåga. Samt risker med att lyssna på anonyma skribenter med ett stort egenintresse av att kursen hålls uppe oavsett vilken fundamental värdering som ligger bakom.

Mitt tips är att tänka till en extra gång innan ni leker med elden och bränner fingrarna. Tänk på att marginalerna minskar genom ökad konkurrens och åldrad teknik. Tänk på att människan bl.a. kan få en rymdsond att landa på en komet, hur avancerat är då en fingeravtryckssensor? Är det så avancerat att bara några få svenskar kan tillverka en bra sådan? Nej, det är det inte och det kommer märkas av framöver.

Vi har alla våra sätt att räkna och jag har nu
2015-06-11, 23:43
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Mitt tips är att tänka till en extra gång innan ni leker med elden och bränner fingrarna. Tänk på att marginalerna minskar genom ökad konkurrens och åldrad teknik. Tänk på att människan bl.a. kan få en rymdsond att landa på en komet, hur avancerat är då en fingeravtryckssensor? Är det så avancerat att bara några få svenskar kan tillverka en bra sådan? Nej, det är det inte och det kommer märkas av framöver.

Vi har alla våra sätt att räkna och jag har nu

FPC och PB är bland dom bättre
så frågan om telefontillverkarna vågar chansa på nykomlingar
2015-06-12, 00:13
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Fingeravtryckssensorn kan vara ganska avancerade, och inte förrän relativt nyligen kan man göra några som faktiskt fungerar bra. Jag tror att en hel del svenskar skulle kunna göra hyfsade sensorer, dock är det få som skulle kunna skriva mjukvaran (och säkerheten) till "fingeravtryckssignering". (Således köpte jag PB istället.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in