Men där står det väl inte direkt om deras inkomst utan mer om affären med Oppo, eller har jag fel?
De har väl inte redovisat det här kvartalets resultat än, och om inte, då kommer väll kursen kunna sjunka med ett par kronor om de redovisar en vinst på kanske 200 Mkr, eller är jag het ute och cyklar?
Mvh Blitzkriegern
Du får leta lite längre tillbaka =) De har inte redovisat ett exakt resultat än men det lutar ju åt att det blir runt 200 MSEK, så folk förväntar sig inte mycket annat.
Du får leta lite längre tillbaka =) De har inte redovisat ett exakt resultat än men det lutar ju åt att det blir runt 200 MSEK, så folk förväntar sig inte mycket annat.
Ja jag har läst det där, men ''domen'' kommer väl inte förens kvartalsrapporten kommer. eller?
Samt så svarade jag på timmmys svar om att det stod i pm:et, vilket det inte gör om ni frågar mig.
Men där står det väl inte direkt om deras inkomst utan mer om affären med Oppo, eller har jag fel?
De har väl inte redovisat det här kvartalets resultat än, och om inte, då kommer väll kursen kunna sjunka med ett par kronor om de redovisar en vinst på kanske 200 Mkr, eller är jag het ute och cyklar?
Mvh Blitzkriegern
Upprepar det jag har sagt, läs PM.
Citat:
Försäljningen under det tredje kvartalet uppgick till 66 Mkr.
EBITDA resultatet var -21 Mkr. Orderstocken uppgick till 50 Mkr samt bolagets
likviditet uppgick till 190 Mkr vid det tredje kvartalets slut. Bolagets
initiala försäljningsprognos för 2015 är +1 000 Mkr.
Bolaget bedömer att omsättningen för helåret 2014 hamnar i intervallet 230-330
Mkr. Omsättningen för det fjärde kvartalet bedöms hamna i intervallet 100-200
Mkr.
Om marknaden redan vet att försäljningsprognosen har sänkts och vad resultatet för Q3 är ("Försäljningen under det tredje kvartalet uppgick till 66 Mkr. EBITDA resultatet var -21 Mkr"), ser jag inte hur det i någon större utstäckning skulle påverka kursen när den fulla rapporten dimper ner. Förklara gärna.
Ja jag har läst det där, men ''domen'' kommer väl inte förens kvartalsrapporten kommer. eller?
Samt så svarade jag på timmmys svar om att det stod i pm:et, vilket det inte gör om ni frågar mig.
Det är ju inte själva rapporten som kommer ge slag utan innehållet i den kontra vår förväntan, och innehållet vet vi aktieägare redan.. så vafan snackar du om egentligen?
Som jag förutspådde för nån vecka sedan så har FPC sjunkit efter sin kvartalsrapport, där de gick -43mkr. Men det var väntat så det är inget att haka upp sig på, utan nu är det bara att ta nya tag! Idag släpptes ett pm om att FPC lanserat två nya sensorer som ska hamna i flaggskeppsprodukter under 2015. Kul!
36,60 just nu! Hur är det ens möjligt att den kan sjunka så lågt när omsättningen blir minst en miljard nästa år och det inte finns några konkurenter?
Vad baserar du att omsättningen kommer bli en miljard på? Löften från VD:n? Kom ihåg att samma VD är misstänkt för insiderbrott. Litar ni verkligen på hans löften?
Vad baserar du att omsättningen kommer bli en miljard på? Löften från VD:n? Kom ihåg att samma VD är misstänkt för insiderbrott. Litar ni verkligen på hans löften?