2016-11-14, 20:02
Medlem
Borde vara tungt att äga fpc långsiktigt nu
2016-11-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hampzus

Vem orkar med Fing? Tänkte gå in på 90.
Glad att jag inte gjorde det. Detta tåg har gått, och det kommer inga ersättningsbussar.
Sälj skiten.
2016-11-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Vem orkar med Fing? Tänkte gå in på 90.
Glad att jag inte gjorde det. Detta tåg har gått, och det kommer inga ersättningsbussar.
Sälj skiten.

Äger inte några aktier. Tror du inte någon sorts vändning kommer? Känns attraktivt att gå in runt 70kr.
2016-11-14, 21:42
Medlem
Citat:
Äger inte några aktier. Tror du inte någon sorts vändning kommer? Känns attraktivt att gå in runt 70kr.

Känns även atraktivt på denna nivå måste jag säga. Dessa körningar har vi sett flera gånger förut och vi vet att det kan gå blixtsnabbt upp igen.

Ta en titt på 1 års grafen. Vändning bör komma snart. Både tekniskt och fundamentalt.
Senast redigerad av ges 2016-11-14 kl. 21:45.
2016-11-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ges
Känns även atraktivt på denna nivå måste jag säga. Dessa körningar har vi sett flera gånger förut och vi vet att det kan gå blixtsnabbt upp igen.

Ta en titt på 1 års grafen. Vändning bör komma snart. Både tekniskt och fundamentalt.

Denna körningen har dock varit mer långdragen. Har callat botten ett antal gånger nu, dock inte ägt aktier i fing mer än några dagar.

Men som du säger, tror en vändning kommer frågan är bara när.
2016-11-14, 21:59
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:

Inte roligt att se värdet på Avanza minska varje dag, trots bra nyheter från bolaget.
Jag känner mig dock säker på att det vänder. Året avslutas över hundralappen. Hade jag haft kapital hade jag ökat ännu mer, trots att FPC redan är ett majoritetsinnehav i min portfölj.
2016-11-14, 22:21
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tror tyvärr att den tiden är förbi. Det finns inga aktier av denna värld som ökar i värde långsiktigt på det sätt FPC gjorde under den perioden.

Men sett till försäljning och tillväxt så är värderingen väldigt låg just nu.

Dock ska man veta att teknik kommer och går och FPC är ett extremt nischat bolag.

Framtiden är svårbedömd och konkurrensen kommer att öka. det är en av förklaringen till att marknaden inte betalar mer just nu.
Extremt förvirrande? Allt du har tjatat om att fpc år ett sånt och ett sånt bolag... sen nu detta? Vad hände? Gick du in själv?
2016-11-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Inte roligt att se värdet på Avanza minska varje dag, trots bra nyheter från bolaget.
Jag känner mig dock säker på att det vänder. Året avslutas över hundralappen. Hade jag haft kapital hade jag ökat ännu mer, trots att FPC redan är ett majoritetsinnehav i min portfölj.

Lycka till! Dock ytterst ovanligt att aktien går -5.5% när ANON ligger + på nettoköp.
2016-11-14, 23:06
Medlem
Citat:

Långsiktigt är inget problem. De som daghandlar och vill ha uppgång för nån vecka sen är mer "meh".
2016-11-15, 10:24
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Lycka till! Dock ytterst ovanligt att aktien går -5.5% när ANON ligger + på nettoköp.

Tack!

Idag ser det bättre ut. ~+2% i skrivande stund och ANON på nettoköp 500 000. Blir fan inte klok på detta... Det är verkligen en upplevelse att ara ägare och följa kursen/handeln!
2016-11-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeedberg
Tack!

Idag ser det bättre ut. ~+2% i skrivande stund och ANON på nettoköp 500 000. Blir fan inte klok på detta... Det är verkligen en upplevelse att ara ägare och följa kursen/handeln!

Postby Verite » 20 Nov 2016 20:27

Verite kommentar: Sounds to me like FPC is preparing to sue Goodix for patent infringement. That will make an interesting impression on the market if they win.

Re: KURSEN IDAG!

För att underlätta för de som har inte så mycket tid att läsa alla kommentar i olika FPC Forum

JC Twitter-Patent infringement suit?

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

Kursen Idag! by Verite
2016-11-21, 02:19
Medlem
https://mobile.twitter.com/GBerntorp/status/800287453395308544/photo/1

Känner man sig osäker, så läs det här och följ fingerprints följande uppdatering. Det bolaget kommer fortsätta ge pengar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in