2014-09-08, 19:24
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatistheshit
Varför sticker inte akiten iväg för?

Mvh
Från 42kr->52,75kr på en vecka lockar nog många till att sälja och även mig själv men mycket som kan hända nu vilken dag som helst så trade andelen har jag slutat med. Lägger man ner tiden jag gjort vågar man inte riskera att vara utanför

BBB dumpar aktier vilket även det påverkar asmycket då AVA i princip står som nummer ett på nettoköp varje dag. Frågan är hur mycket de ska ut med...

Men sen har du det här, tror nog ett par följer:
http://www.swedishbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=FING-B.ST
2014-09-09, 17:29
Medlem
Patiences avatar
Är sensorn bra på riktigt tror ni? IPhones sensor kan man ju i många fall låsa upp med tuttvårtan även efter att man reggat sitt finger..

För att detta ska vara framtiden krävs ju 100 procent felfrihet, särskilt om vi spekulerar i andra användningsområden än bara upplåsning av juppen. Public opinion o framtidsutsikter kan väl bli ruggigt skadade i kanten om detta blir mjeh..?

Vill ju gärna tro att detta är mer än bara "en kul grej" och försäljningsargument för Samsung.
2014-09-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Är sensorn bra på riktigt tror ni? IPhones sensor kan man ju i många fall låsa upp med tuttvårtan även efter att man reggat sitt finger..

För att detta ska vara framtiden krävs ju 100 procent felfrihet, särskilt om vi spekulerar i andra användningsområden än bara upplåsning av juppen. Public opinion o framtidsutsikter kan väl bli ruggigt skadade i kanten om detta blir mjeh..?

Vill ju gärna tro att detta är mer än bara "en kul grej" och försäljningsargument för Samsung.
Vad tror du? Självklart måste det vara så att Apple, samsung och Huawei som de tre största tillverkarna planerar konkurs via Fingersensorer.
Sen att alla andra tjänster nu svarvar om till detta är också lustigt, tycker inte du det?
Apple lanserar sin nya Iphone 6 ikväll och det med ????
Men det är väldigt tydligt nu att det är kursfiffel.
2014-09-09, 17:55
Medlem
stilltons avatar
Citat:

Alibaba som står för 80% av kinas e-handel har tillsammans med Huawei tagit fram en lösning för att handla på nätet med fingeravtrycket.

"Alibaba, founded by billionaire and one-time Forbes cover story subject Jack Ma, teamed up with Chinese telecoms outfit Huawei to integrate this new biometric technology into its Alipay Wallet app.

It’ll be available for use with Huawei’s Mate 7 smartphone, due to be launched this week."

http://www.forbes.com/sites/clareoconnor/2014/09/02/alibabas-latest-e-commerce-coup-secure-mobile-payment-by-fingerprint/

Alltså den telefon som har fingerprints sensor.
Det krävs inte 100% säkerhet. Det krävs att den är minst lika säker som dom alternativ som används i dagsläget. Man kan ju också kräva olika säkerhetsnivå beroende på vad man ska göra. lägga till pin-kod som extra lager säkerhet vid dyra köp osv.
man kan ju exempelvis idag betala för parkeringen med ett bankkort utan att varken slå pin eller visa leg. Ganska mycket säkrare att man måste ha tillgång till både mobil och ett fungerande fingeravtryck. Mjukvaran kan också konfigureras för olika säkerhetsnivåer. Om vi tänker oss att 100 kontrollpunkter tas ut från ditt fingeravtryck så kanske det räcker att 10 av dom matchas för att låsa upp mobilen, så att det ska räcka med att du lägger fingret slarvigt på sensorn. Vid en felaktig läsning så kan man säga att 50 kontrollpunkter ska stämma. och har man haft 5 felaktiga avläsningar i rad så måste 90 kontrollpunkter stämma. Lite samma tänk som att man måste slå PUK efter för många felaktiga PIN.
Vid betalning så kan man sätta att den måste matcha 80 kontrollpunkter direkt, för att öka säkerheten.
Jag vet inte hur dom har lagt upp det exakt, men det jag skriver är ett exempel på hur man kan få hög säkerhet kombinerat med bra användarvänlighet.
Anser Alibaba att det är säkert nog för dom, så kan vi nog räkna med att det inte bara är "en kul grej".
Dessutom kan du ta en titt på Apples presentation om en timme. Är ganska säker på att dom kommer presentera en betalningslösning som använder deras fingerläsare.
2014-09-09, 18:00
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
Vad tror du? Självklart måste det vara så att Apple, samsung och Huawei som de tre största tillverkarna planerar konkurs via Fingersensorer.
Sen att alla andra tjänster nu svarvar om till detta är också lustigt, tycker inte du det?
Apple lanserar sin nya Iphone 6 ikväll och det med ????
Men det är väldigt tydligt nu att det är kursfiffel.

Njae men de vill väl matcha varandra för att fortsätta kränga telefoner tänker jag. Att sensorn är skit behöver de ju krasst inte bry sig om så länge det står med i tekniska specen och nya modellerna säljer (typ exakt det Apple gjorde med 5an). Nu kanske den här sensorn är bättre, men därav min fråga, ifall ni hade nån hint om att den är bra på riktigt, eller bara en ny gimmick at best.

Vore smutt om detta blir början på en liten revolution ju med fingersensorer både här o där, inte bara i telefoner.
2014-09-09, 18:13
Medlem
Citat:
Njae men de vill väl matcha varandra för att fortsätta kränga telefoner tänker jag. Att sensorn är skit behöver de ju krasst inte bry sig om så länge det står med i tekniska specen och nya modellerna säljer (typ exakt det Apple gjorde med 5an). Nu kanske den här sensorn är bättre, men därav min fråga, ifall ni hade nån hint om att den är bra på riktigt, eller bara en ny gimmick at best.

Vore smutt om detta blir början på en liten revolution ju med fingersensorer både här o där, inte bara i telefoner.
Förstår inte ditt resonemang.
Vad har VISA, MASTERCARD, PAYPAL, ALIBABA, MICROSOFT, BANKER etc med matchning av telefoner att göra?
https://fidoalliance.org/membership/members/

Har du bott under en sten sista 1,5året? Lösenord ska bort och hur stor marknad tror du då öppnar sig?
2014-09-09, 19:49
Medlem
zorb89s avatar
Kan vi inte bara lägga ned snacket med att Fingersensorer går att hacka bäbäbä och de fungerar inte? Det var länge sedan den biten avhandlades.

Men vi kan lägga till lite fler fula knep med lösenord:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19505543.ab

Allt går att hackas, frågan är bara hur lätt det kan göras.

Samma jämförelse kan göras med virusskydd. Går de hackas? Ja. Men betydde det att virusskydd skrotades?

Inom ett par år är kontokorten borta.
2014-09-09, 19:58
Medlem
zorb89s avatar
Och där bekräftade just APPLE att plånbokens tid är förbi, kontanter och kort..

http://www.apple.com/live/2014-sept-event/

*When you think about it, paying for stuff is a real pain.*

“We've placed a lot of energy into creating an entirely new payments solution.”

*See how much faster and easier it is to pay with Apple Pay.*

*Everything you need for Apple Pay is built into iPhone 6.
A groundbreaking NFC antenna. The security of Touch ID. The privacy of the Secure Element. And the convenience of Passbook.*

*Apple Pay is more secure than keeping cards in a wallet.
If you lose your iPhone, you won't have to cancel cards. Simply use Find My iPhone to suspend payments just for that device.*

*Apple Pay will work with the three major payment networks: American Express, MasterCard, and Visa.*

*Apple Pay works with the top bank issuers that handle 83% of the credit card purchase volume.*

*With Apple Pay you can check out with one tap.
There’s no need to fill out lengthy account forms. Card details are kept private and won’t be shared with the online merchant.*

*Pay with the simple touch of your finger using Touch ID.*

FINGERPRINT SCANNERS FOR REAL

Fortsätt tvivla och missa börsens tydligaste cash som är långt undervärderat om man ser på sikt.
2014-09-09, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Och den bästa avslutar vi med:
Var det här en FA eller MA? Ditt värdelösa skogstroll gå och plocka svamp eller så hoppar du på tåget också som ligger och trampar på REA nivå för snart går det även om det kanske sjunker en bit igen men från och med nu ska VARJE kommande kvartal öka omsättning för det är nu intäkterna vi pratat om ska börja infrias på allvar och kan du inte connecta Huawei som bevis ger jag upp kampen med att diskutera med dig.

Tänk om, tänk rätt!!!!!

Nej, jag tänker inte om din fanatiska haussare. Även om du via flyt skulle få igenom det här caset så kommer inte jag handla fören jag i dagsläget kan se en ok investering utan att en extrem tillväxt med osäkerhet ska behövas för att rättfärdiga värdering. Någon gång ska du givetvis tjäna pengar. Även om kursen går upp betyder inte det att bolaget är rätt värderat däremot. Visst, du gör kanske en liten hacka här men fortfarande är allt du kan spekulera och lyssna på "kunniga".

Välkommen att motbevisa mig här och nu. Avtalet gäller väl bara en modell? Nu måste vi veta hur många i snitt de lyckas sälja av sina nya telefoner. De har många att välja mellan. Här kan vi sedan kolla hur mycket omsättning de lyckas få in. Sedan gissa oss till en bra rörelsemarginal för FP:s. Verkar tufft redan här. Här ska du göra antaganden på hur många sålda mobiler och rörelsemarginaler. Redan här är det svårt. Antaganden blir farliga och behövs göra defensivt.

Men detta har du säkert kalkyl på någonstans?

För övrigt har jag märkt att du blivit duktigare på din haussningsteknik. Kul för dig. Fram med värderingen och sluta skrika REA. Mycket snack, lite verkstad.
2014-09-09, 21:59
Medlem
Vill hoppa på tåget! Är totalt nybörjare på aktiefronten, har lite stålar på Avanza. Fingerprint AB är jag ute rätt då?
2014-09-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattiasupnorth
Vill hoppa på tåget! Är totalt nybörjare på aktiefronten, har lite stålar på Avanza. Fingerprint AB är jag ute rätt då?

Snälla, förklara för mig varför?
2014-09-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Snälla, förklara för mig varför?

Inte som att jag går in med mycket pengar, tycker av det lilla jag läst runt på nätet att det verkar lovande. Måste väl börja någonstans. Och några lök har jag råd att förlora.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in