Då tror jag att pusslet är klart för min del.
Swipordern på 10miljoner st:
Klicka här
Tillhörde Huawei Ascend P7:
Säljmål på 10 miljoner enheter, lanserad under sommaren.
Touchordern kom EN dag efter den här ordern annonserades och det pratades en del om att det var samma tillverkare fast vi snöade in oss på LG/Samsung/Huawei..
Så swipeordern är makulerad och det stöder då VDs minskade självförtroende på att klara 500miljoner i omsättning för 2014 då det blivit framskjutet.
Men ska vi klaga? Nej! Det här var ett genialiskt drag ifrån Huawei, istället för att gå på swipe så drar man till med en värstinglansering som petar ned Note 4(!) och för FPC är det här ett drömläge som nu får ENORM uppmärksamhet.
"Det kommer att finnas två, tre stycken som kan ha det i slutet av året eller i början av nästa år. Sedan kan jag inte uttala mig om deras kvalitet. Just nu har vår konkurrents relativt misslyckade swipe-sensor gjort att marknaden mer eller mindre blivit allergisk mot sådana och att alla vill ha touch. Det gör vår fördel ännu större", säger Johan Carlström.
Finns massor av recensioner redan nu och fingerprintsensorn är det mest intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=D_N1yk7f-ng
https://www.youtube.com/watch?v=v3BTq8Aqzks&app=desktop
https://www.youtube.com/watch?v=agXxnopHJXM
Se klipp 2 noga och lyssna på användarmöjligheten som kommer uppskattas stort av publiken, är inte det en dröm? Jag lånar helst inte ut min telefon till folk då jag är rädd för att någon ska få syn på porriga bilder eller konversationer och det här löser ju genast det problemet.
Så efter mycket läsande så blev lanseringen långt bättre än väntat och kommer gynna oss är jag rätt säker på, ska förklara det nedan.
__________________________________________________ ____
Varför gynnar lanseringen och betygen oss?
Jo, JC sa nyligen att årets omsättning kan sluta lite hur som helst då de är mitt inne i ett par STORA projekt och endast ett projekt kan innebära en diff på 50-110Miljoner(minns inte exakt) för årets omsättning. Hittar inte uttalandet nu men det var för ca 2 veckor sedan i samband med prognosen för 2014 och det skulle beslutas inom 4-6veckor vilket blir 1-4veckor från nu. Hade jag suttit och tvekat och nu sett Huawei få beröm för sensorn hade jag inte tvekat en sekund.
Hade ni?
__________________________________________________ _____
Insiderhandeln(Tord Wingren):
Vem visste INTE att de skulle lansera vår sensor?

Har varit allmänt känt sen ett par månader tillbaka..
Scorelistan:
Baissare v Fingerfolket 0 - 280
Pipen:
1020 DW - 15/5
1021 DW - 7/7
1021 DW - 8/7
+
1150 kommer börja massproduceras under Q3(Nu)
Iom att jag nog har rätt om att Huawei stod bakom Swipe+Touch i December så utgår jag ifrån att båda 1021 är ifrån samma tillverkare och 1020 ifrån en annan, frågan är vilka mobiler de avser. Inga bilder läckta än.
Nu ska jag ställa lite trollfrågor:
Citat:
Ursprungligen postat av
chaos2fu
Två väckar eller varningsklockor:
- Att överhuvudtaget som VD skriva "vi kan konstatera att det är nu det händer" framstår som oerhört oseriöst. Sen att svenskan är förkastlig i övrigt säger också en hel del om VD/bolaget/kommunikationsavdelningen (eller bristen på denna)
När kan vi konstatera "Det är NU det händer!"?
Citat:
Ursprungligen postat av
Deltaboy
Att värdera ett företag till 2,4 miljarder kronor på grund av detta har jag ändå ganska svårt att svälja.
Huawei räcker för att motsvara en kurs runt 60-80kr eller ska vi räkna fram svaret tillsammans för du lär väl inte tro på det heller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Deltaboy
Tar du inte ut vinsten i förhand nu? Vi kan ju vänta och se tills du har pengarna i handen.
När kursen är ett par 200% upp har du redan ändrat din syn så det är bättre att klargöra det redan nu då du A - Kommer skriva positiva saker ifrån 80kr eller B - Slutat slutat läsa tråden..
Citat:
Ursprungligen postat av
Vinglefitte
Är det nu det händer?
Frågan är NÄR det hände? Eller vad vill du hitta på nu Glömt guldet älskare aKa Glomguldlover?
Citat:
Ursprungligen postat av
Broheim
Det är inte alltid tillverkaren vet vad konsumenten vill ha.
Nokia var störst inom mobiltelefoni förut men halkade efter pga felprioriteringar.
Men visst, du har säkert rätt. Jag personligen vill inte ha någon fingeravtrycksläsare i min telefon.
Men kanske ändrar jag mig när jag har sett tekniken och fördelarna.
Det här är inget baissar inlägg(Jag gillar åsikter) men skulle vara kul med en kommentar efter Huawei's lansering som visar fördelarna och varför lösenord snart är glömt.
Och den bästa avslutar vi med:
Citat:
Ursprungligen postat av
Liketed
Du har tagit ditt haussande till en ny nivå. Du utvecklas iallafall. FP är luftslott och det vet nog även de som har aktien. VD:n är ett skämt. Fokuserar mer på att få upp kursen och släppa pm än att leda företaget.
VARNING!
SÄLJ FORT SOM FAN!
Var det här en FA eller MA? Ditt värdelösa skogstroll gå och plocka svamp eller så hoppar du på tåget också som ligger och trampar på REA nivå för snart går det även om det kanske sjunker en bit igen men från och med nu ska VARJE kommande kvartal öka omsättning för det är nu intäkterna vi pratat om ska börja infrias på allvar och kan du inte connecta Huawei som bevis ger jag upp kampen med att diskutera med dig.
Tänk om, tänk rätt!!!!!