2017-01-23, 17:39
Medlem
Nu var det väl inte så att han "klev av"

Han fick dojjan.
2017-01-23, 18:24
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Påverkar aktien ja, men knappast bolaget särskilt mycket. Jag skulle själv absolut inte sälja nu.
Rent teoretiskt har du rätt, men när två insynspersoner blir gripna för insideraffärer någon månad efter en ordentlig vinstvarning så är det klart befogat att ägare undrar vad för jönsar som driver bolaget och vilka fler slamkrypare som kan komma fram i närtid.
2017-01-23, 18:29
Medlem
Longfingrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Rent teoretiskt har du rätt, men när två insynspersoner blir gripna för insideraffärer någon månad efter en ordentlig vinstvarning så är det klart befogat att ägare undrar vad för jönsar som driver bolaget och vilka fler slamkrypare som kan komma fram i närtid.
och en person som tidiagare startade en baisse , men nu hausss,,,
för helvete rädde det ni kan
2017-01-23, 18:50
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Här fick man inte ett rätt sedan 1 Sep, köpte visserligen bud ryktet och hade annars hoppat av vid 104 med mål låga 80.

För att göra det kort:
* ASP sjunker snabbare än väntat.
* MS droppar snabbare än väntat.
* BM väntas sjunka 2017 vilket är väntat, min prg har varit till 46-47% men tveksam det håller om man läser mellan raderna.
* RK ska öka ca 50%
* Vinstvarning
* Hintat svag Q4 samt även Q1:a
* JC ska upp i rättegång under våren
* Samsung får ej plats i prognosen, kanske någon skit lur senare under året om något.
* Tekniskt är aktien svag sedan vi stängde under 82-84kr.

Jag personligen har minskat innehavet rejält från 80 och på vägen ned till 67.

Ser inget positivt i sikte närmaste månaderna så jag tror vi är inne i samma fas som 2014 med förtroendekris och nedgång mot ~50 nivån innan det kan vända. Funderar man på att gå in kan snitta vara rätt alternativ för kommande 4 mån

Nu får man undersöka andra marknader och hoppas fing klarar av att starta upp de under 2017, det är där potentiell uppsida kommer komma annars har fing toppat vilket jag dock ej tror på sikt.

Må väl
Förtroendekris var ordet.

Lite osäker på vad som kommer ske med aktien på lång sikt men håller 48-50kr så ser det nog bra ut. Blankarna verkar dock tro på betydligt lägre kurser så man får vara försiktig när man går in.

Klart som korvspader att sånt här påverkar.
* JC är den största ägaren med ca 20m aktier eller nått sånt.
* Lars har marknaden haft respekt för och äger dessutom en hel del han också.
* JC har väl hånat varenda konkurrent samt även en hel del partners och blivande kunder på twitter.

Såna här personer med så mycket makt påverkar stort vid röstning och kan blocka bud etc. Lägg till faktorn att de kan sälja av vid sånt här strul, hur skulle det påverka aktien tror ni?
Marknaden blir såklart rädd och prisar in dom riskerna även om en försäljning av kakmonstret skulle vara positivt för ägarna på sikt.

Jag lider med de inom bolaget som får dras med det här, tar så mycket fokus och energi.
2017-01-23, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet

Han fick dojjan.

Exact JC gav Lantto dojjan! Vem sitter häktad?
Senast redigerad av archy66 2017-01-23 kl. 19:56.
2017-01-23, 20:48
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet

Han fick dojjan.

Nu spekulerar jag bara men jag tror att Lantto har ganska mycket ryggrad och när han fick se hur bolaget sköttes bakom kulisserna fick han snart nog.
Självklart kan inte en sån som Carlström ta det utan såg till att Lantto "fick dojan".
2017-01-23, 22:41
Avslutad
Varför detta överdrivna fokus på Johan Carlström? Det var länge sen han var VD, han är inte kvar i styrelsen heller. Han fick ju kicken från sitt jobb som affärsutvecklare. Snart lär han väl inte få sitta kvar i valberedningen heller.

Vad mer vill folk? Ska man tvinga honom att sälja sin innehav i Sunfloro?
2017-01-24, 00:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Blev bolaget sämre för att enskilda styrelsemedlemmar agerar brottsligt? Troligtvis inte...

Snarare är det väl bra med lite utrensning så att FPC kan börja fokusera på sin egentliga verksamhet...

Bra lärdom för förstagångsköparna. Skilj på bolaget och aktien!!
Fullblodsidioten har talat, styrelsen är i högsta grad " bolaget". En rutten styrelse sänker vilket bolag som helst.
Förtroende är allt och vad finns kvar av det på marknaden.
2017-01-24, 07:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fullblodsidioten har talat, styrelsen är i högsta grad " bolaget". En rutten styrelse sänker vilket bolag som helst.
Förtroende är allt och vad finns kvar av det på marknaden.

Märkligt att FPC säljer så bra då?
2017-01-24, 08:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Märkligt att FPC säljer så bra då?
Vad hjälper det om marknadens förtroende för ledningen är borta.

Enda orsaken du sitter här och haussar är att du sitter på aktier du vill skall stiga i värde så du slipper sälja med förlust.
2017-01-24, 13:54
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför detta överdrivna fokus på Johan Carlström?

För att han är en girig ekobrottsling som fastnat med fingrarna i kakburken. Mest troligt är att han döms till maxstraffet på 6 år.

Jag köper Fingerprint om 2-3 år när aktiekursen ligger på 6-7 kr.
2017-01-24, 14:07
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
För att han är en girig ekobrottsling som fastnat med fingrarna i kakburken. Mest troligt är att han döms till maxstraffet på 6 år.

Jag köper Fingerprint om 2-3 år när aktiekursen ligger på 6-7 kr.

Du menar att den till största sannolikhet ska handlas till UNDER det nuvarande årets vinst efter skatt?

Man blir ju mörkrädd för somliga härinne..

Kurt-sune, för en gångs skull håller jag med dig. Företaget är inte ledningen, de har en high-end produkt i en marknad som växer och där fler vertikaler börjar synas på horisonten. Luktar som ett riktigt fint köpläge i nuläget.

Därmed inte sagt att ledningen och tidigare ägare inte hade kunnat sköta allt mycket bättre..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in