Citat:
Ursprungligen postat av
eggshells
Argh, kunde inte hålla mig, köpte 100stk för 1550kr eller nått sånt.. .
Måste ju leka lite

Tyvärr finns det ju folk som har 100stk som kostade 100kr :/ ..
Folk på Placera säger "hoppas bolaget blir uppköpt men jag kommer inte sälja mina aktier för under 100kr!!!!" Ehhh?? vem köper ett bolag för 100kr?
Jag är nybörjare i termer av uppköp av andra bolag. Men va tror ni är realistiskt? 25kr såvida inte ett underverks PM dyker upp... vilket varit torrt... tror cheferna mest kört runt i sina Audi's och "lunchar", fikar och har småmöten.. mycket "jobba hemma"... fyfan dom njuter nu =) verkar helt skita i bolaget
Det är nog inte fel. Har köpt ett gäng själv för lite kort-spek oavsett hur det ser ut på lång sikt så kommer det alltid någon rekyl i den här typen av aktier och med så många naiva ägare är det inte svårt att delvis piska igång hypen igen.
Vad kursen landar på vid ett ev bud vet man inte för ens man sett vad budet är. Allt annat är bara spekulation.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlueMarlin123
Undra om Zorben var Crow under annat Nick, ganska troligt, är själv ganska nöjd med att sålt på 103 och inte gift mig med aktien lite plus iallafall vilket inte kan sägas om många andra här,och deras fing placera forum är STOR STOR HUMOR
Det tror jag inte. Crow har ju trots allt varit med ett tag. Zorbs inlägg präglades mest av den där känslan av att veta och kunna allt, som skapas av kombinationen av en övertro på sig själv och det egna jaget och att man debuterar på börsen precis när en uppgångsfas börjat och i hans fall dessutom ha turen (oturen?) att pricka in en vinnaraktie.
Väldigt olycklig kombination som är som gjord för att det ska gå riktigt riktigt illa, vilket jag sa till honom redan för ett till två år sedan.