2017-12-30, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kylebergarn
Fingerprints - är det inte så att hela marknaden sakta sjunker och tilltron till aktier går i takt med tilltron till samhälle och politiker i stort?
Uppenbart inte, men visst finns det aktier som går sämre än index. och en del går betydligt sämre, som Fingerprints.
2017-12-30, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miles3
Vadå sprida dynga? Det är du som kommer med påståenden och citat utan att länka till några källor mer än någon anonym "Agaton Sax". Ställer man en fråga så kommer bara fler påståenden utan källor.

Jag tycker det vore grymt kul om det gick bra för FP. Jag har fler bekanta som jobbar där och vet vad de går för. Det är dock inte någon garanti för framgång eller att kursen kommer sticka som en raket.

Det är en ganska vanlig metod i kretsen omkring Fingsekten.
Framför allt den skribenten du citerar brukar göra så.
Gå in på Placeras Fingforum så ser du hen håller på med sitt haussartrams hela dagarna utan att någon säger ifrån.
Tvärtom så delas det ut en massa "gilla"markeringar.

Mot 13 spänn!
2017-12-30, 11:29
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Undra om Zorben var Crow under annat Nick, ganska troligt, är själv ganska nöjd med att sålt på 103 och inte gift mig med aktien lite plus iallafall vilket inte kan sägas om många andra här,och deras fing placera forum är STOR STOR HUMOR
2018-01-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Det är en ganska vanlig metod i kretsen omkring Fingsekten.
Framför allt den skribenten du citerar brukar göra så.
Gå in på Placeras Fingforum så ser du hen håller på med sitt haussartrams hela dagarna utan att någon säger ifrån.
Tvärtom så delas det ut en massa "gilla"markeringar.

Mot 13 spänn!
Gemalto ska leverera biometriska betalkort med FPC sensor till Bank of Cyprus!! smile emoticon

PowerFPC‏ @powerFPC · 52 minför 52 minuter sedan
PowerFPC Retweetade

If it is with FPC ?? Well ..

Antonio D'Albore‏
@AndongESN

Svar till @powerFPC @GuldkystAllan

It is!

😎😀
Gemalto ska leverera biometriska betalkort till Bank of Cyprus http://articles.finwire.com/FWM001BB23-gemalto-ska-leverera… … #biometrics #financials #tech
2018-01-04, 16:15
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Gemalto ska leverera biometriska betalkort med FPC sensor till Bank of Cyprus!! smile emoticon

PowerFPC‏ @powerFPC · 52 minför 52 minuter sedan
PowerFPC Retweetade

If it is with FPC ?? Well ..

Antonio D'Albore‏
@AndongESN

Svar till @powerFPC @GuldkystAllan

It is!

😎😀
Gemalto ska leverera biometriska betalkort till Bank of Cyprus http://articles.finwire.com/FWM001BB23-gemalto-ska-leverera… … #biometrics #financials #tech

Aktien rusar 0,27% på denna braskande nyhet!
2018-01-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

6% när det var officiellt. Synd börsen stängde tidigt idag..
2018-01-05, 13:25
Avslutad
Argh, kunde inte hålla mig, köpte 100stk för 1550kr eller nått sånt.. .

Måste ju leka lite Tyvärr finns det ju folk som har 100stk som kostade 100kr :/ ..

Folk på Placera säger "hoppas bolaget blir uppköpt men jag kommer inte sälja mina aktier för under 100kr!!!!" Ehhh?? vem köper ett bolag för 100kr?

Jag är nybörjare i termer av uppköp av andra bolag. Men va tror ni är realistiskt? 25kr såvida inte ett underverks PM dyker upp... vilket varit torrt... tror cheferna mest kört runt i sina Audi's och "lunchar", fikar och har småmöten.. mycket "jobba hemma"... fyfan dom njuter nu =) verkar helt skita i bolaget
2018-01-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask

Mot 13 spänn.
2018-01-05, 14:12
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rivet
Mot 13 spänn.

Den tokrusade till över 17 idag...
2018-01-06, 02:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Följer några från FING-sekten på Twitter. En av dem blockerar samtliga som är kritiska mot FING ungefär. En annan frågar "är man dum i huvudet eller?" när han offentliggör köp av FING vid 15- och 16-kronors sträcken. Hur länge kan dessa jönsar leva i förnekelse? Jag tog min förlust och gick vidare och såg nya höjder.
2018-01-08, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Argh, kunde inte hålla mig, köpte 100stk för 1550kr eller nått sånt.. .

Måste ju leka lite Tyvärr finns det ju folk som har 100stk som kostade 100kr :/ ..

Folk på Placera säger "hoppas bolaget blir uppköpt men jag kommer inte sälja mina aktier för under 100kr!!!!" Ehhh?? vem köper ett bolag för 100kr?

Jag är nybörjare i termer av uppköp av andra bolag. Men va tror ni är realistiskt? 25kr såvida inte ett underverks PM dyker upp... vilket varit torrt... tror cheferna mest kört runt i sina Audi's och "lunchar", fikar och har småmöten.. mycket "jobba hemma"... fyfan dom njuter nu =) verkar helt skita i bolaget

Det är nog inte fel. Har köpt ett gäng själv för lite kort-spek oavsett hur det ser ut på lång sikt så kommer det alltid någon rekyl i den här typen av aktier och med så många naiva ägare är det inte svårt att delvis piska igång hypen igen.

Vad kursen landar på vid ett ev bud vet man inte för ens man sett vad budet är. Allt annat är bara spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueMarlin123
Undra om Zorben var Crow under annat Nick, ganska troligt, är själv ganska nöjd med att sålt på 103 och inte gift mig med aktien lite plus iallafall vilket inte kan sägas om många andra här,och deras fing placera forum är STOR STOR HUMOR

Det tror jag inte. Crow har ju trots allt varit med ett tag. Zorbs inlägg präglades mest av den där känslan av att veta och kunna allt, som skapas av kombinationen av en övertro på sig själv och det egna jaget och att man debuterar på börsen precis när en uppgångsfas börjat och i hans fall dessutom ha turen (oturen?) att pricka in en vinnaraktie.

Väldigt olycklig kombination som är som gjord för att det ska gå riktigt riktigt illa, vilket jag sa till honom redan för ett till två år sedan.
2018-01-10, 17:06
Medlem
Underhållningen på Placeras Fingforum fortsätter efter en ganska lugn förmiddag.

Personangreppen haglar.
Överkonstapeln där liknar skribenter som inte håller med hen vid löss.
Hen verkar inte må så bra.

Mycket märkligt att dessa haussartroll och foliehattar inte blir bannade på forumet!!

Mot 13 spänn!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in