2016-11-05, 15:56
Medlem
Varför köper inte insiders Fing B? Inte ens VD:n Christian har köpt på sig mer trots att han tidigare sa att det tänkte han absolut göra. Skall de bara sko sig på optionsprogrammen? Vad gäller styrelsen i övrigt finns ju mycket att önska vad gäller inköp av Fing B aktier.

Om inte ledningen köper. varför skall då en vanlig småsparare gå in i aktien? Större investerare?

Kom igen Fing ledning. KÖP AKTIER NU!!
2016-11-05, 16:19
Medlem
Inga insiderköp pga ett bud är på ingång???

Jag vet inte, har varit skeptisk till allt snack om bud tidigare, men nu undrar jag om det inte kommer snart...
2016-11-06, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Inga insiderköp pga ett bud är på ingång???

Jag vet inte, har varit skeptisk till allt snack om bud tidigare, men nu undrar jag om det inte kommer snart...

Är ett bud bra eller dåligt?
2016-11-06, 08:30
Avslutad
Goodix pumpar upp sitt börsvärde med 10% om dagen. Om detta fortsätter tre veckor till har Goodix ett börsvärde på 500+ mdr svenska kronor... De kan då med lätthet plocka in en nyemission på 80mdr och använda dom pengarna för att köpa FPC.

Ett bud på 200 SEK tror jag att de skulle kunna få igenom.
2016-11-08, 16:31
Medlem
Jaha, nu börjar samsung tillverka egna sensorer.

Alltså...är det nån mer som får känslan att fings resa börjar närma sig slutet? Vill absolut inte baissa, är ett fantastiskt bolag, men känns som att det försprång de haft kommer att tas in inom ett par år, och att många just nu befinner sig i ett stadium däör de liksom vägrar inse det..?

Även fina fantastiska bolag möter förr eller senare sitt slut. Självklart kan fing fortsätta tjäna pengar, men storhetstiden känns förbi?

Eller blir smarcardsen nästa explosion?
2016-11-08, 17:13
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

Alltså...är det nån mer som får känslan att fings resa börjar närma sig slutet? Vill absolut inte baissa, är ett fantastiskt bolag, men känns som att det försprång de haft kommer att tas in inom ett par år, och att många just nu befinner sig i ett stadium däör de liksom vägrar inse det..?

Även fina fantastiska bolag möter förr eller senare sitt slut. Självklart kan fing fortsätta tjäna pengar, men storhetstiden känns förbi?

mobiler är inget jämfört med smartkorten
2016-11-10, 17:24
Medlem
LexComs avatar
Citat:

För det första så är detta old news. Det har vad jag förstår försökt med detta under 2-3 år men inte lyckats. För det andra så om man tolkar JC rätt så är Samsung LSI independent från Samsung mobile varpå det är långt ifrån säkert att man får in sina sensorer i Samsung telefoner då man fortfarande tävlar mot konkurrensen från nuvarande leverantörer. Men visst, avtalet med PB kan ju tyda på att de närmar sig.

Men oavsett så är penetrationsgraden så låg på mobilerna så även om man förlorar marknadsandelar så kommer man att kunna sälja många fler sensorer 2017 än under 2016. Framför allt tror jag starkt på lågprissensorna som man lanserade tidigare i år för low-mid range telefonerna.

Lägg till IoT, PC samt smartcard plus mycket annat som lås och fordon som är möjliga applikationer i närtid så kan ingen lura mig att framtiden skulle se annat än ljus ut.
2016-11-10, 20:58
Medlem
Longfingrets avatar
Har sagt det förr, men ok 1 gång till
VAD FÅR NI TILL 50% ÖKNING PÅ DAGENS KURS?

till iallafall break zero för vissa glöm,,,,,,,,,,,
smarta kort ,skulle va men som jag sagt tidigare kommer inte slå inom Q4 inte en chans,,,,,,,,,,,,,,,,,
alla som lyssnade så lantoo grattis , varför tror ni han fick gå!
Nu sitter en annan dåre där som inte gör ett skit och bara väntar in sina troliga optioner
ja jag var bitter men nu e jag gla ,jag lämnade på några kronor över 90
Hoppas ni sitter kvar med den sura,
Blankarna vet vad dom gör,,,
2016-11-10, 21:37
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret

smarta kort ,skulle va men som jag sagt tidigare kommer inte slå inom Q4 inte en chans,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nu sitter en annan dåre där som inte gör ett skit och bara väntar in sina troliga optioner

Ja blankarna täcker för fullt nu när de har chansen till en låg kurs så du har helt rätt i att de vet vad de gör
2016-11-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Longfingret

Blankarna gillar FPC för att aktien endast är noterad på OMX samtidigt som den har mycket småsparare. Skulle FPC notera sig på kinesisk börs så kommer de göra samma resa som Goodix.
2016-11-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
mobiler är inget jämfört med smartkorten
Re: KURSEN IDAG!

För att underlätta för de som har inte så mycket tid att läsa alla kommentar i olika FPC Forum

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5 (sidan _98_)

150 062 views

Postby Verite » 11 Nov 2016 00:54

Verite Kommentar: I don't get the impression that Samsung is a threat to FPC in the sensor market in the near term. Synapatics should be worried however. It even seems to indicate that there is a chance FPC can supply sensors to the high-priced Samsung smartphone models in the short-term

Samsung Electronics to Enter Markets for Fingerprint Recognition Chip
Nov 10, 2016

Samsung Electronics is preparing to enter markets for fingerprint recognition sensor chips for Smartphones that are owned pretty much by Synaptics from the U.S. and Sweden’s FPC (Finger Print Card). Experts believe that Samsung Electronics has made this decision as size of these markets is starting to grow. Other small and medium South Korean companies are also jumping into these markets one by one and this will bring changes to competition structure of global markets.

According to a related industry on the 9th, Samsung Electronics System LSI Business Department has been developing fingerprint recognition sensor chips since end of last year.It is heard that it is in the final stage of development and will be able to commercialize these chips in 2017. Its short-term goal is to supply them Wireless Business Department’s low and medium-priced Smartphones and its long-term goal is to supply them for premium Smartphones such as Galaxy S and Note series. It is also going to attract customers from foreign countries.

It is heard that Samsung Electronics’ first fingerprint recognition sensor chip will utilize a method that will measure area of capacitance and understand fingerprints. Most of fingerprint recognition sensor chips are developed and sold this way. Fingerprint recognition technology for Smartphones needs to be comprised of sensor chip, module, and algorithm. Samsung is going to develop its own sensor chip and receive algorithm from Precise Biometrics that has its headquarters in Sweden. For modules, it is going to work with its current customer in CMOS image sensor (CIS) industry.

“After Apple bought AuthenTec that had fingerprint recognition technology in 2012, Samsung Electronics has focused on applying patents in related fields to prepare for conflicts that can happen in the future.” said a representative for an industry. “A reason why System LSI Business Department is jumping into this market is because this market has high growth rate and its internal customer (Wireless Business Department) is also looking for an alternative to Synaptics.” Samsung Electronics Wireless Business Department is currently receiving fingerprint recognition sensors from Synaptics.

According to a market research company called IHS, markets for wide-use fingerprint recognition sensor chips (excluding Apple’s supplies) were worth $630.6 million last year and its values increased by 203.9% from previous year ($275 million). Currently Synaptics and FPC take up more than 90% of shares in markets. It is predicted that size of this market will greatly grow once again this year as Chinese Smartphone manufacturers are introducing fingerprint recognition technologies.

Small and medium South Korean companies are also entering markets for fingerprint recognition sensor chips. CrucialTec, which specializes in modules, established a subsidiary called CANVASBIO early this year and is working on pioneering related markets. CEO Heo Yeom of Silicon Mitus, which specializes in power control chips, established a new corporate in second half of last year and has entered into markets for fingerprint recognition sensor chips. It had been working on development process for about a year and has developed new prototype. This corporate is planning to produce its fingerprint recognition sensor chips at SK Hynix’ 200mm M8 foundry facility in Cheongju and go after Chinese markets for low-priced Smartphones.

“Although current fingerprint recognition sensor chips are mostly produced from 200mm facilities of Taiwan’s UMC and China’s SMIC, we are difficult situations as demands for consignment production are coming in all at once.” said a representative for a semiconductor industry. “If Samsung develops its own fingerprint recognition sensor chips and succeeds in commercializing them, it will help in improving operation rate of foundry facilities.”

Verite Kommentar: Update : FPC Market share does not decline but the number of sensors it sells increases every year

http://blog.daum.net/serapeum/7594393.
2016-11-11, 10:18
Medlem
Fingerprint devkit.
https://www.youtube.com/watch?v=8YXF9VJkKOY

https://www.youtube.com/watch?v=I9Uq2Q0nfIk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in