Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag skulle vara mycket nöjd med 500% om det vore min första aktieaffär. På kort sikt vet man aldrig hur en aktie går. Det gäller även aktier som FPC.
Tänkte passa på att hälsa på nu när
Experterna Kurt-Sune, BajsBoo och Sonnenwende är här. Ni har inte missat rekylen vilket är bra men är ni tillräckligt kloka för att hoppa på när priset är rätt? Jag tvekar.
680kr är nu satt som topp i den här vågen, det kom varningar och att den var topp såg vi på vecko grafen endast ett par dagar senare med en Bearish Engulfing = trendbyte. Eftersom GAPet på 598 endast togs ut var det en VÅG B mest troligt. Normalt blir det ca 50% rekyl när en impuls är klar och därför finns risken/chansen att vi ser ~350kr, även 61,8% rekyl ser man ibland och det ger då runt 260kr som botten. Det man också lagt märke till är Stopplossar mellan 429-264kr pga warrents, handlar om totalt 1m aktier. Alla har också uppmärksammat börsklimatet som kom lägligt till rekylen så det här är inga omöjligheter utan det är rätt troligt att det kommer ske.
Alltså, siktet är inställt på ~350kr som det ser ut nu
tekniskt.
Kollar vi fundamentalt är det en annan sak trots att banker nog har svårt att uppskatta Marginaler, prispress, konkurrenter(andelar), ny teknik och nya segments för kommande år. Om vi räknar på låg tillväxt med anledning av att framtiden är osäker så ger det kurser över 500kr för 2016, vänder börsen i år och FPC fortsätter överraska så ska vi mot +1000kr i slutet av året. Sen vet ALLA som är lite begåvad att OM börsen total rasar under året så kan man fet glömma 1000kr då pengar försvinner ur marknaden och speciellt på Large cap..
Så tänk igenom om det kan vara värt att handla när börsen är klar med nedgången och FPC haft sin rekyl färdigt, när det är klart kan det bära iväg ordentligt igen... Och jag är rätt säker på att FPC är det bolag som då ger bäst avkastning igen men vi får se hur det ser ut när det kan vara köpläge igen.
PS: Glöm heller INTE att blankare har ca 7% kortat, när det väl börjar köpas tillbaks kan det gå undan men samtidigt bör man vara medveten om att en kommande riktkurs under dagens kurs skulle sätta igång säljsidan kraftigt och då skulle en stängning inte märkas lika väl. Alltså, håll koll på blankningspositionerna.
Lycka till och var kloka den här gången...