Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
Det hausas väl i alla aktiebolag. Men dom riktigt insatta har en kalkyl som stämmer om/när de slår in.
Läser man bokslutet så säger VDn att den riktigt stora försäljningen förväntas i höst/nyårsskifte och han har inte ljugit om något så jag väljer att lita på det. Därav tror jag Inte det kommer något saftigt i närtid som många andra tror. Men jag har inte samma koll så avstår spekulation men har tyvärr inga förhoppningar om ett närliggande genombrott.
Luftslott? Det är bara ett baisar argument utan källa. Ska vi endast diskutera nutid utan kommande händelser så är alla bolag på börsen mer eller mindre ett luftslott. Så tyvärr håller det argumentet inte.
Helt rätt, dock ger en enkel Google exempelvis
http://www.di.se/artiklar/2013/11/26/fingerprints-vd-nyheter-slapps-nar-de-ar-klara/
Med luftslott menade jag att det är ett bolag utan uppvisad substans, till skillnad från majoriteten av övriga bolag på börsen där det finns en omsättning och kända kunder. FPC har inte avslöjat några namn på blivande kunder, omsätter inte ett skvatt i stort sett, har en högst oseriös VD och ledning som missbrukar pressmeddelanden å det grövsta.
Det var länge sedan ett så högt värderat bolag fick så mycket uppmärksamhet, när dess grund är så svag. . "Upp som en sol, ner som en pannkaka" kommer att vara ett högst talande ordspråk om 1-3 år när FPC diskuteras.