2014-02-02, 13:18
Medlem
zorb89s avatar
Äntligen är Månaden här, 6 Februari och Mässa

Tyvärr ser jag en mindre besvikelse om börsen fortsätter vara svag.

Men hoppas verkligen vi får veta vem Tier 1 kunden är!
2014-02-06, 19:57
Medlem
zorb89s avatar
Risken var rätt stor idag med media som älskar att sprida falska skrämsel inlägg.

Det vi fick veta var att rapporten blev som väntat men tyvärr innehöll den inga smaskiga
Kurstrigger. Vi fick dessutom en jobbig "nyhet" om att samsung inte kommer välja oss utan skapa egna vilket de nog inte kommer utan det är vali/syna. Det här har VDn redan gått ut med så inget nytt egentligen men inte direkt passande på denna dag.

Dagen avslutades faktiskt oväntat positivt med det som skets ut. Tysta perioden är slut, rapporten blev ingen besvikelse och mässan är 2v bort.

VDn sa faktiskt att tier 1an var en av de 5 största och att de nog vill ha deras nya sensor istället, därav förseningar. LG, lenova eller nokia bör det då vara.

Apple och samsung visar vägen för finger sensorer, marknaden blir enorm.

Nervig dag men jag ser nog att kursen bör stiga sakta men säkert om den höll emot idag.

Den som lever får se.
2014-02-06, 20:16
Medlem
Tror det kommer vara lite berg-och dalbana framöver, likt det vi såg i höstas med blankningarna. Även om det i nuläget ser stabilt ut så är det ändå väldigt många frågetecken som behöver klargöras innan en kontinuerlig uppgång kommer ske. DW måste komma på dessa "stora aktörer", liksom ordrar från alla gamla DWs; vilket enligt VD själv framförallt kommer ske under Q3-Q4. Vi får hoppas att kursen inte slaktas fram tills dess Tror som du säger att det kan gå upp under några dagar nu efter att kursen stod sig stark trots totalras vid öppning.
2014-02-06, 21:00
Medlem
elecans avatar
Fan, tänkte ju handla M6 till sommaren , inte så oväntad rapport dock, men som sagt mässa om 2veckor, hoppas vi kommer på kurs nära 60 igen.
2014-02-06, 21:15
Medlem
zorb89s avatar
Ja, vi får se när rätt datum blir. Min vän har haft fel 1ggr och lär nog få det igen då 100kr i slutet av februari nog inte lär hända om inget mirakel sker den 24.. I guess not

Rolig detalj är att idex har samma börsvärde som FPC med endast en order värd ca 2miljoner Inte ser man några baissarinlägg av avundsjuka journalister där inte..
2014-02-07, 00:29
Avslutad
Tåget har gått i fingerprint redan, de stora uppgångarnas tid är förbi för denna aktie. Experterna är dessutom överens att fingeravtrycksavkänning inte är en speciellt säker autentiseringsmetod.
2014-02-07, 16:33
Medlem
elecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Tåget har gått i fingerprint redan, de stora uppgångarnas tid är förbi för denna aktie. Experterna är dessutom överens att fingeravtrycksavkänning inte är en speciellt säker autentiseringsmetod.

Ja det blir ju inga 400% iår, jag har fing som av mina långligg med minst året ut, kanske inte lät som det när M'6an dök upp.
2014-02-11, 16:08
Medlem
zorb89s avatar
Lite tankar om min aktiehandel.

Jag trodde verkligen inte att vi skulle komma under 58-60kr/st i fingerprint efter allt vi fått veta i December/Januari. Att rapporten var oväntat död hade vi väl inte direkt väntat och det tillsammans med att det sprids *Samsung förväntas välja Syna/Val" kan väl inte direkt få någon köpsugen. Det är väldigt svårt att sälja av något man tror på men det hade i det här fallet varit en bra affär men samtidigt kan jag tänka på Josab där jag behöll på 7kr/8,9kr/10kr/16kr/21,10kr, hade jag sålt på 7kr hade det varit jobbigt då jag trodde enormt på bolaget(rent av älskade det). Samma sak kunde ha skett här och det är för mig värre att gå ur en aktie som sen fortsätter gå plus, om man tror på bolaget vill säga..

Många kunniga som är väldigt bittra nu med tanke på att Fpc följer deras ord men det är just det här som gör aktiehandel så svårläst. Bara för att bolaget är värt X antal kr betyder det inte alls att kursen står på den nivån. Min källa är dock fortsatt övertygad om vad kursen en dag kommer stå i.

Kollar vi på Josab. Så är kursen långt övervärderad och trodde personligen aldrig att jag skulle göra en så snabb vinst utan att fått veta orderstorlekarna/vinstfördelningarna först.. Jag tror fortfarande att det kommer bli ett race till om det blir ett fint avtal ifrån ICW men den gången är jag beredd att hoppa av då jag är rädd att kursen kommer bli låångt övervärderad, finns även stor risk i nuläget att det blir en stor nedgång om ordern inte är mer än förväntat.

Jag har nu i förra veckan bestämt mig för att behålla de jag tror på och vänta in informationen och blunda för kursen. Ser man på marknadens andra bolag är det inte många som går stabilt.

Vi får se vad som sker men man ska nog tänka en extra gång nu.
2014-02-11, 19:00
Medlem
MostRecents avatar
Skrattretande att läsa på Avanza. Där hausar de flesta akiten som att den vore årets aktie som kommer rusa 100-150% närtid inom 2-3 veckor. Så har det sett ut i 2 månader men istället så dippar den varje vecka. Lite tråkigt.
2014-02-11, 19:36
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostRecent
Skrattretande att läsa på Avanza. Där hausar de flesta akiten som att den vore årets aktie som kommer rusa 100-150% närtid inom 2-3 veckor. Så har det sett ut i 2 månader men istället så dippar den varje vecka. Lite tråkigt.

Lättlurade småsparare som driver upp kursen likt ett luftslott! FPC är rena pajasbolaget med en ledning och VD som har mytomanliknande drag. .
2014-02-11, 21:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostRecent
Det hausas väl i alla aktiebolag. Men dom riktigt insatta har en kalkyl som stämmer om/när de slår in.

Läser man bokslutet så säger VDn att den riktigt stora försäljningen förväntas i höst/nyårsskifte och han har inte ljugit om något så jag väljer att lita på det. Därav tror jag Inte det kommer något saftigt i närtid som många andra tror. Men jag har inte samma koll så avstår spekulation men har tyvärr inga förhoppningar om ett närliggande genombrott.

Luftslott? Det är bara ett baisar argument utan källa. Ska vi endast diskutera nutid utan kommande händelser så är alla bolag på börsen mer eller mindre ett luftslott. Så tyvärr håller det argumentet inte.
2014-02-11, 23:43
Medlem
chaos2fus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Det hausas väl i alla aktiebolag. Men dom riktigt insatta har en kalkyl som stämmer om/när de slår in.

Läser man bokslutet så säger VDn att den riktigt stora försäljningen förväntas i höst/nyårsskifte och han har inte ljugit om något så jag väljer att lita på det. Därav tror jag Inte det kommer något saftigt i närtid som många andra tror. Men jag har inte samma koll så avstår spekulation men har tyvärr inga förhoppningar om ett närliggande genombrott.

Luftslott? Det är bara ett baisar argument utan källa. Ska vi endast diskutera nutid utan kommande händelser så är alla bolag på börsen mer eller mindre ett luftslott. Så tyvärr håller det argumentet inte.

Helt rätt, dock ger en enkel Google exempelvis

http://www.di.se/artiklar/2013/11/26/fingerprints-vd-nyheter-slapps-nar-de-ar-klara/

Med luftslott menade jag att det är ett bolag utan uppvisad substans, till skillnad från majoriteten av övriga bolag på börsen där det finns en omsättning och kända kunder. FPC har inte avslöjat några namn på blivande kunder, omsätter inte ett skvatt i stort sett, har en högst oseriös VD och ledning som missbrukar pressmeddelanden å det grövsta.

Det var länge sedan ett så högt värderat bolag fick så mycket uppmärksamhet, när dess grund är så svag. . "Upp som en sol, ner som en pannkaka" kommer att vara ett högst talande ordspråk om 1-3 år när FPC diskuteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in