Citat:
Ursprungligen postat av
Broheim
Testa själv? Att kopiera ett fingeravtryck och försöka låsa upp en telefon?
Om du kikar på videon jag postade i mitt förr-förra inlägg så "förstår du nog själv" varför det är fullt rimligt.
Varför skulle jag? Skillnaden mellan oss är att jag ser problemen medan du bara ser slutresultatet.
Exempel 1
Säg att du ska sno min telefon. Då måste du klara dessa saker:
- Lyckas sno min telefon.
- Lyckas få ett PERFEKT avtryck, hur ska du klara detta utan våld?
- Nu måste du snabbt lyckas skapa en avbildning innan jag hunnit låsa simkortet.
- OM du mot förmodan skulle klara av alla dessa intill omöjliga steg återstår det roliga, du har ENDAST 3 försök innan telefonen låser fingerfunktionen. Känns det värt att göra ett försök som du kanske failar med vid upplåsningen. Det du inte ser i klippen är att de har oändligt med försök men givetvis klipps de bort
Exempel nummer 2
Du ska sno ett kreditkort som styrs av fingerprint:
- Lyckas sno kortet
- Lyckas få en perfekt avbildning.
- Hinna hem och laborera ihop en fejkad avbildning och sen springa till närmaste automat för att plocka ut cash innan jag ringt och låst kortet.
Ett av mina första inlägg i den här tråden var just att ALLT går att hackas/gå förbi men frågan är om man får ut något av det. Det som skett nu sista 2 åren är att fingerprints blivit erkänd som ersättare till lösenord då säkerheten är lååååångt säkrare och framförallt bekvämare för konsumenterna. Ovanstående exempel kan vi byta ut mot lösenord och min simpla lösning som alla tjuvar nu använder sig av är att bara kolla personen över axeln så har du sett koden, menar du på fullt allvar att lösenord som VEM SOM HELST kan lista ut och som konsumenterna måste komma ihåg är bättre än biometri?
Alla har förstått detta och det är därför de börjar rikta om till biometri, det tar sin tid men om ett par år är det här den nya standarden.
Se denna för djup förklaring:
Citat:
Ursprungligen postat av
zorb89
Här kommer ett längre och intressant klipp över säkerheten i dagens samhälle.
De tar då upp Fingerprint Card och du kan även höra förklaringen till vad samarbetet med Microsoft betyder. Åklagaren kanske också bör lyssna?
40:00
http://channel9.msdn.com/events/TechEd/Europe/2014/WIN-B337
1.04
"In 2015 it wont matter if hackers steal your password, new standard, goodbye password"
Ni som funderade över hackade Iphone/samsung får även förklaring här.
Tack RS6 ifrån Avanza för ditt fynd.
Skämt om chaos hackarna:
https://www.youtube.com/watch?v=geTgSzrKYdc
Tillägga är att Fingerprint cards sensorer/Precise Biometrics Algorithmer är outstanding så säg till när någon kommer in i deras.
Sen för att det ska vara en "Aha upplevelse" krävs att någon blir bestulen på sin telefon och lyckas med ovan nämnda saker för att det ska spela roll, inte först då kan man räkna det som en hackning.
Gott nytt år alla.