2014-01-22, 23:35
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Du menar alltså att jag ska köpa ytterligare en pajas-aktie och lägga till min samling av skrot i portföljen?

Den enda pajasen här är nog du. Vänta till rapporten den 6 och återkom sedan. Då kommer du se att bolaget har ökat omsättningen med 900% under fjolåret.

Biometrin är mogen NU, därför har den inte slagit igenom tidigare. Tekniken har förfinats otroligt mycket de senaste åren, skillnaden är enorm mot skitsensorerna som finns i de gamla laptoparna. Åtminstone FPC sensorer

Googla på FIDO alliance och öppna ögonen !

Att nu bl.a. Paypal, MasterCard, Google och Lenovo arbetar tillsammans för att ersätta pinkoder med fingeravtrycksbiometri är något du bara blundar för?

Du ser inte fördelarna med en sensor på ditt bankkort? Aldrig behöva oroa dig för att bli scimmad eller liknande. Sök på smartmetric så ska du få se på något coolt!

Marknaden är ENORM! Och det är nu det händer. Bara sök runt lite själv så kommer du hitta estimeringar som talar för marknaden
2014-01-23, 00:24
Medlem
Funderar i att gå in i Fingerprint, kanske läge nu när aktien har droppat lite. Är inte så insatt men var det nyligen en nyemission? Vad tror ni, ska jag ha lite is i magen eller sätta mig på tåget innan det sticker iväg?

Mvh
2014-01-23, 02:47
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NMKY
Funderar i att gå in i Fingerprint, kanske läge nu när aktien har droppat lite. Är inte så insatt men var det nyligen en nyemission? Vad tror ni, ska jag ha lite is i magen eller sätta mig på tåget innan det sticker iväg?

Mvh

Man hade ca 150 miljoner i kassan i december. Dessa pengar hade räckt till ca 70 månaders drift om allt hade "stått stilla" så att säga om jag minns rätt. I det läget tog man in 100 miljoner till. Nu några veckor senare (idag) meddelat ytterligare en, dock inte storleken.

Frågan är varför man vill stärka kassan så pass. Det är ju onekligen väldigt offensiva emissioner. Pengar finns och man klarar sig utan problem. Därför känns det OK att anta man förbereder sig för stora orders, typ från samsung kanske? Eller Microsoft kanske har något på G.

Vd sitter ju på många aktier, känns osannolikt att han skulle späda ut dom i onödan! Rimmar inte med det hästjobb han lägger ner på att göra fpc till nästa storbolag...
2014-01-23, 08:27
Medlem
Alltså innebär emissionerna förmodligen något gott? :> Vilken kurs vill man satsa på att komma in i tror ni?
2014-01-23, 08:38
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Alltså innebär emissionerna förmodligen något gott? :> Vilken kurs vill man satsa på att komma in i tror ni?
Ställ dig frågan. Om du har över 200miljoner i kassan, skulle du då tillföra mer om du inte har någon anledning av att behöva stärka kassan till någon större utgift?

Något är på G men räkna inte med snabba kursdubblingar. Kommer något fram gällande MS eller samsung kommer det dock bära av utav bara helvete.
2014-01-23, 08:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:

Mvh
Avvakta, idex har fått order.

Dipp idag så kan bli billigare
2014-01-23, 09:01
Medlem
zorb89s avatar
138miljoner extra i kassan :O

Nu börjar det verkligen tala för samsung / MS.
2014-01-23, 09:17
Medlem
zorb89s avatar
Innebörd.

Förra riktade behövdes till de kommande ordrar de fick dagarna efter. Samma sak blir nu.
2014-01-23, 12:26
Medlem
Eeries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Den enda pajasen här är nog du. Vänta till rapporten den 6 och återkom sedan. Då kommer du se att bolaget har ökat omsättningen med 900% under fjolåret.

Biometrin är mogen NU, därför har den inte slagit igenom tidigare. Tekniken har förfinats otroligt mycket de senaste åren, skillnaden är enorm mot skitsensorerna som finns i de gamla laptoparna. Åtminstone FPC sensorer

Googla på FIDO alliance och öppna ögonen !

Att nu bl.a. Paypal, MasterCard, Google och Lenovo arbetar tillsammans för att ersätta pinkoder med fingeravtrycksbiometri är något du bara blundar för?

Du ser inte fördelarna med en sensor på ditt bankkort? Aldrig behöva oroa dig för att bli scimmad eller liknande. Sök på smartmetric så ska du få se på något coolt!

Marknaden är ENORM! Och det är nu det händer. Bara sök runt lite själv så kommer du hitta estimeringar som talar för marknaden

Det är sagt med glimten i ögat. Biometri är inte fel dock är jag inte överdrivet förtjust i just fingerprint. Jag hoppas det går bra för bolaget och aktien likt jag gör för alla bolag och aktieägare.
2014-01-30, 02:21
Medlem
Köpte in mig till 55,05 tyckte de var ett smart drag då emissionen låg på 55,50

Vad tror ni om framtiden ?

Har kollat på denna aktien ett tag innan jag nu beslutat mig för att köpa!
2014-01-30, 05:34
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osten89
Köpte in mig till 55,05 tyckte de var ett smart drag då emissionen låg på 55,50

Vad tror ni om framtiden ?

Har kollat på denna aktien ett tag innan jag nu beslutat mig för att köpa!
Jag tror på den 6feb och februari ut.
2014-01-30, 20:56
Medlem
ja ligger rak long po finger lysande foretag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in