2015-05-28, 21:35
Medlem
Grandesporross avatar
Bäst att hålla sig borta när alla ska ta hem vinsten faaan att jag hoppa av för tidigt
2015-05-28, 21:35
Medlem
zorb89s avatar
Kurt-Sune

Nu kan även du investera i FPC då vi nu samarbetar med ditt favorit bolag Google
2015-05-28, 21:40
Medlem
-Mystics avatar
Grattis! Ni som hade ett väldigt lågt GAV kommer nu att tjäna mer pengar en vad alla "stor traders" kommer att göra under sin livstid. Syftar på de som anser att allt under large cap är skit.

Jag äger dock ingen aktie i detta bolag då jag började seriöst med aktier för ca 7 månader sen, men sitter ändå med 150%+ sedan dess i framför allt Gabather.
2015-05-28, 21:53
Medlem
Fyfan!!!

De som har varit med ifrån början kommer snart att aldrig behöva gå till ett jobb i resten av sitt liv!!!

Grattis alla och fyfan vad glad jag är att jag satsade på Bull x3 cert tidigare idag

Dock som fattig ung man och nybörjare inom aktievärlden så hade jag tyvärr inte lika mycket pengar som alla andra.

Är glad dock att mitt kapital byggs upp, även om det är väsentligt mycket mindre än alla andra. Kan dock fantisera hur det hade sett ut om jag hade lagt in 100k i fingerprint när den var på lägre nivåer

Mitt mål är 100 000 kr inom snar framtid, därefter så kommer jag köra järnet tills jag blir miljonär Fan vad glad att se hur ni som har varit med ifrån början har lyckats !!!

Undrar om man kan ens hitta något guldkorn som Fingerprint inom 10 år...

Ni måste fan ringa in imorgon och ta ledigt ifrån jobbet! Grattis
Senast redigerad av Harakash 2015-05-28 kl. 21:56.
2015-05-28, 21:58
Avslutad
200 imorgon?
2015-05-28, 22:02
Medlem
camos avatar
Satan i gatan!

Nu gäller det att spela sina kort rätt. Ska man in med ännu mer vid öppning imorgon, vad säger folket?
Blir till att sälja av Saab i såna fall.
2015-05-28, 22:05
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
200 imorgon?
Jag gissar på att smurfen Hemberg, Jonas och hamilton gör all in imorgon med blankning, åtal mot JC, FPC bara ljuger blabla MEN marknaden kommer bara inse att de "kunniga" i själva verket inte är särskilt kunniga och istället trycka på köpknappen.

Sen går vi vidare mot 2015års värdering runt 160kr och sen siktar vi in oss på 300+ som nästa år kommer vara värd exkl kortmarknaden som drar igång.

Vi får nog se Arcam*3 snart

Känns så skönt att analyseringen kan läggas åt sidan och nu bara njuta av den fina kurvan upp.

Mastercard+Microsoft+Google = $+$+$=$$$$$$$$$$
2015-05-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Satan i gatan!

Nu gäller det att spela sina kort rätt. Ska man in med ännu mer vid öppning imorgon, vad säger folket?
Blir till att sälja av Saab i såna fall.

Jag tror att det kommer gå jävligt snabbt imorgon, därefter finns en möjlighet att det blir en rekyl men jag tror vi kommer upp i ganska höga nivåer imorgon! Var beredd kl09 annars är det kört!
2015-05-28, 22:13
Medlem
zorb89s avatar
VEM, VEM i hela jävla hel&#%e tar hem vinster imorgon vid Callen?

ALLA säljorders kommer plockas bort och öppning under 130kr vore ett big surprice.

Det här är den största nyheten någonsin i FPC historia.

De har utvecklat plattformen åt GOOGLE och vem kommer tillverkarna ringa om sensor, inte fan ringer de stämda Goodix och resten av skiten.

Nästa år kommer omsättningen nog hamna över 4miljarder..
2015-05-28, 22:49
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Nyheten, eller ska jag säga bekräftelsen, som presenterades ikväll var att Google väljer fingeravtryck som biometrisk lösning. Nyheten är INTE att Fingerprint Cards har ensamrätt för fingeravtryckssensorer vilket jag såg några tomtar i Avanzas forum göra.
Samma tanke slog mig. Har Google ens nämnt Fingerprint Cards?

Antagligen är FPC en av de många tillverkare som har varit med och stöttat Google med ett par av sina prototyper. Vem säger ens att FPC är den tillverkare som Google i slutänden kommer att välja eller ha som huvudleverantör? FPC säger ju själva i sitt pressmeddelande bara att de stöttat med sina prototyper, samarbetat för att integrera fingeravtryckssensorn till Android M och att några av dessa prototyper använts vid demonstrationer.

Ytterligare frågor att ställa sig är:
1. Vad är nettointäkten per såld enhet?
2. Hur stor är marginalen per såld enhet?
3. Motiverar en potentiell omsättning och eventuell vinst dagens värde? Om inte, hur skulle det i så fall motivera morgondagens värde?
2015-05-28, 22:52
Avslutad
Hur mycket är ordern värd?
2015-05-28, 22:55
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Samma tanke slog mig. Har Google ens nämnt Fingerprint Cards?

Antagligen är FPC en av de många tillverkare som har varit med och stöttat Google med ett par av sina prototyper. Vem säger ens att FPC är den tillverkare som Google i slutänden kommer att välja eller ha som huvudleverantör? FPC säger ju själva i sitt pressmeddelande bara att de stöttat med sina prototyper, samarbetat för att integrera fingeravtryckssensorn till Android M och att några av dessa prototyper använts vid demonstrationer.

Ytterligare frågor att ställa sig är:
1. Vad är nettointäkten per såld enhet?
2. Hur stor är marginalen per såld enhet?
3. Motiverar en potentiell omsättning och eventuell vinst dagens värde? Om inte, hur skulle det i så fall motivera morgondagens värde?
Läs tråden så finner du svar och motiveringar tillräckligt att göra en bilbo bagger litteratur utav.

Citat:
Vem säger ens att FPC är den tillverkare som Google i slutänden kommer att välja eller ha som huvudleverantör?
Enbart du tror jag då Google inte säljer telefoner mer än Nexus och den är rätt säkert spikad som vår iom att det är Huawei som ska göra nästa och FPC hade prototypen under MWC(Sitter och kollar på bilden nu).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in