2015-08-11, 17:04
Medlem
massepojkens avatar
Min känsla är att få kan få en fortsatt dipp i morgondagens tidiga handel. Många som upptäcker först ikväll att fingerprint kraschat och vill rädda den vinst dom har.

Min plan blir att stänga dom 3000 Fingerprint jag blankat på 238 i tidig morgonhandel onsdag.

Jag tror vi tittar på kurser 195-205 imorgon bitti
2015-08-11, 17:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Min känsla är att få kan få en fortsatt dipp i morgondagens tidiga handel. Många som upptäcker först ikväll att fingerprint kraschat och vill rädda den vinst dom har.

Min plan blir att stänga dom 3000 Fingerprint jag blankat på 238 i tidig morgonhandel onsdag.

Jag tror vi tittar på kurser 195-205 imorgon bitti
Min känsla är att du har fel. Go natt!
2015-08-11, 17:57
Medlem
Mercinhos avatar
jag läste idag på morgonen att kinesiska staten valde devaluera sin valuta.

I och med FPC fakturar i USD, med hur mycket kr eller dollar kommer det påverka både kursen och rörelsekostnaderna?
2015-08-11, 18:02
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Min känsla är att du har fel. Go natt!

Kirk rockar loss till denna lilla favoriten hemma i lägenheten
https://www.youtube.com/watch?v=Jbuczj_elfM
Senast redigerad av massepojken 2015-08-11 kl. 18:04.
2015-08-11, 18:18
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho

I och med FPC fakturar i USD, med hur mycket kr eller dollar kommer det påverka både kursen och rörelsekostnaderna?

Detta är en mycket intressant fråga. Och hur påverkas Fingerprints marginaler och köpkraften/lusten i Kina?

-Kina meddelade under natten till tisdagen att man devalverar yuanen med 1,9 procent, i ljuset av en strid ström av nedslående data över bland annat export och prisnivå.

Åtgärden pressade utländska bolag med försäljning i Kina.
Senast redigerad av massepojken 2015-08-11 kl. 18:25.
2015-08-11, 19:30
Medlem
Citat:

En kinesisk telefonen i sin helhet blir lite billigare, men 1.9 procent är ju nästan ingenting, (...fast vem oroar sig inte för Kina...)
2015-08-11, 19:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
En kinesisk telefonen i sin helhet blir lite billigare, men 1.9 procent är ju nästan ingenting, (...fast vem oroar sig inte för Kina...)
Varför blir den billigare?

För oss blir den billigare men blir den det för Kineserna?

FPCs verksamhet ligger ju i Kina också.

Jag är osäker men inväntar svar ifrån den säkraste källan att lyssna på så jag återkommer om/när jag får utförligt svar.
2015-08-11, 19:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Ja, pinsamt att folk säljer ut sig på dessa nivåer. Även om man har ett GAV på 220 kr så är det bara att sitta lugnt kvar så kommer belöningen. Å andra sidan är inte börsen för den sinnessvage, så som vi tydligt sett idag.
Fast bör inte kursen stödjas av företagsekonomiska fundamenta, du vet bra marginaler och en bra och uthållig vinst?
2015-08-11, 20:23
Medlem
timmmys avatar
Citat:

Utan att djupdyka i ämnet bör väl kinesiska telefoner bli något dyrare för den kinesiska konsumenten. Många komponenter som köps i dollar blir dyrare för kinesiska telefontillverkare när inhemska valutan försvagas. Detta kan leda till ökade priser för kinesiska konsumenter vilket såklart kan påverka efterfrågan på telefoner..

Men detta valutakrig sker ju hela tiden i världen, dumt att dra några växlar redan nu. Dessutom fakturerar väl FPC i dollar.
2015-08-11, 20:35
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Ny kund - LENOVO

Grattis alla, det här är sjukt stort för de som inte fattar. Lenovo är nu den största smartphone kunden vi har i portföljen och även ifall jag nu tror att NEXT biometrics får sina sensorer i deras laptops så öppnar det ändå upp goda kontakter för framtiden.

Lista på top 10 tillverkare där Lenovo och Huawei ligger på plats 3 respektive 4:
http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/188488-thumb/top-10-1.png

Lenovo köpte upp Motorola under 2014 så därför har de stigit på listan.

Vad vet vi mer? Joo att denna lur inte innebär 1 ny telefon UTAN antagligen 3st:

Kan garantera att Lenovo P1 är våran(exakt samma sensor som i Z1) men X3 vågar jag inte nu säga till 100%, beror på ifall den ska säljas internationellt eller endast i Kina. OM internationellt så är jag även där bombsäker.

Därför var den här luren så viktig eftersom det lär betyda "gånger 3".

De tär också anmärkningsvärt att de på så kort tid kommer med 3st lurar där sensor är instoppad, hur mycket kommer säljas nästa år?

Endast Huawei+Lenovo kommer ge oss en omsättning runt 4-5mdr nästa år och då ska man inte glömma resten som vi har och som kommer nu i höst.

ENDAST EN IDIOT SÄLJER NU

Nu släpper vi Lenovo som var en fullträff och fortsätter klura på nästa kund som heter SONY men det är ingen stor kund mer än ett känt märke för oss svennar.

SONY

Jag är även här övertygad om att vi fått Sony Xperia.

Lägg till läckta bilder:
http://static.digit.in/default/cb43b4ad5f1a46b89908b72d73e55f808bb24c62.jpeg
http://phandroid.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2015/08/sony-xperia-z5-compact-leak.jpg

Gissar på att det kan vara en 1140/1145
http://www.fingerprints.com/products/touch_sensor/fpc1140/

Glöm heller inte att vi fått order på samtliga sensorer men vi har inte sett av alla på marknaden ännu så de kommer..

Så vem fan kan sitta och deppa när allt är så tydligt? Bara bomba in allt man har och vänta in kommande rally, nedgångar måste komma för att bygga ny köpkraft och är det inte då jävligt skönt att den kommer i samband med den här SUPER bekräftelsen än att det var en negativ nyhet som stod för nedgången?

Jag har koll på det här..

men varför tror du Lenovo kör två olika sensor leverantörer
borde dom inte ha samma ?
2015-08-11, 20:55
Medlem
Någon som vågar gissa vad Fingerprint hamnar i morgon? kommer vi ner till 200kr? Ska man sälja och hoppas? Hur gör flashback?
2015-08-11, 21:07
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LogitechLion
Någon som vågar gissa vad Fingerprint hamnar i morgon? kommer vi ner till 200kr? Ska man sälja och hoppas? Hur gör flashback?

oviktigt
den kommer att resa sig

funderar själv på att sälja mitt gav och betala halva huslånet
men det får vi se efter 20/8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in