2015-05-28, 19:45
Medlem
Vilken jävla dag grabbar, jag som var lite orolig när jag fyllde på min relativt lilla post på 355 till 455 aktier när den slog 92 nu med snittinköp på 49 kr känns det ljust!

Vad händer i praktiken om ni FPC skulle bli uppköpt ? Bara rent teoretiskt
2015-05-28, 20:35
Medlem
Lillbubbens avatar
Jag hängde inte med på live stream. . Sammanfatta vad se sa snälla!! . Finns det någon länk någonstans i universum?
2015-05-28, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Jag hängde inte med på live stream. . Sammanfatta vad se sa snälla!! . Finns det någon länk någonstans i universum?

Här har du streamen: http://live.cnet.com/Event/Google_IO_2015_live_blog

01:01:50 Börjar dem prata om 'fingerprint support'.
2015-05-28, 20:47
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben

https://events.google.com/io2015/

spola tillbaka till ca 1:50
2015-05-28, 20:58
Medlem
Lillbubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koss36
Här har du streamen: http://live.cnet.com/Event/Google_IO_2015_live_blog

01:01:50 Börjar dem prata om 'fingerprint support'.

Ser bara nå skit som surrar i radio ser det ut som. Men hittade detta och är nöjd med den infon : http://www.cnet.com/news/google-bundles-fingerprint-sensing-across-new-android-m/

2015-05-28, 21:03
Medlem
BlondinBalles avatar
Nyheten, eller ska jag säga bekräftelsen, som presenterades ikväll var att Google väljer fingeravtryck som biometrisk lösning. Nyheten är INTE att Fingerprint Cards har ensamrätt för fingeravtryckssensorer vilket jag såg några tomtar i Avanzas forum göra.
2015-05-28, 21:08
Medlem
zorb89s avatar
Omg!!!

Android M

2015-05-28 21:00

Fingerprint Cards (FPC) har stöttat Google i utvecklingen av fingeravtryckssensorteknologi i förhandssläppet av Android M, som presenteras vid Google I/O i San Francisco 28-29 maj. Vid Google I/O 28-29 maj ges utvecklare en förhandsvisning av de nya funktionerna i den kommande Android M releasen. En av de mest signifikanta nyheterna i Android M är att plattformen stöder fingeravtryckssensorer. Detta kommer att ge apputvecklare möjligheten att dra nytta av fingeravtryckssensorer med kompatibel hårdvara för säker användarverifiering, vilket eliminerar behovet av PIN-koder och lösenord för att identifiera och verifiera användaren. I Android M releasen kommer Google att introducera betaltjänsten "Android Pay". "Android Pay" kommer även att stödja fingeravtryckssensorer för betalningar i affär och via appar. Genom att tillhandahålla prototypenheter som integrerar touchsensorerna FPC1020 och FPC1025, har FPC hjälpt och samarbetat med Google från utveckling till integration av stödet för fingeravtryckssensorer i Android M. Under Google I/O har några av dessa prototyper använts för demonstrationer av det nya stödet för fingeravtryckssensorer i Android M. Jörgen Lantto, VD för FPC, kommenterar: "Vi ser nu en snabb utrullning av Android smartphones med integrerade touchsensorer, vilket möjliggörs av FPC:s breda portfölj av touchsensorer. Genom att tillhandahålla stöd för fingeravtryckssensorteknologi i Android M tar Google ett stort steg med ett säkrare och enklare sätt att verifiera användaren. Detta kommer att sporra apputvecklare till nya innovationer, ge ökade användningsområden för Android smartphones och påskynda marknadstillväxten av fingeravtryckssensorer. Vi är väldigt nöjda över att ha stöttat Google i deras insatser att utveckla och integrera stöd för fingeravtryckssensorer i Android M. Vi berömmer Google för deras vision och drivkraft när de genom denna utveckling skapar ett än starkare ekosystem för Android." För mer information kontakta: Jörgen Lantto VD Fingerprint Cards AB (publ), 031-60 78 20, investrel@fingerprints.com Om Fingerprint Cards AB (publ) Fingerprint Cards AB (FPC) utvecklar, producerar och marknadsför biometriska komponenter, som genom analys och matchning av individers unika fingermönster, fastställer den personliga identiteten. Tekniken utgörs av biometriska sensorer, processorer, algoritmer och moduler som kan användas separat eller i kombination med varandra. De konkurrensfördelar som FPCs teknik erbjuder är bland annat unik bildkvalitet, extrem robusthet, låg strömförbrukning och kompletta biometriska system. Med dessa fördelar och möjlighet till mycket låga tillverknings- kostnader, kan tekniken implementeras i volymprodukter såsom smarta kort och mobiltelefoner, där kraven på sådana egenskaper är extremt höga. FPCs teknik används även i produkter för IT och
2015-05-28, 21:17
Medlem
Lillbubbens avatar
Skjut mig i röven.

Packa väskorna! Vi ses!
2015-05-28, 21:23
Medlem
Grandesporross avatar
gaah , öppning på 130 kr imorn?
2015-05-28, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Hur mkt av detta är inprisat i kursen sedan tidigare? Börsvärde: 6.8 miljarder!
2015-05-28, 21:27
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Spännande... Hoppas inte det blir någon cpreaktion.
2015-05-28, 21:33
Medlem
zorb89s avatar
Förklarar varför utländska aktörerna köpte på sig idag!

Wikileak.

Nu har äntligen min tjej slutat sura över min investering i FPC och börjar även hon tjata om pengarna som är påväg in och redan finns.

Tjaa, all in var nog ingen dålig idé trots allt men det har kostat mig tid.

Grattis ALLA och ni som köper nu kommer även ni bli snuskigt rika inom 0-3år

Jobbigast imorgon blir att försöka sköta sitt jobb(sitter vid dator)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in