2014-09-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasros92
Jag tror inte det blir något jätterally den 4sept, om inte något PM eller något som visar svart på vitt att det är FPCS teknik i luren.

Men vi som är insatta vet så vi har tid att tanka nu innan marknaden får upp ögonen ;-)

Med vänlig hälsning
Lycka till men var medveten om att du har statistiken emot dig. Varje år kommer det nya spännande bolag som inte av någon anledning inte lyckas.
2014-09-02, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Lycka till men var medveten om att du har statistiken emot dig. Varje år kommer det nya spännande bolag som inte av någon anledning inte lyckas.

Du kan inte skriva sådär, då har du inte hängt med alls i vad som har hänt med Fingerprint Cards som bolag.

Fujitsu installerar cirka 8500 bankomater åt Spanska Caixa Bank, där smartphones och andra bärbara apparater kan användas för att ta ut pengar. Notera att Fujitsu har Fingerprint Cards som leverantör av fingerprint sensorer, NFC, smartphones, smartakort med NFC ihop med fingeravtryckssensorer.

Fingerprint Cards har fått Huwaei som kund och lanserar första telefonen Huawei Ascend Mate 7 den 4 september 2014. (Huwaei är top 3 världens största telefontillverkare)

Alibaba teamar upp med Huwaei och låter användare betala med fingeravtrycket genom Alipay Wallet, vem var det som var leverantör åt Huwaei med fingeravtrycks sensorer igen? ;-)

Det händer så sjukt mycket i bolaget som folk inte har en susning om eftersom det inte uppmärksammas, tur vi som grottar lite hinner positionera oss väl innan marknaden börjar använda hjärnan!
2014-09-02, 16:09
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Du kan inte skriva sådär, då har du inte hängt med alls i vad som har hänt med Fingerprint Cards som bolag.

Fujitsu installerar cirka 8500 bankomater åt Spanska Caixa Bank, där smartphones och andra bärbara apparater kan användas för att ta ut pengar. Notera att Fujitsu har Fingerprint Cards som leverantör av fingerprint sensorer, NFC, smartphones, smartakort med NFC ihop med fingeravtryckssensorer.

Fingerprint Cards har fått Huwaei som kund och lanserar första telefonen Huawei Ascend Mate 7 den 4 september 2014. (Huwaei är top 3 världens största telefontillverkare)

Alibaba teamar upp med Huwaei och låter användare betala med fingeravtrycket genom Alipay Wallet, vem var det som var leverantör åt Huwaei med fingeravtrycks sensorer igen? ;-)

Det händer så sjukt mycket i bolaget som folk inte har en susning om eftersom det inte uppmärksammas, tur vi som grottar lite hinner positionera oss väl innan marknaden börjar använda hjärnan!
Summering av bolaget
2014-09-02, 17:14
Medlem
Camoplasts avatar
Äntligen fixat alla papper och sånt som behövs, står inför min första köp av aktier och det blir Fingerprint. Några råd från dig zorb? Just nu vid avslut ligger kursen rätt högt, vänta eller köpa?

Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Summering av bolaget
Senast redigerad av Camoplast 2014-09-02 kl. 17:19.
2014-09-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camoplast
Äntligen fixat alla papper och sånt som behövs, står inför min första köp av aktier och det blir Fingerprint. Några råd från dig zorb? Just nu vid avslut ligger kursen rätt högt, vänta eller köpa?

Kursen är inte hög, någonstans.

På torsdag presenterar Huawei våran lur med FPC inside och då kommer vi inte ligga på några 45kr inte..

Med vänlig hälsning

P.S Notera detta, investera ett kapital du har råd att avvara i 1-3år då det kommer göra dig rik på sikt.

Det här är ingen kortsiktig investering.
2014-09-02, 17:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camoplast
Inga råd alls mer än att du ska låta pengarna ligga ett par år som investerare, omöjligt att veta när det smäller. För mig smällde det när Iphone fick fingersensor och det har nu bekräftats av en sjö andra tillverkare.

Nu på Torsdag får vi Huawei med 99,99999999% säkerhet.

Marknaden blir jättestor.

Det som talar emot en ökning i pappret är handeln som ser väldigt skum ut.
2014-09-03, 01:25
Medlem
Citat:

Det går alldeles utmärkt att skriva som jag just gjorde då du visar upp de typiska felgreppen för en överentusiastisk nybörjare och substituerar frågan "vilken lönsamhet kan Fingerprint Cards nå?" med frågan "tror jag på fingeravtrycksläsare?".

Mobilföretagen kan jämföra olika leverantörer med kostnaden för att utveckla egen teknik. Om du räknar på hur mycket Fingerprint Cards har betalat för sin utveckling av en areascanner så har du ungefär den kostnad som en konkurrent antagligen lär behöva betala för att kringgå patenten.
2014-09-03, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foretagsspionen
Det går alldeles utmärkt att skriva som jag just gjorde då du visar upp de typiska felgreppen för en överentusiastisk nybörjare och substituerar frågan "vilken lönsamhet kan Fingerprint Cards nå?" med frågan "tror jag på fingeravtrycksläsare?".

Mobilföretagen kan jämföra olika leverantörer med kostnaden för att utveckla egen teknik. Om du räknar på hur mycket Fingerprint Cards har betalat för sin utveckling av en areascanner så har du ungefär den kostnad som en konkurrent antagligen lär behöva betala för att kringgå patenten.

Haha så dryg människa, självklart tror jag på bolaget och nej jag är ingen överentusiastisk nybörjare.

FPC har positionerat sig för att ta marknaden med storm, tvivla hur mycket du vill men jag tror knappast någon bryr sig.

Med vänlig hälsning
2014-09-03, 11:54
Bannlyst
Alibaba har verkligen fått fart på aktien, och det kommer stegra det är jag övertygad om. Get ready for lift off!
2014-09-03, 11:56
Medlem
Nu springer Fingerprint!
2014-09-03, 12:04
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broheim
Apple ska tydligen ha fingertrycksavläsare på sin nästa telefon enligt di.se
Ett nfc-chip, har det något mer fingerprint att göra?

http://www.di.se/artiklar/2014/9/1/nya-iphone---gjord-for-shopping/

Du vet väl att det redan finns en fingeravtrycksläsare i Apples senaste telefon??
2014-09-03, 12:50
Medlem
Camoplasts avatar
Knappt småpotatis för er storinvesterare men för mig med ansträngd studentekonomi känns det bra att man tjänat in 100kr på en kvart Nu är det bara att låta det ligga några år framåt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in