Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-20, 12:37
  #1
Medlem
Lifeinrewinds avatar
om man har en NEJ TACK TILL REKLAM uppsatt på lådan, och endå får reklam är väll inte tillåtet?
jag får addresserad reklam oftast men vill inte ha reklam. kan jag anmäla företaget eller är det posten som gör fel?

jag blir skapligt irriterad av skräpet jag inte vill ha...
Citera
2010-03-20, 12:39
  #2
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeinrewind
om man har en NEJ TACK TILL REKLAM uppsatt på lådan, och endå får reklam är väll inte tillåtet?
jag får addresserad reklam oftast men vill inte ha reklam. kan jag anmäla företaget eller är det posten som gör fel?

jag blir skapligt irriterad av skräpet jag inte vill ha...

Jag tror inte det är olagligt, men prata med den som delar ut reklamen.. (inte bara posten)
Citera
2010-03-20, 12:39
  #3
Medlem
Stardragons avatar
Adresserad reklam måste delas ut ändå, trots lappar om att man inte vill ha det.
Citera
2010-03-20, 13:16
  #4
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
Jag tror inte det är olagligt, men prata med den som delar ut reklamen.. (inte bara posten)

okej så företaget som skickar ut den får skicka reklam till folk sålänge addressen står med?
låter ju helt sjukt, folk som av flera anledningar vill avstå från reklam måste få den endå...
Citera
2010-03-20, 14:22
  #5
Avstängd
roxboxs avatar
'Nix Adresserat' är ett register som ska fungera mot adresserad direktreklam. Det är gratis och ska fungera, men jag har inte provat själv så det är bara vad jag hört.

Det kan kanske vara något att kolla på om du vill slippa så mycket som möjligt.
Citera
2010-03-20, 16:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeinrewind
okej så företaget som skickar ut den får skicka reklam till folk sålänge addressen står med?
låter ju helt sjukt, folk som av flera anledningar vill avstå från reklam måste få den endå...
Nej, det är inte helt sjukt, utan ganska förnuftigt. Oavsett hur kuvertet ser ut kan ju brevbäraren inte veta om innehållet är ren reklam eller ett personligt meddelande till dig, dvs ett riktigt brev.
Citera
2010-03-21, 16:20
  #7
Medlem
AdmiralFleets avatar
Mitt tips är www.reklamfritt.se. Sedan jag anmälde mig dit har jag knappt fått något alls, förutom kyrkans jävla reklam, som de påstår är samhällsinfo.
Citera
2010-03-21, 19:55
  #8
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Nej, det är inte helt sjukt, utan ganska förnuftigt. Oavsett hur kuvertet ser ut kan ju brevbäraren inte veta om innehållet är ren reklam eller ett personligt meddelande till dig, dvs ett riktigt brev.

inte brevbäraren. det är företagen som skickar reklam jag menar. det kan inte vara lagligt att smyga in reklam i andras brevlådor bara för man har en adress till personen.
Citera
2010-03-21, 19:56
  #9
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralFleet
Mitt tips är www.reklamfritt.se. Sedan jag anmälde mig dit har jag knappt fått något alls, förutom kyrkans jävla reklam, som de påstår är samhällsinfo.

ok, kyrkan är ju lite efterblivna
Citera
2010-03-21, 20:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeinrewind
inte brevbäraren. det är företagen som skickar reklam jag menar. det kan inte vara lagligt att smyga in reklam i andras brevlådor bara för man har en adress till personen.
Det där var fullständigt obegripligt.
Citera
2010-03-21, 20:13
  #11
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Det där var fullständigt obegripligt.

okej jag ska skriva så du förstår..

Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Nej, det är inte helt sjukt, utan ganska förnuftigt. Oavsett hur kuvertet ser ut kan ju brevbäraren inte veta om innehållet är ren reklam eller ett personligt meddelande till dig, dvs ett riktigt brev.

företag skickar ut reklam.

brevbäraren delar posten åt företag.

jag vill inte ha reklam men får reklam endå bara för företaget har skrivit en adress på reklamen.

fattar du nu? annars kanske jag kan rita en bild åt dej.......
Citera
2010-03-21, 20:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeinrewind
okej jag ska skriva så du förstår..



företag skickar ut reklam.

brevbäraren delar posten åt företag.

jag vill inte ha reklam men får reklam endå bara för företaget har skrivit en adress på reklamen.

fattar du nu? annars kanske jag kan rita en bild åt dej.......
Jag tror att det är du som inte förstår.
Om en försändelse är adresserad till dig, hur ska en brevbärare veta om det är reklam eller inte inuti kuvertet?
Eller hur tycker du det ska fungera då?
(Psst: det heter "ändå", inte "endå")
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback