Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-21, 20:32
  #13
Medlem
Kellermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Jag tror att det är du som inte förstår.
Om en försändelse är adresserad till dig, hur ska en brevbärare veta om det är reklam eller inte inuti kuvertet?
Eller hur tycker du det ska fungera då?
(Psst: det heter "ändå", inte "endå")

Ni verkar prata om olika saker - du pratar om att brevbäraren inte gör fel, och han pratar om att företagen gör del, eller rättare sagt att det är lagligt att skicka ut reklam bara för att man har adressen. Han menar alltså inte att posten gör fel som delar ut adresserade kuvert, oavsett innehåll, i brevlådan.
Citera
2010-03-22, 22:53
  #14
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Jag tror att det är du som inte förstår.
Om en försändelse är adresserad till dig, hur ska en brevbärare veta om det är reklam eller inte inuti kuvertet?
Eller hur tycker du det ska fungera då?
(Psst: det heter "ändå", inte "endå")

det är inte hur brevbäraren delar posten jag syftar på.

( jag skiter i hur ett ord stavas )
Citera
2010-03-22, 22:56
  #15
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellermeister
Ni verkar prata om olika saker - du pratar om att brevbäraren inte gör fel, och han pratar om att företagen gör del, eller rättare sagt att det är lagligt att skicka ut reklam bara för att man har adressen. Han menar alltså inte att posten gör fel som delar ut adresserade kuvert, oavsett innehåll, i brevlådan.

yes du har upfattat rätt.
Citera
2010-03-23, 00:04
  #16
Medlem
Elohimtovs avatar
Idag fick jag reklam på ett nytt sätt. Jag har sedvanlig "ingen reklam" på dörren och det brukar funka utmärkt med undantag för pizzabagarna i stan som inte fattar att läsa utan ska pracka på mig pizzamenyn med jämna mellanrum. Men idag fick jag reklam från KappAhl som CityMail delat ut adresserad "Till dig som gillar mode och fest, Blablagatan 15 423 43 Ingalunda". Dom kommer runt att man undanber sig reklam genom att adressera skiten på det sättet och så står det i liten text att det är CityMail som är adresskälla! Svin! Hatar när dom saknar respekt för folks rätt att undanbe sig deras reklam. Snart kommer väl Jehovas Vittnen dela ut KappAhls reklam oxå.
Citera
2010-03-23, 21:18
  #17
Medlem
Lifeinrewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohimtov
Idag fick jag reklam på ett nytt sätt. Jag har sedvanlig "ingen reklam" på dörren och det brukar funka utmärkt med undantag för pizzabagarna i stan som inte fattar att läsa utan ska pracka på mig pizzamenyn med jämna mellanrum. Men idag fick jag reklam från KappAhl som CityMail delat ut adresserad "Till dig som gillar mode och fest, Blablagatan 15 423 43 Ingalunda". Dom kommer runt att man undanber sig reklam genom att adressera skiten på det sättet och så står det i liten text att det är CityMail som är adresskälla! Svin! Hatar när dom saknar respekt för folks rätt att undanbe sig deras reklam. Snart kommer väl Jehovas Vittnen dela ut KappAhls reklam oxå.

precis, då jag jobbar för citymail så vet jag exakt vilken kappahl utskick du menar, det är ju löjligt att det kallas erbjudande och inte reklam. borde finnas någon lag om det där.. man ska ju dessutom tänka miljövänligt. en jävligt enkel grejj är ju just reklam i pappersformat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback