2010-08-18, 15:09
Medlem
Samir Nasri borta 1 månad. Inte bra för arsenal. Som tur är kommer fabregas vara spelklar nu. Men fan, Nasri + Fabregas + Song vore ju dödligt bra. Synd att vi måste vänta en månad innan vi får se dom 3 på plan samtidigt.
Citera
2010-08-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Nasri borta en månad, säkert längre. Jävla skit, märks att säsongen börjat, dessa skador...
Lite oväntat att det hann spelas en hel omgång innan första skadan kom 'not'. Hoppas rehaben går bra och att det inte uppstår några övriga problem för honom.

Citera
2010-08-18, 17:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Arsenal har spelat en match den här säsongen och hittills har följande spelare missat matcher pga skada/sjukdom:

Djourou, Ramsey, Nasri, Cesc, Denilson, Bendtner (+ Eastmond och Lansbury). Dessutom har Diaby, Arshavin, Song och RvP varit tveksamma. Samtidigt är Koscielny avstängd i två matcher och Wenger hade redan en relativt tunn trupp att jobba med.

Det är inte otur längre. Inte ens en liten bit.
Citera
2010-08-18, 17:54
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Arsenal har spelat en match den här säsongen och hittills har följande spelare missat matcher pga skada/sjukdom:

Djourou, Ramsey, Nasri, Cesc, Denilson, Bendtner (+ Eastmond och Lansbury). Dessutom har Diaby, Arshavin, Song och RvP varit tveksamma. Samtidigt är Koscielny avstängd i två matcher och Wenger hade redan en relativt tunn trupp att jobba med.

Det är inte otur längre. Inte ens en liten bit.
Två matcher? Är väl bara en match för 2 gula?
Citera
2010-08-18, 18:15
Medlem
Fratikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Utvisningen är absolut hård, men rött kort direkt leder alltid till minst tre matchers avstängning, så det är inte så märkligt.
Är det inte att man bara missar nästa match? har iaf haft för mig det i alla mina år?? :P
Citera
2010-08-18, 18:18
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fratiko
Är det inte att man bara missar nästa match? har iaf haft för mig det i alla mina år?? :P
Såhär är det.

Direkt rött kort för våldsamt spel - minimum 3 matcher
Direkt rött kort för målchansutvisning - en match
Två gula kort - en match
Citera
2010-08-18, 18:30
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjosan
Samir Nasri borta 1 månad. Inte bra för arsenal. Som tur är kommer fabregas vara spelklar nu. Men fan, Nasri + Fabregas + Song vore ju dödligt bra. Synd att vi måste vänta en månad innan vi får se dom 3 på plan samtidigt.

Ja det är ju helt osannolikt egentligen. Bäste spelaren mot Liverpool i grym form skadar sig naturligtvis i den allra första matchen på säsongen. Men ska man slå förra säsongens elände så får man väl börja i tid. Förhoppningsvis kan Fabregas spela nu iaf om du har rätt.

När är Song tillbaks förresten? Jag undrar vem som ska spela mittback nu, Djourou är väl skadad (föga förvånande) och Nordtveit är väl inte riktigt realistiskt. Sagna, Clichy eller nåt i den stilen måntro?

Fanns i övrigt ett rykte igår om att man ville värva Schwarzer innan matchen mot blackpool så skulle det lösa sig vore det ju lite ljus i tunneln åtminstone. Sedan är ju Blackpool trots allt Blackpool och vi ska ju spöa dom med ögonbindel och avsågat vänsterben.
Citera
2010-08-18, 18:39
Medlem
sparvens avatar
Det var det jag också frågade, är ni säkra på att han är avstängd två matcher?

Edit: Nej han är bara avstängd en match. Vet inte var nån fick två ifrån.
Citera
2010-08-18, 21:44
Medlem
Nasri skadad och borta en månad för Arsenal.
Vem tar hans plats på mitten nu?

Är Alex Song frisk och klar för spel?
Citera
2010-08-18, 23:19
Medlem
G.E.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixaR
Nasri skadad och borta en månad för Arsenal.
Vem tar hans plats på mitten nu?

Är Alex Song frisk och klar för spel?

Rosicky lär ta hans plats tills han blir skadad

Song var med på bänken mot Pool.
Citera
2010-08-18, 23:34
Medlem
Håller med det här med Arsenal och skador kan fan inte kallas otur längre. Ständiga skador på nyckelspelare och startspelare ser jag som den största anledningen till att man inte vunnit en titel på vad blir det 5-6 år.
Jämför man laget under andra halvan av 2000-talet jämfört med den framgångsrika första halvan så är det egentligen inte så stor skillnad rent fotbollsmässigt. Men fysiskt är det en enorm skillnad. Då hade man spelare som Gilberto Silva och Vieira på mitten som kunde mäta sig med dom sämre lagen när det handlade om att spela tufft och fult. Det gav spelare som Henry, Bergkamp, Pires, Ljungberg m.fl mer ytor än vad Fabregas, Arshavin, van Persie, Nasri osv får idag. Diaby, Denilson och Song är inga spelare man är rädda att gå in i närkamper i precis.
Citera
2010-08-18, 23:42
Medlem
Fan vilken stor match City-Liverpool på Måndag redan är. Ser verkligen fram emot den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in