2010-08-18, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Fan vilken stor match City-Liverpool på Måndag redan är. Ser verkligen fram emot den.
Match om 5-6-7:e plats, mäktigt.
Citera
2010-08-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Match om 5-6-7:e plats, mäktigt.
Skit samma vilken plats de spelar om men just nu är utgången av den matchen oerhört viktig för de båda. Som neutral känns det redan som den kan bli lika kul att se på som City-Spurs blev i våras.
Citera
2010-08-19, 10:35
Medlem
Sebastian Squillaci är på väg att värvas av Arsenal. Antas vara klart imorgon!

Han är 30 år, rankas över 80 på fifa , har spelat 20 landskamper för frankrike osv.

Om allt går smidigt och som jag vill kan det ha gått till såhär:
Igår - Kontrakt skrevs
Idag - Läkarundersökning
Fredag - Presentation
Lördag - Start mot Blackpool

Kan vara en riktigt bra värvning, sätt till åldern. Han har kanske 3 år kvar på högsta nivå och när han är klar kommer nordtveit förmodligen vara redo att ta över. Kos lär hamna på bänken men är en jävligt bra backup!

Går detta igenom behövs bara en bra målvakt som håller i 2-3 år (helst schwarzer imo då han tydligen ska bli målvaktstränare i Arsenal sen, eller han vill det.. har jag hört).

Kan bli bra detta

Källor:
http://www.guardian.co.uk/football/2010/aug/19/arsenal-sebastien-squillaci-sevilla
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/08/18/2077152/arsenal-to-sign-sebastien-squillaci-from-sevilla-report?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/40126.html
Citera
2010-08-19, 11:05
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjosan
Sebastian Squillaci är på väg att värvas av Arsenal. Antas vara klart imorgon!

Han är 30 år, rankas över 80 på fifa , har spelat 20 landskamper för frankrike osv.

Om allt går smidigt och som jag vill kan det ha gått till såhär:
Igår - Kontrakt skrevs
Idag - Läkarundersökning
Fredag - Presentation
Lördag - Start mot Blackpool

Kan vara en riktigt bra värvning, sätt till åldern. Han har kanske 3 år kvar på högsta nivå och när han är klar kommer nordtveit förmodligen vara redo att ta över. Kos lär hamna på bänken men är en jävligt bra backup!

Går detta igenom behövs bara en bra målvakt som håller i 2-3 år (helst schwarzer imo då han tydligen ska bli målvaktstränare i Arsenal sen, eller han vill det.. har jag hört).

Kan bli bra detta

Källor:
http://www.guardian.co.uk/football/2010/aug/19/arsenal-sebastien-squillaci-sevilla
http://www.goal.com/en/news/9/england/2010/08/18/2077152/arsenal-to-sign-sebastien-squillaci-from-sevilla-report?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
http://www.espn.co.uk/football/sport/story/40126.html

Snackades ju också en del om Given, som inte skulle vara riktigt nöjd med att kanske få spela andrafiolen i City. Varför prioriterades inte han undrar jag? I mitt tycke en av PL:s bästa målvakter och då han inte är purung borde väl prislappen inte skrämma. Visst är Schwarzer en stabil målvakt, men i Given så hade man fått en som kan vinna matcher åt laget.
Citera
2010-08-19, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Snackades ju också en del om Given, som inte skulle vara riktigt nöjd med att kanske få spela andrafiolen i City. Varför prioriterades inte han undrar jag? I mitt tycke en av PL:s bästa målvakter och då han inte är purung borde väl prislappen inte skrämma. Visst är Schwarzer en stabil målvakt, men i Given så hade man fått en som kan vinna matcher åt laget.

Yepp. Känner mig rätt säker på att det antingen bli Given eller Schwarzer innan fönstret stänger. Schwarzer vill ju verkligen till arsenal (har ju lämnat in transfer request och allt möjligt, men det vet ni nog sedan tidigare) medans given vill ifrån City, även han gillar arsenal.

Helt ärligt spelar det inte så stor roll vem som kommer, bara någon kommer. Schwarzer har fördelen just att han är äldre och kan låta scszeny (kommer aldrig kunna stava det rätt) ta över tidigare då han är en supertalang och ju tidigare vi kan ha honom i målet, förutsatt att han är redo för det, desto bättre. Som det ser ut nu, behöver han förmodligen bara lånas ut 2-3 säsonger till för att få bra erfarenhet. Han har ju tidigare spelat en säsong i championship där han fick stående ovationer från den klubb han spelade i. Kommer inte ihåg vilken klubb det var men han var tydligen den bästa målvakt de haft någonsin enligt fans och tränare.

Han är snart redo, och jag vill se honom som 1a målvakt inom några år men vi behöver verkligen en ny målvakt nu. Almunia och Flappihandski platsar verkligen inte i PL. Inte om man vill vinna ligan i alla fall.

Hittade detta angående squillini.
Översatt från squillinis franska sida på wikipedia:

"Växla till Sevilla och sedan överföra till Arsenal [redigera]
Under sina två år i Sevilla i sin tjänst kommer att ha en mittback. Att han kommer att vinna 2010 Cup finalen mot Spanien till Atletico Madrid. Han beslutar att gå med i klubben av Arsenal från 2010/2011 säsongen för 8 USD miljoner euro."

Blir ju helt konstigt med googles översättning men enligt hans sida ska det vara klart.

På arsenals franska wikipediasida finns han med i listan på truppen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arsenal_Football_Club
Senast redigerad av ninjosan 2010-08-19 kl. 11:29.
Citera
2010-08-19, 11:40
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka

City betalar hellre stor del av Bellamys lön i Cardiff än att han går till en konkurrent om en CL-plats, förmodligen kommer det göra allt för att slippa sälja Given till en konkurrent.

Hoppas dock jag har fel, Given i Arsenal hade varit fint.
Senast redigerad av Meanmachine 2010-08-19 kl. 11:59.
Citera
2010-08-19, 11:45
Medlem
Varför har Arsenal så svårt att skaffa en bra målvakt?
David Seaman måste ju slita sin ponytail i stycken efter varje match han ser.
Citera
2010-08-19, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjosan
Yepp. Känner mig rätt säker på att det antingen bli Given eller Schwarzer innan fönstret stänger. Schwarzer vill ju verkligen till arsenal (har ju lämnat in transfer request och allt möjligt, men det vet ni nog sedan tidigare) medans given vill ifrån City, även han gillar arsenal.

Helt ärligt spelar det inte så stor roll vem som kommer, bara någon kommer. Schwarzer har fördelen just att han är äldre och kan låta scszeny (kommer aldrig kunna stava det rätt) ta över tidigare då han är en supertalang och ju tidigare vi kan ha honom i målet, förutsatt att han är redo för det, desto bättre. Som det ser ut nu, behöver han förmodligen bara lånas ut 2-3 säsonger till för att få bra erfarenhet. Han har ju tidigare spelat en säsong i championship där han fick stående ovationer från den klubb han spelade i. Kommer inte ihåg vilken klubb det var men han var tydligen den bästa målvakt de haft någonsin enligt fans och tränare.

Han är snart redo, och jag vill se honom som 1a målvakt inom några år men vi behöver verkligen en ny målvakt nu. Almunia och Flappihandski platsar verkligen inte i PL. Inte om man vill vinna ligan i alla fall.

Hittade detta angående squillini.
Översatt från squillinis franska sida på wikipedia:

"Växla till Sevilla och sedan överföra till Arsenal [redigera]
Under sina två år i Sevilla i sin tjänst kommer att ha en mittback. Att han kommer att vinna 2010 Cup finalen mot Spanien till Atletico Madrid. Han beslutar att gå med i klubben av Arsenal från 2010/2011 säsongen för 8 USD miljoner euro."

Blir ju helt konstigt med googles översättning men enligt hans sida ska det vara klart.

På arsenals franska wikipediasida finns han med i listan på truppen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arsenal_Football_Club
Shay Given är för liten och en klassisk målis som står kvar på linjen vilket jag minns att han gjorde när Rooney dundrade in segernicken för United i Ligacup-semin. Given kommer aldrig ut och plockar ner en boll på en hörna och är otroligt överskattad.
Citera
2010-08-19, 13:09
Medlem
Villons avatar
Citat:
Shay Given är för liten och en klassisk målis som står kvar på linjen vilket jag minns att han gjorde när Rooney dundrade in segernicken för United i Ligacup-semin. Given kommer aldrig ut och plockar ner en boll på en hörna och är otroligt överskattad.
Att kalla Given otroligt överskattad är bara fel. Okej att hans största styrka är på linjen, men fullt så handikappad som du vill göra gällande är han verkligen inte. Dessutom är han en matchvinnartyp som har förmågan att göra förluster till oavgjorda matcher och oavgjorda matcher till segrar. Om man dessutom har Almunia som alternativ ser jag diskussionen som smått bisarr.
Citera
2010-08-19, 13:51
Medlem
Någon som vet hur det ligger till med Agbonlahors skada? Spelar han i helgen?
Citera
2010-08-19, 14:10
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
City betalar hellre stor del av Bellamys lön i Cardiff än att han går till en konkurrent om en CL-plats, förmodligen kommer det göra allt för att slippa sälja Given till en konkurrent.

Hoppas dock jag har fel, Given i Arsenal hade varit fint.

Ja det är sant. City är det stora problemet, men samtidigt vet de naturligtvis att Arsenal med all sannolikhet tar Schwarzer istället annars. Då kanske det är smidigt att dumpa en målvakt, som inte vill vara kvar, i synnerhet när det börjar bli lite kritiskt med minskningen av truppen.

Samtidigt har City utan tvekan råd och vill troligtvis ha en stadig andramålvakt och har ju visat sig ointresserade att sälja till konkurrenter. Jag tror nog inte att de är beredda att sälja till Arsenal, men jag hoppas att jag har fel.

Schwarzer blir finemang det med. I synnerhet jämfört med de klåpare vi har att tillgå nu så är det som att värva Messi i jämförelse.
Citera
2010-08-19, 15:26
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Om City hade haft en annan målvakt än Given förra säsongen så skulle uniteds målskörd på nio mål varit åtminstone det dubbla mot stadskonkurrenten. Han var fantastisk och gjorde helt sjuka räddningar under de fyra matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in