Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Snackades ju också en del om Given, som inte skulle vara riktigt nöjd med att kanske få spela andrafiolen i City. Varför prioriterades inte han undrar jag? I mitt tycke en av PL:s bästa målvakter och då han inte är purung borde väl prislappen inte skrämma. Visst är Schwarzer en stabil målvakt, men i Given så hade man fått en som kan vinna matcher åt laget.
Yepp. Känner mig rätt säker på att det antingen bli Given eller Schwarzer innan fönstret stänger. Schwarzer vill ju verkligen till arsenal (har ju lämnat in transfer request och allt möjligt, men det vet ni nog sedan tidigare) medans given vill ifrån City, även han gillar arsenal.
Helt ärligt spelar det inte så stor roll vem som kommer, bara någon kommer. Schwarzer har fördelen just att han är äldre och kan låta scszeny (kommer aldrig kunna stava det rätt) ta över tidigare då han är en supertalang och ju tidigare vi kan ha honom i målet, förutsatt att han är redo för det, desto bättre. Som det ser ut nu, behöver han förmodligen bara lånas ut 2-3 säsonger till för att få bra erfarenhet. Han har ju tidigare spelat en säsong i championship där han fick stående ovationer från den klubb han spelade i. Kommer inte ihåg vilken klubb det var men han var tydligen den bästa målvakt de haft någonsin enligt fans och tränare.
Han är snart redo, och jag vill se honom som 1a målvakt inom några år men vi behöver verkligen en ny målvakt nu. Almunia och Flappihandski platsar verkligen inte i PL. Inte om man vill vinna ligan i alla fall.
Hittade detta angående squillini.
Översatt från squillinis franska sida på wikipedia:
"Växla till Sevilla och sedan överföra till Arsenal [redigera]
Under sina två år i Sevilla i sin tjänst kommer att ha en mittback. Att han kommer att vinna 2010 Cup finalen mot Spanien till Atletico Madrid. Han beslutar att gå med i klubben av Arsenal från 2010/2011 säsongen för 8 USD miljoner euro."
Blir ju helt konstigt med googles översättning men enligt hans sida ska det vara klart.
På arsenals franska wikipediasida finns han med i listan på truppen:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arsenal_Football_Club