Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Denna myten att Ancelotti blev tvingad att starta Torres köper jag inte. Källa, bevis?
Det är väl ingen myt att Chelses trupp har en massa åldringar, men samma vissa har man hört nu i 3-4 år nu och det har ju gått ganska bra ändå.
Nu låter du som Erik niva. "Chelsea behöver 5-6 nya spelare för att ha en chans att vinna CL". Inte sant någonstans, det är ingen omöjlighet att vinna CL eller något annat med denna trupp. Sämre lag än dagens Chelsea har ju vunnit CL. Därmed inte sagt att det inte behövs nya, unga spelare, för det gör det naturligtvis.
Dessutom kan Roman pumpa in hur mycket pengar, hur länge han vill i Chelsea om han skulle vilja det. FFP gäller väl(?) bara i europaspel och känner han sig nöjd med att vinna ligan år efter år utan att få medverka i CL så gör han det. Det kommer ju inte ske så klart, men det är fullt möjligt. Vilket leder mig till ännu en myt, den om att det enda Roman bryr sig om är CL. Undrar om någon frågat honom?

Myt? Herregud, skaffa lite självinsikt.
Källa? Försöker få dig själv att framstå dum? Det är då ingen nyhet då man mer eller mindre sett hur Torres prioriterats framför Drogba vid matcher där han aldrig borde ha satt sin fot. Men nej, jag har ingen källa. Drar endast utifrån vad fotbollsvärlden och övriga insatta inom det diskuterat.
Nej, det är ingen nyhet. Men det bör få folk att påminnas.
Låter som Erik Niva? Det tar jag som en komplimang. Otvivelaktigt en av Sveriges bästa sportjournalister. För om du tar en titt på Chelseas trupp så ser du hur den fallerar, något fatalt. Inte nog med att du saknar insikt om vad FFP är. Ta och läs vad det egentligen innebär. Det kommer gälla på alla grunder, både ligaspel och CL. Så glöm att pumpa in miljarder för nya spelare, och fråga dig själv varför Abramovich med sina miljarder inte investerat i PR, och ren marknadsföring vilket Chelsea saknar något enormt världen över. Tror du allvarligt talat att det finns någon som inte vill vinna CL?
Chelsea har ett
ENORMT generationsgap. Låt mig återigen poäntera det för dig,
ENORMT! Det gamla fysiska höga tempospelet kommer inte fungera längre när Frank Lampard och Didier Drogba båda är 34 år nästa år. Dem håller inte hela säsongen ut, trots att möjligen Drogba kan överraska med hans minst sagt imponerande fysik. Fernando Torres ser rent utav att vara utbränd, men kan med rätt rehab och vila samt träning komma igång för nästa säsong. Malouda blir 31 år, och det märks.
Kalou och Anelka är två skrattretande spelare med den sistnämnda av att alltid få sig själv att framstå som en nonchalant pajas. Chelsea saknar en bred trupp. Framtidslöftena har knappt fått speltid och det ser långt ifrån bra ut. Organisationsmässigt har man förlorat Wilkins som var en oerhört stor profil. Steve Clarke som är en annan nyckelfigur har nu försvunnit.
Men värst av allt, kontinuiteten finns inte längre när man sparkar Ancelotti. Istället för att ta ett steg fram, så går man två steg bak. Sämre lag än Chelsea har vunnit CL, men det finns två enorma slagkrafter i Spanien, en etablerad slagkraft i England (United), två st på uppgång (City och Arsenal, sistnämnda behöver endast göra några justeringar och köp). Liverpool är ett wildcard.
I Italien har du Milan som vill skapa en ny era. Inter har fortfarande en fantastisk bra trupp. Roma öppnar för helt nytt på samma sätt som Liverpool.
Tråkigt för Chelsea-fans så ser det oerhört tungt ut just nu.