2011-05-22, 22:01
Medlem
Cambijaos avatar
Har han redan bundit Hiddink kanske? Ancelotti gjorde trots allt ett bra jobb.

Ancelotti till Man City skulle jag tipsa på.
Citera
2011-05-22, 22:06
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Ja, Roman är en riktig jubelidiot. Att göra detta nu är verkligen så otroligt dumt att det knappt finns ord att beskriva. Inte nog med hur oerhört bortskämda Chelsea-fans börjar bli som kräver Ancelottis avgång. Vi pratar om en tränare i världsklass. Skaffa lite självinsikt. Ungdomsakademin är långt ifrån funktionell i samband med A-lags tid. Inte nog med att vi inte vet vad Abramovich kräver av att se vissa spelare på plan. Bland annat att han tvingar Torres in i startelvan.

Kontinuitet behövs och folk bör läsa en del historia. SAF låg illa till under dem första åren med United då han inte vann något. Vem ska Chelsea få? Det finns ingen som ligger i den klass Ancelotti för, som är ledig. Villas-Boas ska leda Porto, om han behåller sina stjärnor. Vem får dessutom upp tanken av att Villas-Boas i Chelsea leder till succé? Han har en helt annan idé kring spelet och Chelseas riktiga problem är spelarmaterialet. Lampard är inte vad han en gång var, Malouda, Anelka och Kalou är skrämmande dåliga. Åldern i Chelsea är katastrofalt hög. Speltid för ungdomsspelare har varit mer eller mindre icke-existerande på grund utav ett enormt generationsgap.

Nej, det kommer ta ett par år innan Chelsea tävlar om CL och ligan. Såvida inte Roman för sista gången kan pumpa in enorma namn i truppen. Men det tvivlar jag på, årets bokslut kommer tas i räkning för FFP.

First... SAF kom till ett United som inte vunnit ett jota på typ 25 år. Ett lag på ordentlig dekis.. Att han fick stanna även om det gick knackigt är ungefär att jämföra med att Moyes får fortsätta i Everton. För det andra är vi inte United. Jag tänker i alla fall inte apa efter den klubben även om jag har respekt för vad dom gjort.

Second... På vilket sätt är Roman jubelidiot?`För att han tillåtit en tränare sitta säsongen ut trots att Chelsea har spelat den sämsta fotbollen sen gud vet när? Det handlar inte om titlar.. Det handlar helt enkelt om att han inte har fått ut ens 1% av kapaciteten som finns där..

Third.. Chelsea behöver nya spelare.. Så långt är vi överens.. Är Carlo Ancelotti mannen som kan genomföra dessa förändringar? Njaaeee...

Sist men inte minst så kan du ta dina domedagsprofetior och stoppa upp dom ngnstans.. Jag har lyssnat på dom i 8 år nu..
Citera
2011-05-22, 22:13
Medlem
ischs avatar
Känns som att Chelsea behöver ha in en ny tränare omgående om man vill agera på ett bra sätt på marknaden i sommar. Är väl inte spec mycket spelare som är sugna att gå innan allt är klart med en ersättare som dessutom skall föra fram sina tankar och idéer och hitta spelare som passar in för den typen av fotboll.

Men som sagt, intressant SS blir kommer det garanterat att bli.
Citera
2011-05-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Denna myten att Ancelotti blev tvingad att starta Torres köper jag inte. Källa, bevis?

Det är väl ingen myt att Chelses trupp har en massa åldringar, men samma vissa har man hört nu i 3-4 år nu och det har ju gått ganska bra ändå.

Nu låter du som Erik niva. "Chelsea behöver 5-6 nya spelare för att ha en chans att vinna CL". Inte sant någonstans, det är ingen omöjlighet att vinna CL eller något annat med denna trupp. Sämre lag än dagens Chelsea har ju vunnit CL. Därmed inte sagt att det inte behövs nya, unga spelare, för det gör det naturligtvis.

Dessutom kan Roman pumpa in hur mycket pengar, hur länge han vill i Chelsea om han skulle vilja det. FFP gäller väl(?) bara i europaspel och känner han sig nöjd med att vinna ligan år efter år utan att få medverka i CL så gör han det. Det kommer ju inte ske så klart, men det är fullt möjligt. Vilket leder mig till ännu en myt, den om att det enda Roman bryr sig om är CL. Undrar om någon frågat honom?

Myt? Herregud, skaffa lite självinsikt.

Källa? Försöker få dig själv att framstå dum? Det är då ingen nyhet då man mer eller mindre sett hur Torres prioriterats framför Drogba vid matcher där han aldrig borde ha satt sin fot. Men nej, jag har ingen källa. Drar endast utifrån vad fotbollsvärlden och övriga insatta inom det diskuterat.

Nej, det är ingen nyhet. Men det bör få folk att påminnas.

Låter som Erik Niva? Det tar jag som en komplimang. Otvivelaktigt en av Sveriges bästa sportjournalister. För om du tar en titt på Chelseas trupp så ser du hur den fallerar, något fatalt. Inte nog med att du saknar insikt om vad FFP är. Ta och läs vad det egentligen innebär. Det kommer gälla på alla grunder, både ligaspel och CL. Så glöm att pumpa in miljarder för nya spelare, och fråga dig själv varför Abramovich med sina miljarder inte investerat i PR, och ren marknadsföring vilket Chelsea saknar något enormt världen över. Tror du allvarligt talat att det finns någon som inte vill vinna CL?

Chelsea har ett ENORMT generationsgap. Låt mig återigen poäntera det för dig, ENORMT! Det gamla fysiska höga tempospelet kommer inte fungera längre när Frank Lampard och Didier Drogba båda är 34 år nästa år. Dem håller inte hela säsongen ut, trots att möjligen Drogba kan överraska med hans minst sagt imponerande fysik. Fernando Torres ser rent utav att vara utbränd, men kan med rätt rehab och vila samt träning komma igång för nästa säsong. Malouda blir 31 år, och det märks.

Kalou och Anelka är två skrattretande spelare med den sistnämnda av att alltid få sig själv att framstå som en nonchalant pajas. Chelsea saknar en bred trupp. Framtidslöftena har knappt fått speltid och det ser långt ifrån bra ut. Organisationsmässigt har man förlorat Wilkins som var en oerhört stor profil. Steve Clarke som är en annan nyckelfigur har nu försvunnit.

Men värst av allt, kontinuiteten finns inte längre när man sparkar Ancelotti. Istället för att ta ett steg fram, så går man två steg bak. Sämre lag än Chelsea har vunnit CL, men det finns två enorma slagkrafter i Spanien, en etablerad slagkraft i England (United), två st på uppgång (City och Arsenal, sistnämnda behöver endast göra några justeringar och köp). Liverpool är ett wildcard.

I Italien har du Milan som vill skapa en ny era. Inter har fortfarande en fantastisk bra trupp. Roma öppnar för helt nytt på samma sätt som Liverpool.

Tråkigt för Chelsea-fans så ser det oerhört tungt ut just nu.
Senast redigerad av troxie 2011-05-22 kl. 22:16.
Citera
2011-05-22, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gyz
Då var det officiellt: Carlo Ancelotti sparkas. Han tar klubben till en historisk dubbel och sedan underpresterar LAGET säsongen efter och han sparkas, patetiskt.

Chelsea motiverar det för övrigt så här:

Vilket skämt
Man såg ju Abramovichs blickar när Ancelotti bytte ut historiens största floppvärvning
Citera
2011-05-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
First... SAF kom till ett United som inte vunnit ett jota på typ 25 år. Ett lag på ordentlig dekis.. Att han fick stanna även om det gick knackigt är ungefär att jämföra med att Moyes får fortsätta i Everton. För det andra är vi inte United. Jag tänker i alla fall inte apa efter den klubben även om jag har respekt för vad dom gjort.

Second... På vilket sätt är Roman jubelidiot?`För att han tillåtit en tränare sitta säsongen ut trots att Chelsea har spelat den sämsta fotbollen sen gud vet när? Det handlar inte om titlar.. Det handlar helt enkelt om att han inte har fått ut ens 1% av kapaciteten som finns där..

Third.. Chelsea behöver nya spelare.. Så långt är vi överens.. Är Carlo Ancelotti mannen som kan genomföra dessa förändringar? Njaaeee...

Sist men inte minst så kan du ta dina domedagsprofetior och stoppa upp dom ngnstans.. Jag har lyssnat på dom i 8 år nu..

Hahahaha! Och vad hade Chelsea vunnit innan Abramovich kom? Senaste gången man vann ligan innan han tillsattes som ägare var 1955! Vad är felet med United? Det är en organisation som fungerar ypperligt.

Roman är en jubelidiot av den anledningen att han har på tok för dåligt tålamod. Han vet inte vad kontinuitet innebär.

Domedagsprofetior? Ja, du kan lika gärna köra upp dina naiva bild av Chelsea i arslet. Jag skiter fullständigt i vad du lyssnat under åtta år. Chelsea har gjort det fantastiskt bra tidigare, men det är i år utan förnyande som det märks. Man låter flera rutinerade spelare gå och ersätter dem med vad? Jo, inte ett skit.
Citera
2011-05-22, 22:23
Medlem
Mr...Xs avatar
Har faktiskt full förståelse för att man kickar Ancelotti med tanke på hur säsongen har utvecklats. Kan inte dra mig tillminnes senast Chelsea spelade så dålig fotboll under en så lång period. Detta kombinerat med hans totala brist på taktiskt fingertoppskänsla gällande laguttagningar och matchcoachning var nog det som fick bägaren att slutligen rinna över för ledningens del. Blir intressant att se vem som tar över nu...
Citera
2011-05-22, 22:26
Medlem
Jontalinens avatar
Jag väntar med att stämpla Torres som flopp tills efter nästa säsong.

Att Ancelotti fick gå kändes ändå tippat. Har all respekt för mannen, men vad är det som säger att han måste lyckas i PL bara för att han gjort det i Serie A? Finns ändå en klar skillnad i hur man bygger ett lag och hur spelet ser ut ligorna emellan.

Hoppas att man vågar rensa lite i truppen, framförallt Anelka. Men att lösa tränarfrågan är, som andra sagt, självklart viktigast.
Citera
2011-05-22, 22:31
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Hahahaha! Och vad hade Chelsea vunnit innan Abramovich kom? Senaste gången man vann ligan innan han tillsattes som ägare var 1955! Vad är felet med United? Det är en organisation som fungerar ypperligt.

Roman är en jubelidiot av den anledningen att han har på tok för dåligt tålamod. Han vet inte vad kontinuitet innebär.

Domedagsprofetior? Ja, du kan lika gärna köra upp dina naiva bild av Chelsea i arslet. Jag skiter fullständigt i vad du lyssnat under åtta år. Chelsea har gjort det fantastiskt bra tidigare, men det är i år utan förnyande som det märks. Man låter flera rutinerade spelare gå och ersätter dem med vad? Jo, inte ett skit.

Ser du inte skillnaden på United anno 1986(eller vilket år det nu var) och Chelsea 2011 så bör du sluta kommentera i detta forum...

Det handlar inte om tålamod.. Det kommer förändringar och Roman insåg nog att Carlo inte är rätt man att genomföra dom förändringarna. Glöm inte att CA var handplockad av Roman och han fick 2 fina presenter i januari för att kunna klamra sig kvar. Han lyckades helt enkelt inte...Roman gillar faktiskt Carlo och han gör inte detta för att han tycker det är kul. Jag tror ingen egentligen jublar bland oss Chelsea-supportrar utan tar det som ett misslyckande av klubben att inte kunna hitta rätt tränare som kan ge oss den kontinuiteten som vi oxå vill ha. Tyvärr var CA inte rätt man..

Man låter spelare som Bosingwa, Anelka och kanske Malouda lämna.. Tror du inte Chelsea kan ersätta dom med ett par giftiga namn? Man får faktiskt gå back även under FFP..
Citera
2011-05-22, 22:31
Medlem
Chelsea behöver en tränare som kan anpassa sig efter vad Roman tycker är bäst, i United är SAF störst och ingen trampar på honom, i chelsea måste man kunna ta att vara nr2 och spela det kortet så bra man kan. Hiddink och Mourinho är duktiga på att få sin vilja igenom utan att behöva ta strid mot roman - kanske handlar om respekt för varandra eller bara ett bra sätt att läsa varandra.
Citera
2011-05-22, 22:36
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Jag väntar med att stämpla Torres som flopp tills efter nästa säsong.

Att Ancelotti fick gå kändes ändå tippat. Har all respekt för mannen, men vad är det som säger att han måste lyckas i PL bara för att han gjort det i Serie A? Finns ändå en klar skillnad i hur man bygger ett lag och hur spelet ser ut ligorna emellan.

Hoppas att man vågar rensa lite i truppen, framförallt Anelka. Men att lösa tränarfrågan är, som andra sagt, självklart viktigast.

En dubbel på två år måste väl ändå ses som lyckat, eller?
Citera
2011-05-22, 22:46
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Myt? Herregud, skaffa lite självinsikt.

Källa? Försöker få dig själv att framstå dum? Det är då ingen nyhet då man mer eller mindre sett hur Torres prioriterats framför Drogba vid matcher där han aldrig borde ha satt sin fot. Men nej, jag har ingen källa. Drar endast utifrån vad fotbollsvärlden och övriga insatta inom det diskuterat.

Nej, det är ingen nyhet. Men det bör få folk att påminnas.

Låter som Erik Niva? Det tar jag som en komplimang. Otvivelaktigt en av Sveriges bästa sportjournalister. För om du tar en titt på Chelseas trupp så ser du hur den fallerar, något fatalt. Inte nog med att du saknar insikt om vad FFP är. Ta och läs vad det egentligen innebär. Det kommer gälla på alla grunder, både ligaspel och CL. Så glöm att pumpa in miljarder för nya spelare, och fråga dig själv varför Abramovich med sina miljarder inte investerat i PR, och ren marknadsföring vilket Chelsea saknar något enormt världen över. Tror du allvarligt talat att det finns någon som inte vill vinna CL?

Chelsea har ett ENORMT generationsgap. Låt mig återigen poäntera det för dig, ENORMT! Det gamla fysiska höga tempospelet kommer inte fungera längre när Frank Lampard och Didier Drogba båda är 34 år nästa år. Dem håller inte hela säsongen ut, trots att möjligen Drogba kan överraska med hans minst sagt imponerande fysik. Fernando Torres ser rent utav att vara utbränd, men kan med rätt rehab och vila samt träning komma igång för nästa säsong. Malouda blir 31 år, och det märks.

Kalou och Anelka är två skrattretande spelare med den sistnämnda av att alltid få sig själv att framstå som en nonchalant pajas. Chelsea saknar en bred trupp. Framtidslöftena har knappt fått speltid och det ser långt ifrån bra ut. Organisationsmässigt har man förlorat Wilkins som var en oerhört stor profil. Steve Clarke som är en annan nyckelfigur har nu försvunnit.

Men värst av allt, kontinuiteten finns inte längre när man sparkar Ancelotti. Istället för att ta ett steg fram, så går man två steg bak. Sämre lag än Chelsea har vunnit CL, men det finns två enorma slagkrafter i Spanien, en etablerad slagkraft i England (United), två st på uppgång (City och Arsenal, sistnämnda behöver endast göra några justeringar och köp). Liverpool är ett wildcard.

I Italien har du Milan som vill skapa en ny era. Inter har fortfarande en fantastisk bra trupp. Roma öppnar för helt nytt på samma sätt som Liverpool.

Tråkigt för Chelsea-fans så ser det oerhört tungt ut just nu.

Som redan nämnts så har dessa påståenden du kommer med varit aktiva i säkert 4 år nu och du väljer att taupp allt på en och samma gång nu bara för att Ancelotti vart sparkad idag.

Chelsea har haft (rätta mig om jag har fel) tre tränare på 5 säsonger nu och i alla fall jag anser att det verkligen inte gott dåligt. Så tränare och ledning tror inte jag kommer ha någon negativ påverkan nästa säsong.

Cech håller i målet gott och väl.

Cole, Terry, Alex och Ivanovic håller gott och väl nästa säsong men där finns det nu bra övriga (unga) spelare, jag tänker främst på: Luiz (som för övrigt kan ha en startplats), Van Aanholt och Bruma så backarna känns långt ifrån en kaossituation.

På mittfältet har vi Mikel, Ramires och Mceachran som tre unga bra löften. Lampard klarar nog att spela på hög nivå nästa säsong också, samma sak gäller Essien och Malouda. Zhirkov vet jag inte riktigt vad jag ska säga om och varför Bennayoun spelar i Chelsea vet jag inte, oavsätt så skulle det räcka med någon enstaka ung och bra lirare till mittfältet för att göra det stabilt där.

Forwards har vi bara Sturridge och Borini som unga bra löften men där finns Drogba som jag dock tycker ska göra sin sista karriär i Chelsea nästa säsong, dock vet dem flesta hur bra han kan vara. Torres måste komma igång nästa säsong annars är det kaos.
Kalou och Anelka kan säljas.

Som jag ser det behöver Chelsea bara värva en spelare på varje position mer eller mindre för att saker och ting ska vara stabilt men samtidigt ett vinnande lag. Får "vi" dessutom in en bra tränare nästa säsong tror jag det kan gå hur bra som helst.

En mittfältare och en forward tycker jag Chelsea ska prioritera att köpa in till nästa säsong dock, vem vet jag inte men världen kryllar av bra spelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in