Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Hur kan du ha sett Chelsea längre ner när de i stora perioder av andra halvlek ligger med 8 man omkring egen box? Längre ner än så går inte att trycka ner ett lag. Vadå satt gasen mer? Menar du att de tog det lugnt för att de är så bra eller? Anledning till att Chelsea har fler skott är att de har vassare anfallare och var bättre i sista passningen på offensiv tredjedel. Sen kan du gärna räkna upp alla farliga omställningar Chelsea hade i matchen.
Jag kan säga så mycket att vi var mycket mer tillbakapressade i matchen där vi vann med 1-4 på Emirates. Att Chelsea är tillbakapressade är inget nytt. Det händer varje gång och varje gång så händer samma sak nämligen att Chelsea straffar Arsenal. Fan Arsenal har tom tagit ledningen och ändå torskat just för att Chelsea kör sin grej och det är vinnande i längden mot ett spel som Arsenal kör. Menar du verkligen på fullt allvar att matchbilden sett ut som den gjort dom senaste åren och det är bara en slump? Hade det hänt en gång så hade jag gärna tagit den diskussionen men nu är det ju så uppenbart så den som inte ser att det finns ett mönster är rent ut sagt blind även om man håller på laget. Hur många omställningar? Jag orkar inte kolla matchen igen men nog var det ett par giftiga omställningar. Mem igen så tror ju du att Chelsea bara spelar på måfå och hoppas på det bästa i varje match och att det alltid blir samma matchbild är ju bara en reeeen tillfällighet
Kenny// Det är mycket man måste byta och förbättra för att slå topplagen. Framförallt måste man få in mer fysik och mer spelartyper ala Vieira. Ngn som sparkar tillbaka ibland. Rent taktiskt sett så borde man inse att gladfotboll på bortaplan kanske inte alltid funkar. Man måste börja spela en mer realistisk fotboll istället för att köra plan A och thats it...