2010-10-04, 22:43
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Hur tycker du att Arsenal ska lägga upp sin taktik för att slå Chelsea då?

Finns inte mycket mer dom kan göra en att hoppas att matchbilden passar gunners.

Chelsea är ett bättre lag och de bättre lagen vinner oftast över de svagare lagen, hur mycket det än svider.
Citera
2010-10-04, 22:48
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
Finns inte mycket mer dom kan göra en att hoppas att matchbilden passar gunners.

Chelsea är ett bättre lag och de bättre lagen vinner oftast över de svagare lagen, hur mycket det än svider.

Mmmm.

Något som hade varit intressant vore att se dagens Chelsea spela mot Invinicble-Arsenal. Jag tycker dessa två lag har en hel del gemensamt.
Citera
2010-10-04, 22:50
Medlem
Citat:
Mmmm.

Något som hade varit intressant vore att se dagens Chelsea spela mot Invinicble-Arsenal. Jag tycker dessa två lag har en hel del gemensamt.
Att du ens jämför Invinicble med dagens Chelsea äcklar mig.
Citera
2010-10-04, 22:55
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:
Mmmm.

Helt sant, dock är inte Arsenal så dåliga som folk får dom att verka vara nu, gillar inte Arsenal men det är trots allt ett väldigt bra lag. Med bästa möjliga trupp och då hemmaplan mot Chelsea nästa match borde Arsenal minst kunna få med sig 1 poäng.
Citera
2010-10-04, 23:14
Medlem
Ferguson överaskas av smällande ballong http://www.youtube.com/watch?v=JmP6PpWNwOE&feature=related
Citera
2010-10-04, 23:23
Medlem
MrOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTrader
Ferguson överaskas av smällande ballong http://www.youtube.com/watch?v=JmP6PpWNwOE&feature=related

jo den var ju ny
Citera
2010-10-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Klart man inte kan planera allt i en match men faktum är att detta var ungefär som det brukar se ut. Jag har som sagt sett Chelsea mycket längre ner och mycket hetare chanser. Chelsea hade inga farliga omställningar? Helt ärligt så kunde det slutat ännu värre om Chelsea hade satt sig på gasen lite mer. Hur kommer det sig annars att Chelsea hade 10-7 i skott på mål? Är det för att man inte hade en kvalificerad chans? Jag är ledsen men om mitt lag hade förlorat varje jävla gång på samma sätt så hade jag nog varit mer kritisk mot mina spelare och tränare. Kanske därför trenden håller i sig för alla Arsenalfans och spelare tror att dom gjort en supermatch och det är så dom ska fortsätta.
Hur kan du ha sett Chelsea längre ner när de i stora perioder av andra halvlek ligger med 8 man omkring egen box? Längre ner än så går inte att trycka ner ett lag. Vadå satt gasen mer? Menar du att de tog det lugnt för att de är så bra eller? Anledning till att Chelsea har fler skott är att de har vassare anfallare och var bättre i sista passningen på offensiv tredjedel. Sen kan du gärna räkna upp alla farliga omställningar Chelsea hade i matchen.
Citera
2010-10-04, 23:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Hur kan du ha sett Chelsea längre ner när de i stora perioder av andra halvlek ligger med 8 man omkring egen box? Längre ner än så går inte att trycka ner ett lag. Vadå satt gasen mer? Menar du att de tog det lugnt för att de är så bra eller? Anledning till att Chelsea har fler skott är att de har vassare anfallare och var bättre i sista passningen på offensiv tredjedel. Sen kan du gärna räkna upp alla farliga omställningar Chelsea hade i matchen.

Jag kan säga så mycket att vi var mycket mer tillbakapressade i matchen där vi vann med 1-4 på Emirates. Att Chelsea är tillbakapressade är inget nytt. Det händer varje gång och varje gång så händer samma sak nämligen att Chelsea straffar Arsenal. Fan Arsenal har tom tagit ledningen och ändå torskat just för att Chelsea kör sin grej och det är vinnande i längden mot ett spel som Arsenal kör. Menar du verkligen på fullt allvar att matchbilden sett ut som den gjort dom senaste åren och det är bara en slump? Hade det hänt en gång så hade jag gärna tagit den diskussionen men nu är det ju så uppenbart så den som inte ser att det finns ett mönster är rent ut sagt blind även om man håller på laget. Hur många omställningar? Jag orkar inte kolla matchen igen men nog var det ett par giftiga omställningar. Mem igen så tror ju du att Chelsea bara spelar på måfå och hoppas på det bästa i varje match och att det alltid blir samma matchbild är ju bara en reeeen tillfällighet

Kenny// Det är mycket man måste byta och förbättra för att slå topplagen. Framförallt måste man få in mer fysik och mer spelartyper ala Vieira. Ngn som sparkar tillbaka ibland. Rent taktiskt sett så borde man inse att gladfotboll på bortaplan kanske inte alltid funkar. Man måste börja spela en mer realistisk fotboll istället för att köra plan A och thats it...
Citera
2010-10-05, 02:33
Medlem
TheBunks avatar
Orkar inte gå in på några djuplodande diskussioner men tycker faktiskt det är lite fånigt av de Arsenalfans som hävdar att Gunners var bättre eller förtjänade segern osv. Håller själv på Arsenal och visst rullade Wengers mannar boll fint emellanåt. Man satte en hög press i början och skapade en del halvbra chanser. Men fotboll går inte ut på att ha bollinnehav eller spela snyggt, det handlar om att släppa in så få mål som möjligt och göra så många som möjligt. Chelsea har ett överlägset försvar och betydligt mer spets framåt. Dessutom spelar man mer som ett lag, kompakt och med vägvinnande löpningar och passningar. Arsenal har svårt mot lag som backar hem och håller ihop kompakt, det syntes än en gång.

Sen kan man munhuggas om vilka spelare som saknades i respektive lag, om ett lag är köplag eller inte osv osv. Men i mina ögon rådde det inga tvivel om att Arsenal vägde för lätt ännu en gång. Och jag har mina åsikter om Wengers policy med spelarköp, hans inkompetens att bygga en stark defensiv, hur fan fysträningen sköts osv men det orkar jag inte ta här nu. Blir bara lite trött på blåögdheten hos många Arsenalfans, man ska tydligen tycka att vi är bäst trots ett gäng titellösa år och bara svara "Wenger knows" på allt.
Citera
2010-10-05, 03:33
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRMLSCRM
Det där var i första halvlek.
Ja, det var det ja.. Mindes fel.. Jaja. då är det ju helt oförståeligt
Citera
2010-10-05, 04:24
Medlem
wootens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulinho
?

Värre filmare får man leta efter.
Ok.. Låt mig omformulera. Skönt att De jong inte vann.
Citera
2010-10-05, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Du har aldrig sett Chelsea möta Barcelona i CL eller? Då har det garanterat legat än längre ner än i helgens match, som jag knappast tyckte var så extrem. Och jag är tämligen säker på att det var en medveten taktik av Chelsea då, och något som var mycket nära att funka dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in