2011-05-07, 23:14
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Oavsett hur mycket jag än ogillar Spurs så fullkomligt avskyr jag när tekniskt skickliga spelare får lida för det när idiotiska benknäckare huserar fritt! Nu är ju inte Adam någon notorisk benknäckare, men det sker alldeles för ofta i England.

Ja det är trist, vi har ju Ramseys benbrott i relativt färskt minne. Han hade säkert kunnat vara lika bra som Wilshere nu om inte det hänt.

Man får hoppas att det inte är så allvarligt med Bale. Tottenham är ju egentligen fortfarande inget större hot hur mycket de än tror de själva Vi kan gott låta lillebror ha sina Bale, Modric och Van der Vaart och glädjas åt det lilla. Det blir ju troligtvis inget CL-spel nästa säsong som bekant, man fixar nog inte riktigt det än samtidigt som man ska spela ligan.
Citera
2011-05-08, 01:14
Medlem
Extremt dåligt att det inte blev rött i den där incidenten. Synd om Bale.

För övrigt tycker jag ändå att EPL har i särklass bäst domare. Är det någon någonsin som är nöjd med domarna?
Citera
2011-05-08, 02:02
Medlem
sparvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Extremt dåligt att det inte blev rött i den där incidenten. Synd om Bale.

För övrigt tycker jag ändå att EPL har i särklass bäst domare. Är det någon någonsin som är nöjd med domarna?
Nej men jag tycker fan inte man kan klandra domarna. De är (i PL) oftast sjukt duktiga på vad de gör och man kan inte kräva att en mänsklig domare ska kunna vara felfri i dagens fotboll. Ska man få bukt med felaktiga domslut måste man ta till teknik. Lägg till en femte domare som har tillgång till snabba repriser och direkt kontakt med resterande domare.
Citera
2011-05-08, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja det är trist, vi har ju Ramseys benbrott i relativt färskt minne. Han hade säkert kunnat vara lika bra som Wilshere nu om inte det hänt.

Man får hoppas att det inte är så allvarligt med Bale. Tottenham är ju egentligen fortfarande inget större hot hur mycket de än tror de själva Vi kan gott låta lillebror ha sina Bale, Modric och Van der Vaart och glädjas åt det lilla. Det blir ju troligtvis inget CL-spel nästa säsong som bekant, man fixar nog inte riktigt det än samtidigt som man ska spela ligan.

Precis. Därför var det riktigt kul att just Ramsey fick avgöra mötet mot United Det har blivit för många benbrott i PL de senaste åren. I år har ju t.ex. Ben Arfa och Valencia fått sina ben kapade tidigt på säsongen och nu idag Bale. Jag bävar verkligen för mötet med Stoke imorn. Det är som upplagt för ett nytt benbrott

Håller med dig ang Tottenham. De kan göra bra insatser (t.om vinna) mot oss, men de är för ojämna för att hänga på i ligaracet. När jag ser Tottenham idag så ser jag Arsenal för 2-3 år sedan. Det spelas en underhållande fotboll, men det skapas för få målchanser och görs för få mål mot "småklubbarna".
Citera
2011-05-08, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Oavsett hur mycket jag än ogillar Spurs så fullkomligt avskyr jag när tekniskt skickliga spelare får lida för det när idiotiska benknäckare huserar fritt! Nu är ju inte Adam någon notorisk benknäckare, men det sker alldeles för ofta i England.

Edit: Det där är nog den sjukaste situationen jag sett! Dawson tar bollen med handen och straff för Blackpool. Adam missar straffen som går ut till hörna. Gomes går ut och hänger tvätt på hörnan och fäller Adam och ny straff för Blackpool som Adam sätter stensäkert
Samtidigt har du ägnat en vecka åt att att böla som en liten flicka över Barcelona när råskinn som Pepe, Ramos och Arbeloa varit ute på bärsärkargång efter Barcelonaben. Ett under att ingen blev skadad, men då var det de tekniskt skickliga spelarna som fick motta all din kritik, inte benknäckarna. Härlig dubbelmoral.
Senast redigerad av riquelme 2011-05-08 kl. 04:58.
Citera
2011-05-08, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Samtidigt har du ägnat en vecka åt att att böla som en liten flicka över Barcelona när råskinn som Pepe, Ramos och Arbeloa varit ute på bärsärkargång efter Barcelonaben. Ett under att ingen blev skadad, men då var det de tekniskt skickliga spelarna som fick motta all din kritik, inte benknäckarna. Härlig dubbelmoral.
Och ändå råkar du glömma tacklingen på t ex Xabi Alonso gällande dubbelmoralen
Citera
2011-05-08, 12:55
Medlem
Då är det dags för en sån där viktig match igen. Konstigt nog är jag liksom många av mina blå vänner inte ett dugg nervös. Snarare förväntansfull. Hade knappt kunnat drömma om detta med tanke på hur det såg ut vid jul. Man har redan gått förbi det stadiet när man är nervös inför matcher som mot Birmingham eller mot Sunderland. Man visste redan då att denna säsongen gick mot en usel säsong. Snarare United som bör vara darriga, att ha haft ligan i en liten ask väldigt länge till att kunna nästintill(!) spela bort den idag. Hoppet finns ju alltid där, det kan hända att de blå vinner och gör de det samtidigt som man lyckas besegra N'castle och Everton borta i sista matchen ser jag det nästan som en bragd, en otrolig vårsäsong. United är grymt bra lag och ett ännu bättre lag hemma på OT. Skulle de knipa bucklan i år så har jag inte så mycket att säga om det, de är helt klart värda den. Tips: 3-1 Rooney,Rooney, Hernandez - Torres ... Alternativt resultat 1-3 Hernandez - Torres,Torres,Torres(Kom ihåg var ni läste det först!) Må bästa lag vinna ..sedan att Mr. United himself Webb dömer matcher gör ju inte saken bättre. Får säga som C.Ronaldo efter El clasico "It's mission impossible 4"
Senast redigerad av Lazermonkey 2011-05-08 kl. 13:07.
Citera
2011-05-08, 13:35
Medlem
pardeeos avatar
Lycka till Chelsea
Citera
2011-05-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
text

Fegt att klaga på domaren innan matchen, vi som hejar på United brukar i alla fall vänta tills matchen är klar Riktigt nervös nu, jag vill verkligen inte att Chelsea ska vinna PL. Kommer ju inte kunna tentaplugga förrän 22:a maj om Chelsea vinner idag.
Citera
2011-05-08, 13:58
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Nu är det ärligt talat en viss skillnad de här fallen och Hollywood FF. Det vore ärligt talat kul att få se katalanerna en säsong i PL så kanske det för en gångs skull skulle finnas något slags fog för att de ligger och krälar på marken var och varannan minut.
Citera
2011-05-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simme
Fegt att klaga på domaren innan matchen, vi som hejar på United brukar i alla fall vänta tills matchen är klar Riktigt nervös nu, jag vill verkligen inte att Chelsea ska vinna PL. Kommer ju inte kunna tentaplugga förrän 22:a maj om Chelsea vinner idag.

Hehe jo kanske . Ser hellre att Chelsea blir helt utspelade än att det ska vara ett domslut som avgör matchen. Tex tveksam straff/röda kort/tveksamma farliga frisparkslägen osv. United tar det i eftermiddag, det ska mycket till om de inte gör det så du kan nog lugna ner dig lite, även om det är svårt! Tänk på att ett oavgjort resultat faktiskt gynnar dem också. Men men, vinner de och jag hade varit på plats skulle jag vara den första att gratulera, de är välförtjänta segrare av ligan i år. Min respekt för United har växt något oehört de senaste åren. Visst förekommer det en hel del fulspel bakom kullisserna och utanför matcherna men det gör det överallt i alla lag. Inget kan dock jämföras med FC Uefalona. Trots att United och Chelsea ogillar varandra känns det ändå som att det finns en bra ömsesidig respekt. Det är faktiskt återigen två av 00-talets bästa lag i PL som gör upp om ligan.
Senast redigerad av Lazermonkey 2011-05-08 kl. 14:32.
Citera
2011-05-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
Hehe jo kanske . Ser hellre att Chelsea blir helt utspelade än att det ska vara ett domslut som avgör matchen. Tex tveksam straff/röda kort/tveksamma farliga frisparkslägen osv. United tar det i eftermiddag, det ska mycket till om de inte gör det så du kan nog lugna ner dig lite, även om det är svårt! Tänk på att ett oavgjort resultat faktiskt gynnar dem också. Men men, vinner de och jag hade varit på plats skulle jag vara den första att gratulera, de är välförtjänta segrare av ligan i år. Min respekt för United har växt något oehört de senaste åren. Visst förekommer det en hel del fulspel bakom kullisserna och utanför matcherna men det gör det överallt i alla lag. Inget kan dock jämföras med FC Uefalona. Trots att United och Chelsea ogillar varandra känns det ändå som att det finns en bra ömsesidig respekt. Det är faktiskt återigen två av 00-talets bästa lag i PL som gör upp om ligan.

Jag önskar verkligen att jag kunde säga detsamma och jag skyller allt mitt hat på Ballack, ColeX2 och Terry. Jag unnar däremot främst Lampard all framgång, han verkar(hör och häpna) vara en helt normal person trots att han är fotbollsproffs.

Ja, det är aldrig specielt stökiga matcher mellan United och Chelsea av vad jag kan minnas. Fula tacklingar förekommer självklart ibland men det är väll oundvikligt antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in