2010-08-16, 22:42
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Jag hoppas att ditt resonemang håller. Jag ser gärna Toivonen i Liverpool faktiskt. Det vore kul att se en svensk i ett av de stora, klassiska lagen i Premier League (och vi får hoppas att det kommer att förbli ett stort, klassiskt lag och att förra säsongen bara var en tillfällig svacka). Det var ett tag sedan sist.

Jo frågan är väl om man släpper honom till det priset bara. Vore som sagt väldigt kul med en svensk i något av de engelska topplagen.

Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Liverpool och Arsenal kommer få kriga riktigt hårt med City om 3-4-platserna. Med den trupp + tränare + sjukt rike arabiske oljenissen City har nu kmr dom bli grymma.

Arsenal måste bli mkt effektivare om dom ska komma längre med det här laget. Mer spelare måste kliva fram. Känns som att många lag bara sätter extra mycket spelare runt Arshavin och Fabregas så spelas bollen runt runt utan att det händer nåt. Är van Persie med blir dom tre istället för två och jag undrar om han nånsin kmr ha en säsong utan nån allvarlig skada. Kmr han igång på allvar och spelar på sin högstanivå blir Arsenal ett mycket bättre lag och kanske kan göra bättre ifrån sig än förra säsongen.

Nu är jag partisk men jag tror Arsenal har en bättre sits. Man är bra på att spela sönder sämre lag och plocka mycket poäng där. Mot de stora gick det ju inte något vidare förra året men slutade ändå 3:a med enorma skadeproblem och defensiva/målvaktsproblem.

Jag undrar om City är tillräckligt jämna och tillräckligt bra som lag för att plocka poäng regelbundet över en hel säsong. Att man har individuellt skickliga spelare är det ju ingen tvekan om.

Dessutom tror jag Arsenal kommer att värva något mer. Jag menar Schwarzer verkar väldigt nära och Given pratas det om också. Och det blev smärtsamt tydligt nu i första matchen hur uselt det är ställt på backen när Koscielny blev nersparkad av Cole.
Sedan tror jag Chamakh kommer visa sig väldigt värdefull när de spelat ihop sig ordentligt. Det är precis vad Arsenal behövt när det skiter sig i det vanliga kortpassningsspelet. Någon som är grym på huvudet som man kan slänga in inlägg på istället.

Sedan vet man naturligtvis inte hur kapabel mancini är att bygga ett vettigt lag av alla nya spelare. Chelsea hade ju som bekant en fördel i att det var Mourinho som är oförskämt bra på just det, som satte ihop och spelade ihop det hela när det begav sig.
Citera
2010-08-16, 22:58
Medlem
Aritzos avatar
Fy fan vilket jävla match utav Paul Scholes! Får nästan tårar när jag ser han spela sådär.
Citera
2010-08-16, 23:01
Medlem
Quorthons avatar
Ren jävla njutning att se Paul Scholes spela fotboll. När han är som bäst är han nog fortfarande ligans bästa innermittfältare. Idag gjorde han nästan allting rätt och dominerade fullständigt. Enda minuset är att han borde använda sitt skott ibland. Han gör det nästan aldrig nuförtiden. Trots att han får drömlägen.
Citera
2010-08-16, 23:03
Medlem
Bigmassys avatar
Sjukt att Scholes kan hålla så hög kvalitet fortfarande, hade han varit tio år yngre hade han varit bäst på sin position.

Hoppas Brebatov kan komma igång ordentlig denna säsong, han såg ut att vara på bra spelhumör idag.
Får han sätta några mål nu i början så kanske det flyter på av bara farten sen
Citera
2010-08-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Ren jävla njutning att se Paul Scholes spela fotboll. När han är som bäst är han nog fortfarande ligans bästa innermittfältare. Idag gjorde han nästan allting rätt och dominerade fullständigt. Enda minuset är att han borde använda sitt skott ibland. Han gör det nästan aldrig nuförtiden. Trots att han får drömlägen.
Okej att han är en jäkligt duktig mittfältare men ligans bästa när han är som bäst? Njaaaaaaaaeeee
Citera
2010-08-16, 23:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Okej att han är en jäkligt duktig mittfältare men ligans bästa när han är som bäst? Njaaaaaaaaeeee

Jag är iofs partisk men jag skulle nog säga att han på sin position är hyfsat ohotad när han är som bäst. Han spelsinne och passningsspel är fan inte av denna världen när det klaffar. Det han har tappat är tempo och möjlighet att stå upp lite mer när det blir en tung mittfältsmatch som tex mot Chelsea.
Citera
2010-08-16, 23:08
Medlem
ischs avatar
Annars är jag nöjd med både öppningen av PL där vi har fått se en hel del roliga och bra matcher men även United öppning. Kontrollerar matchen totalt. Det ända jag saknar är väl att Rooney kommer igång samt att man gör som Chelsea dvs kör över motståndarna målmässigt. Lite för plottrigt och snällt när matchen redan var avgjord i paus.
Citera
2010-08-16, 23:15
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
"Jäkligt duktig" är en underdrift. Tillhör topp 3 av Premier Leagues bästa spelare sedan starten.
Håller med det isch skrev.
Citera
2010-08-16, 23:31
Medlem
areyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
När jag såg matchen kom jag genast och tänka på den här tacklingen http://www.youtube.com/watch?v=BxG6OaQUCgI

Han kan vara ganska ful ibland

Kan inte klandra honom. Vem hade inte velat sätta den där på Ronaldo?

Det jag menar är att det var hans första röda kort i hans karriär och han har fått väldigt få gula. Det är ingen Scholes-typ direkt.

Edit: Scholes var för övrigt riktigt bra ikväll.

"Paul Scholes attempted 104 passes vs Newcastle tonight; more than any other player in the Premier League this weekend. Master."
Citera
2010-08-16, 23:31
Medlem
NirvanAs avatar
Det är Scholes, Xavi och.... Svensson(!)

Citera
2010-08-16, 23:37
Medlem
Nugs avatar
Trots att jag är Liverpool supporter så tror jag faktiskt United tar hem ligaguldet i år, blev även riktigt imponerad av Berbatov.
Citera
2010-08-16, 23:38
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nug
Trots att jag är Liverpool supporter så tror jag faktiskt United tar hem ligaguldet i år, blev även riktigt imponerad av Berbatov.
Vadå, att han missade massvis med solklara lägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in