Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Jag hoppas att ditt resonemang håller. Jag ser gärna Toivonen i Liverpool faktiskt. Det vore kul att se en svensk i ett av de stora, klassiska lagen i Premier League (och vi får hoppas att det kommer att förbli ett stort, klassiskt lag och att förra säsongen bara var en tillfällig svacka). Det var ett tag sedan sist.
Jo frågan är väl om man släpper honom till det priset bara. Vore som sagt väldigt kul med en svensk i något av de engelska topplagen.
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Liverpool och Arsenal kommer få kriga riktigt hårt med City om 3-4-platserna. Med den trupp + tränare + sjukt rike arabiske oljenissen City har nu kmr dom bli grymma.
Arsenal måste bli mkt effektivare om dom ska komma längre med det här laget. Mer spelare måste kliva fram. Känns som att många lag bara sätter extra mycket spelare runt Arshavin och Fabregas så spelas bollen runt runt utan att det händer nåt. Är van Persie med blir dom tre istället för två och jag undrar om han nånsin kmr ha en säsong utan nån allvarlig skada. Kmr han igång på allvar och spelar på sin högstanivå blir Arsenal ett mycket bättre lag och kanske kan göra bättre ifrån sig än förra säsongen.
Arsenal måste bli mkt effektivare om dom ska komma längre med det här laget. Mer spelare måste kliva fram. Känns som att många lag bara sätter extra mycket spelare runt Arshavin och Fabregas så spelas bollen runt runt utan att det händer nåt. Är van Persie med blir dom tre istället för två och jag undrar om han nånsin kmr ha en säsong utan nån allvarlig skada. Kmr han igång på allvar och spelar på sin högstanivå blir Arsenal ett mycket bättre lag och kanske kan göra bättre ifrån sig än förra säsongen.
Nu är jag partisk men jag tror Arsenal har en bättre sits. Man är bra på att spela sönder sämre lag och plocka mycket poäng där. Mot de stora gick det ju inte något vidare förra året men slutade ändå 3:a med enorma skadeproblem och defensiva/målvaktsproblem.
Jag undrar om City är tillräckligt jämna och tillräckligt bra som lag för att plocka poäng regelbundet över en hel säsong. Att man har individuellt skickliga spelare är det ju ingen tvekan om.
Dessutom tror jag Arsenal kommer att värva något mer. Jag menar Schwarzer verkar väldigt nära och Given pratas det om också. Och det blev smärtsamt tydligt nu i första matchen hur uselt det är ställt på backen när Koscielny blev nersparkad av Cole.
Sedan tror jag Chamakh kommer visa sig väldigt värdefull när de spelat ihop sig ordentligt. Det är precis vad Arsenal behövt när det skiter sig i det vanliga kortpassningsspelet. Någon som är grym på huvudet som man kan slänga in inlägg på istället.
Sedan vet man naturligtvis inte hur kapabel mancini är att bygga ett vettigt lag av alla nya spelare. Chelsea hade ju som bekant en fördel i att det var Mourinho som är oförskämt bra på just det, som satte ihop och spelade ihop det hela när det begav sig.
