2010-08-16, 09:00
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
När jag såg matchen kom jag genast och tänka på den här tacklingen http://www.youtube.com/watch?v=BxG6OaQUCgI

Han kan vara ganska ful ibland

Roligast i den sekvensen är ändå Quiroz(stavning?)

Fergie skäller, då gör jag det med. Kollar på chefen, ok, vi fortsätter lite till.

Svårt att säga bu eller bä om Cole än, såg ut som att han ville lite för mycket och det var väl just det han fick rött kort på. Man kunde inte klaga på att det blev rött och det hade inte varit nån skandal om det blivit gult heller.
Citera
2010-08-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
När jag såg matchen kom jag genast och tänka på den här tacklingen http://www.youtube.com/watch?v=BxG6OaQUCgI

Han kan vara ganska ful ibland
Domarinsatsen i den matchen var bland det sämsta jag sett. Tveksam utvisning på Mikel, United gör 1-0 långt in på Fergie Time i första halvlek och 2-0 på en straff som Saha filmat till sig.
Citera
2010-08-16, 12:32
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munken90
Ryktas om att Pool är sugna på att lägga bud på Ola Toivonen, 58 mille Vad tror ni om de, är de ett bra köp för The Reds?

Jag tror det är ett erbjudande man måste ta.

Pool har en coach som ju tidigare coachat i Sverige och borde ha rätt bra koll tycker man. Dessutom är inte konkurrensen fullt så brutalt mördande i offensiven som vissa andra topplag, även om det naturligtvis finns ett par som är svåra att peta.

Skiter det sig så skiter det sig men lyckas han å andra sidan spela bra där så öppnas ju alla dörrar istället.
Citera
2010-08-16, 13:27
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ryktas om att Pool är sugna på att lägga bud på Ola Toivonen, 58 mille Vad tror ni om de, är de ett bra köp för The Reds?

Som zizacon skriver så tror jag det är ett erbjudande man måste acceptera. Såg på wikipedia att han är 24 år så om han verkligen vill ta sig någonstans i fotbollsvärlden så tycker jag det är dags att röra sig till en riktigt stor liga. Liverpool är nog en ganska lämplig klubb dessutom eftersom man i stort sett bara har Torres som riktigt bra alternativ i anfallet så konkurrensen är inte extrem även om Torres naturligtvis är förstavalet när han är frisk. Om han misslyckas så kan han alltid gå tillbaka till en något svagare liga men om han lyckas så kan han bli riktigt stor.
Citera
2010-08-16, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Som zizacon skriver så tror jag det är ett erbjudande man måste acceptera. Såg på wikipedia att han är 24 år så om han verkligen vill ta sig någonstans i fotbollsvärlden så tycker jag det är dags att röra sig till en riktigt stor liga. Liverpool är nog en ganska lämplig klubb dessutom eftersom man i stort sett bara har Torres som riktigt bra alternativ i anfallet så konkurrensen är inte extrem även om Torres naturligtvis är förstavalet när han är frisk. Om han misslyckas så kan han alltid gå tillbaka till en något svagare liga men om han lyckas så kan han bli riktigt stor.

De är väl klart att Toivonen vill gå till Liverpool kan jag tänka mig men tror inte PSV släpper han för 58 miljoner de är de som är problemet
Citera
2010-08-16, 15:44
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tror det är ett erbjudande man måste ta.

Pool har en coach som ju tidigare coachat i Sverige och borde ha rätt bra koll tycker man. Dessutom är inte konkurrensen fullt så brutalt mördande i offensiven som vissa andra topplag, även om det naturligtvis finns ett par som är svåra att peta.

Skiter det sig så skiter det sig men lyckas han å andra sidan spela bra där så öppnas ju alla dörrar istället.
Jag hoppas att ditt resonemang håller. Jag ser gärna Toivonen i Liverpool faktiskt. Det vore kul att se en svensk i ett av de stora, klassiska lagen i Premier League (och vi får hoppas att det kommer att förbli ett stort, klassiskt lag och att förra säsongen bara var en tillfällig svacka). Det var ett tag sedan sist.
Citera
2010-08-16, 17:22
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Citat:

Inte än, kanske om 1-2 år.
Citera
2010-08-16, 19:39
Medlem
Vore ju ett riktigt kap för Toivonen men frågan är om det är ett kap för Liverpool?
Han är en riktigt stor talang och jag vet att Liverpool inte har den bästa ekonomin men har faktiskt svårt att se dom ta upp kampen om CL-platser med framförallt Arsenal och City (United och Chelsea kmr slåss om titeln). Jämför Citys nyförvärv med Liverpools och Arsenals så jag tror City tar tredjeplatsen och Arsenal och Pool får slåss om fjärdeplatsen. Tyvärr.
Citera
2010-08-16, 19:50
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Joe Cole gick in våldsamt mot Arsenal-backen Laurent Koscielny och fick rött kort direkt, vilket innebär automatiskt tre matchers avstängning.
Har jag missat någon regel? Visste inte att man fick 3 matchers avstängning automatiskt?

Skulle jag vara Toivonen skulle jag sticka till Pool direkt.
Senast redigerad av Kessler 2010-08-16 kl. 19:52.
Citera
2010-08-16, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Har jag missat någon regel? Visste inte att man fick 3 matchers avstängning automatiskt?

Skulle jag vara Toivonen skulle jag sticka till Pool direkt.
Om det röda kortet bedöms som våldsamt så blir det 3 matcher direkt. Så i detta fallet åker Cole nog på 3 matcher, men om han till exempel stoppat bollen på mållinjen(Suarez i vm) så hade han bara åkt på en match.
Citera
2010-08-16, 21:53
Medlem
Moofys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Förstår du inte att han kunde omöjligt träffa benet eftersom han valde att inte göra det? Alltså kan skadad inte uppkomma?

känns som att det är lite för mycket fokus på benbrott; snubben valde att inte träffa benet vilket hade kunnat orsaka benbrott, sure. men faktum kvarstår att det fortfarande är en farlig tackling: han tacklar den andra snubben med båda benen ganska högt och från sidan vilket ganska enkelt kan resultera i en knäskada, typ menisken eller korsband.

tråkigt men klart rött?
Citera
2010-08-16, 22:17
Medlem
Efter snart en omgång är mina känslor ungefär såhär....

Chelsea kmr bli svåra att vinna mot, dom kmr göra mer mål i år men också släppa in mer. Favoriter till att ta hem ligan i år igen.

Nani blir bara bättre och bättre. Innan jämfördes han väldigt mycket med Ronaldo eftersom båda är portugiser, offensiva yttrar och kom till klubben ungefär samtidigt om jag inte minns helt fel?
Rätt otacksamt att jämföras med honom han är enligt mig i en klass för sig när det gäller långskott och överlägset bäst på frisparkar från långt håll eller vad säger ni?
Hur bra kan Nani bli. Synd att han missade VM men han såg riktigt på g ut igår och hade ju lekstuga några gånger.

Liverpool och Arsenal kommer få kriga riktigt hårt med City om 3-4-platserna. Med den trupp + tränare + sjukt rike arabiske oljenissen City har nu kmr dom bli grymma. Världsklasspelare som Tevez längst fram, Y. Toure på mitten och Kolo Toure längst bak. En av världens största målvaktstalanger (ni som säger emot mig såg ni inte Spurs - City!) Många talanger som kmr bli riktigt grymma: Milner, Balotelli, Adam Johnson, Silva m.m Gudetti lär ju inte spela till sig en plats i A-laget!
Frågan är om inte City kmr tysta alla som säger att det inte går att köpa framgång. Fortsätter dom att spendera dom här pengarna på spelare tror jag dom vinner ligan till slut. Kanske inte i år men inom 3-5 år?

Arsenal måste bli mkt effektivare om dom ska komma längre med det här laget. Mer spelare måste kliva fram. Känns som att många lag bara sätter extra mycket spelare runt Arshavin och Fabregas så spelas bollen runt runt utan att det händer nåt. Är van Persie med blir dom tre istället för två och jag undrar om han nånsin kmr ha en säsong utan nån allvarlig skada. Kmr han igång på allvar och spelar på sin högstanivå blir Arsenal ett mycket bättre lag och kanske kan göra bättre ifrån sig än förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in