2011-04-18, 09:44
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparven
PFA Player of the year: Gareth Bale
PFA Young player of the year: Jack Wilshere

PFA Team of the year:
Van der Sar (Man Utd), Sagna (Arsenal), Cole (Chelsea), Vidic (Man Utd), Kompany (Man City), Nani (Man Utd), Nasri (Arsenal), Wilshere (Arsenal), Bale (Tottenham), Tevez (Man City), Berbatov (Man Utd)

Finns väl inte så mycket att klaga på egentligen, Bale var väl inte direkt solklar men är väl ingen som har varit direkt överlägsen.

Tycker nog att man skall klaga på att Bale får det tanke på hur lite han har lirat i år. Men som Micheal Owen skrev på sin twitter så blir det fel när man gör röstningen redan i halvtid för säsongen.
Citera
2011-04-18, 13:21
Medlem
Hur känner ni Gunnerssupporters för Wengers framtid?
Visst att han fått fram sjukt mkt talanger, men är han en vinnare längre? och hur länge har ni tålamod för en titel då värvningar av spelare ni faktiskt behöver för att ta sista steget uteblir säsong efter säsong.
I min bok skulle Wenger i stället ha ansvar för Arsenals ungdomsverksamhet i stället för a-laget, vilket förstås aldrig kommer hända.
Citera
2011-04-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luppansmamma
Hur känner ni Gunnerssupporters för Wengers framtid?
Visst att han fått fram sjukt mkt talanger, men är han en vinnare längre? och hur länge har ni tålamod för en titel då värvningar av spelare ni faktiskt behöver för att ta sista steget uteblir säsong efter säsong.
I min bok skulle Wenger i stället ha ansvar för Arsenals ungdomsverksamhet i stället för a-laget, vilket förstås aldrig kommer hända.

Tycker att han ska få chansen næsta sæsong också men vet att nog inte særskilt många Gunners ær eniga med mig.
Citera
2011-04-18, 13:36
Medlem
smutsomirs avatar
Alla ni som inte tycker att Bale förtjänar PFA Player of the year award. Inser ni att det är spelarna själva som röstat fram honom?

Men jag antar att alla ni som gnäller har bättre koll än spelarna som möter Bale.
Citera
2011-04-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Alla ni som inte tycker att Bale förtjänar PFA Player of the year award. Inser ni att det är spelarna själva som röstat fram honom?

Men jag antar att alla ni som gnäller har bättre koll än spelarna som möter Bale.

Spelarna möter ju honom i en eller två matcher, men många åskådare ser honom i över tjugo. Samt att spelare väl antagligen inte ens har koll på vad spelarna i heter utanför storlagen.
Citera
2011-04-18, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det är ju märkligt att jag hade på mitt dolby-system och ändå inte hörde utan fick läsa läpparna... Annars så håller jag med.. Daglish borde bli adlad för det här...
Jag stod och studsa framför tv:n och hörde det men kanske hörde jag det först under reprisen för jag blir osäker nu vilket inte är så konstigt med tanke på hur spännande det var. En hel värld som inte håller på Arsenal höll i alla fall med King Kenny.

Angående Bale så har hans säsong förstörts av skador en hel del och det gjorde att han blev lite ojämn. Fantastisk när han var i form men ska man plocka priser ska man hålla en hel säsong och vinna en pokal.
Citera
2011-04-18, 13:45
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Spelarna möter ju honom i en eller två matcher, men många åskådare ser honom i över tjugo. Samt att spelare väl antagligen inte ens har koll på vad spelarna i heter utanför storlagen.

Många åskådare? Är väl bara supporters till klubben som ser Bale spela 20 matcher på en säsong. Jag tror inte t ex supporters till Arsenal ser 20 matcher som Tottenham lirar. Men det tror tydligen du. Helt seriöst eller?
Citera
2011-04-18, 13:49
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Många åskådare? Är väl bara supporters till klubben som ser Bale spela 20 matcher på en säsong. Jag tror inte t ex supporters till Arsenal ser 20 matcher som Tottenham lirar. Men det tror tydligen du. Helt seriöst eller?
Jag kollar mestadels på Arsenal i PL, men jag har nog sett minst 15 Tottenhammatcher denna säsong.
Citera
2011-04-18, 13:50
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Angående Bale så har hans säsong förstörts av skador en hel del och det gjorde att han blev lite ojämn. Fantastisk när han var i form men ska man plocka priser ska man hålla en hel säsong och vinna en pokal.

Jaha men då kan bara spelare från 2 klubbar vinna detta pris. Ja det låter vettigt. Mer smarta kommentarer?
Citera
2011-04-18, 13:53
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Jag kollar mestadels på Arsenal i PL, men jag har nog sett minst 15 Tottenhammatcher denna säsong.

Ja visst finns det undantag. Men jag tror inte många har så mycket tid över att se så många matcher som du säger dig göra.

Ser du 15 matcher av alla lag i PL eller är det bara Spurs som får den äran?
Citera
2011-04-18, 13:56
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Ja visst finns det undantag. Men jag tror inte många har så mycket tid över att se så många matcher som du säger dig göra.

Ser du 15 matcher av alla lag i PL eller är det bara Spurs som får den äran?
Det är olika, men Tottenham har lirat nästan 50 matcher den här säsongen, så det är svårt att inte kolla på ett 10-tal av dom om man är PL-intresserad.
Citera
2011-04-18, 13:57
Medlem
Citat:
Jaha men då kan bara spelare från 2 klubbar vinna detta pris. Ja det låter vettigt. Mer smarta kommentarer?

Jag har sett minst 15 Tottenhammatcher, 20 Unitedmatcher, 15 Arsenalmatcher, 15 Chelseamatcher, 15 Citymatcher, 30 Boltonmatcher, 15 Liverpoolmatcher etc.

Det är i alla fall mer än två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in