2011-04-18, 14:00
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Jag har sett minst 15 Tottenhammatcher, 20 Unitedmatcher, 15 Arsenalmatcher, 15 Chelseamatcher, 15 Citymatcher, 30 Boltonmatcher, 15 Liverpoolmatcher etc.

Det är i alla fall mer än två.

Läs mitt inlägg och vem jag skrev det till.
Citera
2011-04-18, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Läs mitt inlägg och vem jag skrev det till.

Ditt originalinlägg handlade om att spelarna hade bättre koll och mitt argument var att de ser spelarna mindre. Jag anser mig som åskådare ha bättre koll än en enskild spelare som vanligtvis är helt ointresserad av vilka han möter.
Citera
2011-04-18, 14:07
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ditt originalinlägg handlade om att spelarna hade bättre koll och mitt argument var att de ser spelarna mindre. Jag anser mig som åskådare ha bättre koll än en enskild spelare som vanligtvis är helt ointresserad av vilka han möter.

Ja det är klart du gör. Precis som många här anser sig ha bättre koll på fotboll än självaste tränare för PL klubbar har.

Hur vet du att spelarna är helt ointresserade av vilka de möter?
Citera
2011-04-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ja det är klart du gör. Precis som många här anser sig ha bättre koll på fotboll än självaste tränare för PL klubbar har.

Hur vet du att spelarna är helt ointresserade av vilka de möter?

Ja, för det är verkligen helt samma sak. En tränare har kommit till sin position för att ha uppenbarligen kan tänka och analysera fotboll. En spelare har kommit till sin poistion för att han är bra på att spela fotboll, inte för att han ska se andra matcher på sin fritid. Pajasargument.

Vet? Jag tror att majoriteten spelare sällan ser särskilt mycket fotboll (vet att Carra och några till gör det). En som ser flertalet matcher per säsong med en spelare har så klart bättre koll på spelaren i fråga.
Citera
2011-04-18, 14:11
Medlem
steffeGs avatar
Har man lite känsla för spelet så har man troligen bättre koll än de flesta spelare, då man ser betydligt fler matcher. Visst finns det säkert spelare som tittar på lika många matcher som den mest inbitne PL-supporter, men det känns spontant ganska ovanligt.
Citera
2011-04-18, 14:19
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ja, för det är verkligen helt samma sak. En tränare har kommit till sin position för att ha uppenbarligen kan tänka och analysera fotboll. En spelare har kommit till sin poistion för att han är bra på att spela fotboll, inte för att han ska se andra matcher på sin fritid. Pajasargument.

Vet? Jag tror att majoriteten spelare sällan ser särskilt mycket fotboll (vet att Carra och några till gör det). En som ser flertalet matcher per säsong med en spelare har så klart bättre koll på spelaren i fråga.

Tro det eller ej men många spelare har ett genuint intresse av fotboll och ser faktiskt fotboll på sin fritid.

Eller hur ser det ut för er fotbolls spelare runt om i världen? Tittar ni på fotboll på fritiden?

Du sitter bara och antar en massa strunt som du fått för dig. Inga som helst belägg för det du påstår.
Citera
2011-04-18, 14:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOS
Arsenals problem ligger inte in kvaliten på truppen, verkligen inte. Det är en ny coach som ska in.

Antingen det eller en riktig etablerad ledarfigur som kommer ur en framgångsrik klubb med vinnartradition. Jag kan tycka att man kan ge Wenger ett sista år och om han är klok så värvar han främst för att ändra psykologin i truppen.

Vidic vore ju den optimala värvningen. Eftersom det är omöjligt så får man se sig om efter något annat, men det är något sånt som måste in.
Citera
2011-04-18, 14:24
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Har man lite känsla för spelet så har man troligen bättre koll än de flesta spelare, då man ser betydligt fler matcher. Visst finns det säkert spelare som tittar på lika många matcher som den mest inbitne PL-supporter, men det känns spontant ganska ovanligt.

Supporters stödjer i de flesta fall en specifik klubb. Självklart påverkar det dennes omdöme i t ex vem som förtjänar player of the year award.
Citera
2011-04-18, 14:31
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Supporters stödjer i de flesta fall en specifik klubb. Självklart påverkar det dennes omdöme i t ex vem som förtjänar player of the year award.

Är det så? Rent spontant så känns det som att de allra flesta som är genuint fotbollsintresserade tittar på väldigt många matcher, oavsett om det är favoritlag eller ej. Hur som helst, om vi utesluter de som slaviskt följer ett enda lag och inte vet vad motståndarspelarna heter och tar mer allmänna fans, så bör de ofta ha bättre koll än spelarna själva (om inte spelarna också ser så många matcher, förstås).
Citera
2011-04-18, 14:40
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Är det så? Rent spontant så känns det som att de allra flesta som är genuint fotbollsintresserade tittar på väldigt många matcher, oavsett om det är favoritlag eller ej. Hur som helst, om vi utesluter de som slaviskt följer ett enda lag och inte vet vad motståndarspelarna heter och tar mer allmänna fans, så bör de ofta ha bättre koll än spelarna själva (om inte spelarna också ser så många matcher, förstås).

De människor jag talat med genom åren som är intresserade av PL har till 100% haft ett lag som de känner mest för.

Jag följer slaviskt ett lag men tittar även på andra intressanta matcher. Arsenal-Liverpool är ett bra exempel på detta.

Jag personligen tycker inte det är lika intressent att titta på säg Wigan-WBA. Så där faller ert argument lite tycker jag. Men ni kanske även kollar på dessa mindre intressanta matcher med lika stor entusiasm?
Citera
2011-04-18, 14:44
Medlem
Citat:
Tro det eller ej men många spelare har ett genuint intresse av fotboll och ser faktiskt fotboll på sin fritid. Du sitter bara och antar en massa strunt som du fått för dig. Inga som helst belägg för det du påstår.

Jag har åtminstone använt mig av uttryck som tror och antar, du kommer med påståenden, så det är inte jag som ska langa källa utan du.
Citera
2011-04-18, 14:47
Medlem
MrOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Antingen det eller en riktig etablerad ledarfigur som kommer ur en framgångsrik klubb med vinnartradition. Jag kan tycka att man kan ge Wenger ett sista år och om han är klok så värvar han främst för att ändra psykologin i truppen.

Vidic vore ju den optimala värvningen. Eftersom det är omöjligt så får man se sig om efter något annat, men det är något sånt som måste in.
Jo om nu någon ska värvas så är det väl en mittback av världsklass med en helvetes vinnarskalle för på mitten är det ingen som kommer petas inte i anfallet heller för den delen men som sagt vem skulle den backen vara? Fast tror det kommer se bättre ut när Veermalen är tillbaka, vill gärna se han med Djourou som jag gillar mer och mer, även Scezceny sköter sig väl. Så det är i ledarstaben förändringar ska ske. Vill iof också se Wegner lyckas med det lag han nu byggt upp men hur lång tid ska det få ta? Börjar tröttna rejält på alla dessa platta insatster där man styr matchen men inte får utrettat ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in