2010-08-15, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Nej inte gambla mot Pool naturligtvis det vore onödigt. Men om vi inte skaffar målvakt kanske det vore värt att göra mot de sämre lagen och se hur han verkar. Förutsatt att Almunia och Fabianski agerar klåpare i vanlig ordning.

Och tar man in Schwarzer så borde Szczeny lånas ut naturligtvis. Helst till en någorlunda anständig klubb, för att få lite värdemätare.
Varför inte gambla? Det är ju inte precis så att vi har något säkert kort i form av Fabianski/Almunia. Om någon av de står imorgon kommer troligtvis den ha lågt självförtroende och jag har svårt att se att nån av de två är mentalt stark nog att hantera det. Ett topp-lag i the Championship hade nog varit bäst för Szczeny, såvida han inte får agera andra målvakt under säsongen och på så sätt matchas in i cuperna då Schwarzer bara har några få säsonger kvar.
Citera
2010-08-15, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Hur bra är egentligen Steven Taylor? Ryktas om att det är lite problem med hans förlängande av kontrakt i Newcastle.

Någon ny John Terry som han lyftes fram som när han var ung är han inte. I dagsläget skulle jag nog säga att han är vår nästbästa back efter Coloccini men att Williamson borde gå före för att han både spelat ett halvår med argentinaren och dessutom gjorde det med bravur förra säsongen. utöver det har vi även Campbell så det blir svårt för Saylor att återta en startplats. Personligen vill jag se honom som vår högerback denna säsong då jag inte litar ett dugg på Perch, Simpson eller Raylor (Ryan Taylor). I mitt tycke är han vettigare som högerback. Han saknar helt enkelt förmågan att läsa av spelet och spela därefter. För Steven är det alltid 100% i alla situationer som gäller vilket gör att han lätt kan förstöra offsidefällor, dra på sig onödiga frisparkar osv. Överlag en habil Premier League back men inte så mycket mer i mitt tycke. Under rätta förutsättningar kanske han blommar ut men i dagsläget är verkligen inte vår stöttespelare i försvaret som alla verkar tro eller lyfter fram honom som.
Citera
2010-08-15, 09:54
Medlem
JörgHeinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter.Sthlm
Någon ny John Terry som han lyftes fram som när han var ung är han inte. I dagsläget skulle jag nog säga att han är vår nästbästa back efter Coloccini men att Williamson borde gå före för att han både spelat ett halvår med argentinaren och dessutom gjorde det med bravur förra säsongen. utöver det har vi även Campbell så det blir svårt för Saylor att återta en startplats. Personligen vill jag se honom som vår högerback denna säsong då jag inte litar ett dugg på Perch, Simpson eller Raylor (Ryan Taylor). I mitt tycke är han vettigare som högerback. Han saknar helt enkelt förmågan att läsa av spelet och spela därefter. För Steven är det alltid 100% i alla situationer som gäller vilket gör att han lätt kan förstöra offsidefällor, dra på sig onödiga frisparkar osv. Överlag en habil Premier League back men inte så mycket mer i mitt tycke. Under rätta förutsättningar kanske han blommar ut men i dagsläget är verkligen inte vår stöttespelare i försvaret som alla verkar tro eller lyfter fram honom som.
Vad hände med Ben Tozer, ansågs inte han vara ett jättelöfte? Av ren nyfikenhet undrar jag även hur Nile Ranger står sig i anfallskonkurrensen?
Citera
2010-08-15, 10:04
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JörgHeinrich
Vad hände med Ben Tozer, ansågs inte han vara ett jättelöfte? Av ren nyfikenhet undrar jag även hur Nile Ranger står sig i anfallskonkurrensen?
Med Tozer hände inte särskilt mycket alls, och han släpptes i somras.

Ranger fick en del speltid ifjol men inte så mycket som man kanske hade kunnat hoppas på. I år var väl tanken att han skulle gå på lån, men efter Bests skada så behåller man honom tydligen initialt i alla fall. Själv vet jag inte vad jag ska tycka om Ranger, han verka ha alla möjliga fysiska förutsättningar för att bli en komplett anfallstyp, men någon supertalang är han inte. Återstår att se om han kan ta något ytterligare stort seteg i sin utveckling.
Citera
2010-08-15, 11:07
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depee
Varför inte gambla? Det är ju inte precis så att vi har något säkert kort i form av Fabianski/Almunia. Om någon av de står imorgon kommer troligtvis den ha lågt självförtroende och jag har svårt att se att nån av de två är mentalt stark nog att hantera det. Ett topp-lag i the Championship hade nog varit bäst för Szczeny, såvida han inte får agera andra målvakt under säsongen och på så sätt matchas in i cuperna då Schwarzer bara har några få säsonger kvar.

Fast Szczeny har stått i division 2 nu senast. Att stoppa in honom direkt i ett topplag i PL som dessutom har ett skakigt oprövat mittförsvar mot ett av ligans bästa lag känns inte särskilt bra någonstans.

Hur tabbiga klåarduon än är så har de iaf rutin på PL-spelet och har mött de här lagen tidigare.

Men tar man in Schwarzer nu är en variant naturligtvis att dumpa Almunia någonstans och så kanske man låter Szczeny gå före Fabianski i vissa enklare matcher, och sådana som inte betyder så mycket, och se hur det funkar.
Citera
2010-08-15, 11:16
Medlem
Kanske är lite tidigt men är det någon som redan nu har någon/några BRA (!) stream-länkar till matchen i eftermiddag?!!!

Om matchen (typ): Jag hoppas vid GUD att vi inte värvar Schwarzer. Vi måste få in en relativt ung målvakt, typ Sloveniens, istället för någon som har 2-3 säsonger kvar. Schwarzer var inte 100% övertygande i VM heller, om ni frågar mig. Hoppas att i alla fall Denilson kan starta idag.
Senast redigerad av Shadyfreak 2010-08-15 kl. 11:21.
Citera
2010-08-15, 11:28
Medlem
ipodnanos avatar
Bara jag som blev oerhört imponerad av Albrighton i Villa igår? Han var helt oberäknelig och lyckades med i stort sett allt han tog sig till.
Citera
2010-08-15, 11:30
Medlem
Masse112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadyfreak
Kanske är lite tidigt men är det någon som redan nu har någon/några BRA (!) stream-länkar till matchen i eftermiddag?!!!

Om matchen (typ): Jag hoppas vid GUD att vi inte värvar Schwarzer. Vi måste få in en relativt ung målvakt, typ Sloveniens, istället för någon som har 2-3 säsonger kvar. Schwarzer var inte 100% övertygande i VM heller, om ni frågar mig. Hoppas att i alla fall Denilson kan starta idag.

Hur kan man hoppas att Denilson startat? Han är ju Arsenals sämsta spelare, slö, lat och osäker i passningsspelet. Enda bra med honom är att han har ett bra skott, vilket han alltför sällan använder. Han lunkar oftast omkring lite på planen och ibland får han oxå röra bollen...

Schwarzer vore den ultimata värvningen. Köper vi in en ung målvakt blir Szczeny utan speltid och det leder till att han lämnar oss. Schwarcer två och sedan Szczeny,det är det ultimata scenariot.
Citera
2010-08-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masse112
Hur kan man hoppas att Denilson startat? Han är ju Arsenals sämsta spelare, slö, lat och osäker i passningsspelet. Enda bra med honom är att han har ett bra skott, vilket han alltför sällan använder. Han lunkar oftast omkring lite på planen och ibland får han oxå röra bollen...

Schwarzer vore den ultimata värvningen. Köper vi in en ung målvakt blir Szczeny utan speltid och det leder till att han lämnar oss. Schwarcer två och sedan Szczeny,det är det ultimata scenariot.

Jag håller inte med och hoppas att han startar i dag. Song är ju skadad.

Och på målvaktsfrågan så får jag faktiskt vara beredd att hålla med dig. Har inte sett Szczeny något så kan inte bedöma honom. Men jag vet ändå inte riktigt vad jag tycker om Schwarzer...
Citera
2010-08-15, 11:45
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ipodnano
Bara jag som blev oerhört imponerad av Albrighton i Villa igår? Han var helt oberäknelig och lyckades med i stort sett allt han tog sig till.
Visst han gjorde det bra, men om han hade haft lite svårare motstånd på kanten tror jag han hade fått det svårt. Talang finns det helt klart!
Citera
2010-08-15, 11:54
Medlem
Någon som vet vart man kan streama matchen? Verkar ju inte finnas på Viasatondemand, eller så är jag bara blind.
Tacksam för svar
Citera
2010-08-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dankej
Någon som vet vart man kan streama matchen? Verkar ju inte finnas på Viasatondemand, eller så är jag bara blind.
Tacksam för svar

Trodde också det skulle finnas på Viasatondemand. Skulle väldigt gärna också vilja ha en länk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in