2011-04-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Att köpa in De Gea som en andramålvakt är uteslutet, dels har United inte råd att lägga de pengarna på en andramålvakt, dels tror jag det kommer hämma De Gea i sin utveckling. Är då bättre att låta honom spela regelbundet i nuvarande klubb.

Det jag vill se hos en målvakt i United är ett bra spel på fötterna och ett bra luftspel, och det är just detta som är problemet med Kuszczak, han är bristande i båda. Även om han blivit bättre så sitter jag fortfarande på nålar så fort han får ett tillbakaspel från en utespelare eller när motståndarlaget har en hörna. Det är detta som VDS varit enorm på, med sitt spel på fötterna (och hans vilja/förmåga att göra sig spelbar på fötterna) har han löst många situationer och ingivit ett stort lugn i försvaret, ett lugn som sedemera spridit sig genom laget. Att De Gea går in och ger detta lugn har jag svårt att se i dagsläget.
En målvakt som är bra på fötterna, i luften och sprider ett lugn i försvaret är en ganska komplett sådan. Tycker att det generellt sett är en brist på sådana för tillfället som realistiskt sett skulle kunna flytta i sommar.

De Gea vann EL som 19-åring och har riktigt hög potential, ser honom hemskt gärna som VDS' ersättare, helt klart hellre än medelmåttor som Akinfeev som inte skulle kunna hantera en luftboll för att rädda sitt liv.
Citera
2011-04-09, 14:16
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Ett rykte som florerat ett tag, återstår att se vad som sker.

De Gea kommer säkert att bli en kanonmålvakt med åren, men är tveksam om jag vill ha honom i dagsläget. Lägger man 180 millar (om det nu stämmer) på en målvakt är det givetvis för att göra honom nr 1, och jag är förbannat osäker på om en målvakt född 1990 är redo för att vara förstavalet i Man Utd. Visst, det finns målvakter som blommat ut och blivit världsmålvakter redan i den åldern, men jag ser hellre en målvakt med mer kött på benen, typ Stekelenburg (stavning?) eller Akinfeev.

Håller inte med om Stekelenburg. För mig är han en av de spelare som glänser under ett stort mästerskap, men egentligen är rätt medelmåttig. Känns inte tillräckligt stabil tycker jag, men å andra sidan så har jag inte sett honom jättemycket så jag kan mycket väl ha fel.
Citera
2011-04-09, 14:55
Medlem
LuudaM-DOGs avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.2090336/2011/04/09/wenger_sparkar_sju_stjarnor_arsjavin_och_bendtner_ hanger_lost

Vad tror ni om det där?
Citera
2011-04-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuudaM-DOG
http://www.fotbollskanalen.se/1.2090336/2011/04/09/wenger_sparkar_sju_stjarnor_arsjavin_och_bendtner_ hanger_lost

Vad tror ni om det där?

Varför skulle Arshavin hänga löst? Imponerande hur mycket info fotbollskanalen verkar ha.
Citera
2011-04-09, 15:24
Bannlyst
Vilket skitlag Fergie ställer på benen idag mot Fulham och med en ensam Berbatov på topp blir det inte seger och jag tippar att Fulham vinner detta idag.
Citera
2011-04-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ointment
Vilket skitlag Fergie ställer på benen idag mot Fulham och med en ensam Berbatov på topp blir det inte seger och jag tippar att Fulham vinner detta idag.

Vad är det som är så dåligt med det laget? Var ju spikat att Rafael och Ferdinand inte skulle lira idag och med Rooney borta är det självklart med Berba. Enda som finns att klaga på är väll Hernandez för Gibson/Anderson och VDS för Kuszczak. Anderson dunkar in en idag btw.
Citera
2011-04-09, 17:55
Bannlyst
Fan den lättaste seger jag sett och som en promenad i parken en solig eftermiddag och det var som walk over och det trodde jag inte efter Hangelands uttalande inför matchen. Mycket bra för United att få en lätt seger i lågt tempo utan skador om nu inte Nani fick en som var ensam om att få fula tacklingar och annat men utan honom är vi ju ändå bättre även om han var bra idag.
Citera
2011-04-09, 18:02
Medlem
Väldigt skön vinst idag, segt att Wolves inte kunde göra sitt bara. Hoppas verkligen man gör allt för att köpa loss Sturridge.
Citera
2011-04-09, 18:41
Medlem
Chelsea bör starta med benayoun och torres nästa match =)
Citera
2011-04-09, 19:04
Medlem
jaochss avatar
Hurra för 3 poäng och återkomst för Benayoun och Alex. Det är nog allt.
Citera
2011-04-09, 19:31
Medlem
Ricketts ska ha uttalat sig idag på Radio Manchester och hälsat att Sturridges flytt till Bolton ser ut att kunna bli permanent!
Citera
2011-04-09, 20:19
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Ricketts ska ha uttalat sig idag på Radio Manchester och hälsat att Sturridges flytt till Bolton ser ut att kunna bli permanent!

Allting hänger på Drogba. Väljer han att stanna lär nog Chelsea släppa honom (dock ej billigt), sticker Drogba vilket det har ryktats om så tror jag Chelsea tar tillbaka honom då han har en ljus framtid.

Hittades direkt ; http://www.goal.com/en/news/9/england/2011/03/26/2412889/daniel-sturridge-cannot-wait-to-return-to-chelsea-and-prove
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in