Citat:
Ursprungligen postat av DonMiguel
Att köpa in De Gea som en andramålvakt är uteslutet, dels har United inte råd att lägga de pengarna på en andramålvakt, dels tror jag det kommer hämma De Gea i sin utveckling. Är då bättre att låta honom spela regelbundet i nuvarande klubb.
Det jag vill se hos en målvakt i United är ett bra spel på fötterna och ett bra luftspel, och det är just detta som är problemet med Kuszczak, han är bristande i båda. Även om han blivit bättre så sitter jag fortfarande på nålar så fort han får ett tillbakaspel från en utespelare eller när motståndarlaget har en hörna. Det är detta som VDS varit enorm på, med sitt spel på fötterna (och hans vilja/förmåga att göra sig spelbar på fötterna) har han löst många situationer och ingivit ett stort lugn i försvaret, ett lugn som sedemera spridit sig genom laget. Att De Gea går in och ger detta lugn har jag svårt att se i dagsläget.
En målvakt som är bra på fötterna, i luften och sprider ett lugn i försvaret är en ganska komplett sådan. Tycker att det generellt sett är en brist på sådana för tillfället som realistiskt sett skulle kunna flytta i sommar.
De Gea vann EL som 19-åring och har riktigt hög potential, ser honom hemskt gärna som VDS' ersättare, helt klart hellre än medelmåttor som Akinfeev som inte skulle kunna hantera en luftboll för att rädda sitt liv.