2011-04-12, 20:01
Medlem
Puckotts avatar
Tror vi kan stryka möjligheten att Wilshere går till City nu (om det ens var en diskussion):

http://twitter.com/#!/jack_wilshere
Citera
2011-04-12, 20:06
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinkinPark
Luis Garcia? Långt hår. Spelar i Racing Santander nu.

Yes box!! Där va namnet. Tyckte han var en riktigt bra lirare. Synd för Pool att han inte är kvar.
Citera
2011-04-12, 20:31
Medlem
Slingersvanss avatar
Vad tror ni om Arsenal ryktena? Att Wenger ska släppa Andrej Arsjavin, Gael Clichy, Nicklas Bendtner, Emmanuel Eboue, Tomas Rosicky, Abou Diaby, Denilson och Manuel Almunia.
För att ge plats till b.l.a Leighton Baines (Everton), Eden Hazard (Lille), Alex Oxlade-Chamberlain (Southampton), Manuel Neuer (Schalke) och Phil Jones (Blackburn).
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article12856993.ab

Hittade även en länk där Gael Clichy säger att han planerar att stanna i Arsenal http://www.givemefootball.com/premier-league/arsenal-star-opens-up-about-future

Nå vad tror ni om dessa "transfer-rykten"? Eller är det för tidigt att spekulera i?
Citera
2011-04-12, 20:49
Medlem
Arsenal-For-Lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingersvans
Vad tror ni om Arsenal ryktena? Att Wenger ska släppa Andrej Arsjavin, Gael Clichy, Nicklas Bendtner, Emmanuel Eboue, Tomas Rosicky, Abou Diaby, Denilson och Manuel Almunia.
För att ge plats till b.l.a Leighton Baines (Everton), Eden Hazard (Lille), Alex Oxlade-Chamberlain (Southampton), Manuel Neuer (Schalke) och Phil Jones (Blackburn).
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article12856993.ab

Hittade även en länk där Gael Clichy säger att han planerar att stanna i Arsenal http://www.givemefootball.com/premier-league/arsenal-star-opens-up-about-future

Nå vad tror ni om dessa "transfer-rykten"? Eller är det för tidigt att spekulera i?
Inför varje transferfönster i flera år har man hört att Arsenal ska "rensa" i truppen, vilket aldrig händer.
Oftast värvar Wenger helt oväntade spelare (Koscielny, Vermaelen, Sagna), dessutom kommer flertalet talangfulla spelare från ungdomslaget komma upp i A-laget nästa säsong (JET, Miguel t.ex). Någon eller några av Almunia, Denilson, Fabregas eller Clichy lär lämna, sen tror jag resten stannar. Diaby kan vara riktigt bra när han är skadefri, Arshavin är en världsklassspelare, Rosicky behövs för att hålla kvar Fabregas och är en helt ok mittfältare, Eboue behövs för stämningen i laget.
Citera
2011-04-12, 21:14
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Inför varje transferfönster i flera år har man hört att Arsenal ska "rensa" i truppen, vilket aldrig händer.
Oftast värvar Wenger helt oväntade spelare (Koscielny, Vermaelen, Sagna), dessutom kommer flertalet talangfulla spelare från ungdomslaget komma upp i A-laget nästa säsong (JET, Miguel t.ex). Någon eller några av Almunia, Denilson, Fabregas eller Clichy lär lämna, sen tror jag resten stannar. Diaby kan vara riktigt bra när han är skadefri, Arshavin är en världsklassspelare, Rosicky behövs för att hålla kvar Fabregas och är en helt ok mittfältare, Eboue behövs för stämningen i laget.
Ja dessa "rensnings" rykten brukar spridas som nakenbilder. Men med tanke på årets säsong, den har visserligen inte varit dålig. Arsenal kommer förmodligen landa på en 2:a plats i PL och det är verkligen inte dåligt! Men om man ser överlag och kollar på alla chanser Arsenal haft, dom hade för några månader sedan chans att ta 4 titlar, men dom brände alla dessa chanser. Sen har många Arsenal supportrar tröttnat på att Wenger bara bygger långsiktigt, dom vill vinna titlar nu - inte om 5 år. Därför tror jag Wenger måste göra några förändringar nu i sommar, annars kan han nog hänga löst.
Men om vi kollar på spelarna som han tänker sälja så är det helt rätt beslut enligt mig.

Alumunia: Har förmodligen gjort mer tabbar än räddningar under sin karriär i Arsenal,
Denilson: Otroligt hypad brasilianare som aldrig blev så bra som man trodde han skulle bli,
Bendtner: Killen med världens bästa självförtroende, förstår dock inte varför? Han suger ju
Rosicky: Kommer aldrig vara i samma form som han var innan sin skada.
Eboué: Så sjukt dålig
Clichy: Riktigt bra vänsterytter med stor potential
Citera
2011-04-12, 21:26
Medlem
Citat:
Eboué: Så sjukt dålig

Eboue är ju utan tvekan en av de nyttigaste truppspelarna (Klagar aldrig över att sitta på bänk, älskar klubben, är älskad i omklädningsrummet) i Arsenal, och han är verkligen inte "sjukt" dålig. Givet, han har inte varit så bra på sistonde och i senaste matchen var han(och resten av backlinjen, för den delen) rent bedrövlig, men att bara beskriva honom med "så sjukt dålig" känns lite väl... Ja, jag vet inte vad. Opportunistiskt? Njae, det är väl inte rätt ordval, men bättre kommer jag inte på. Du förstår syftet.
Citera
2011-04-12, 21:40
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinchen
Eboue är ju utan tvekan en av de nyttigaste truppspelarna (Klagar aldrig över att sitta på bänk, älskar klubben, är älskad i omklädningsrummet) i Arsenal, och han är verkligen inte "sjukt" dålig. Givet, han har inte varit så bra på sistonde och i senaste matchen var han(och resten av backlinjen, för den delen) rent bedrövlig, men att bara beskriva honom med "så sjukt dålig" känns lite väl... Ja, jag vet inte vad. Opportunistiskt? Njae, det är väl inte rätt ordval, men bättre kommer jag inte på. Du förstår syftet.

Jag har inget emot Eboue, tvärtom, det verkar vara en skön lirare, men om man jämför med hur pass duktig han var för ett par år sedan när han slog igenom så tycker jag inte att "sjukt dålig" är en sådan opassande benämning för det är just vad han varit vid många tillfällen. Förstår dock att han är viktig och fotboll kan han ju spela så en försäljning kan jag också se som dum.
Citera
2011-04-12, 21:48
Medlem
Arsenal har Pool på söndag, Spurs den 20e April, United 1 Maj. Enda bortamatchen är Spurs och WHL har Gunners inte haft så mycket trubbel på på sistone har jag för mig. Pool har ett jävla hjärnspöke rent kollektivt på Emirates och United vet jag inte riktigt, har väl slått Arsenal för det mesta men med tanke på ligamatchen sist på OT har Arsenal en grym chans!

Tror dock att United (tyvärr) kommer ta ligan, men hoppet finns ju att United ska lyckas göra ett par Wolves-liknande matcher mot sämre lag och tappa rejält. Men då ska det nog bli så att Lars Ohly bestämmer sig för att bli tvärblå.
Citera
2011-04-12, 22:00
Medlem
Slingersvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Jag har inget emot Eboue, tvärtom, det verkar vara en skön lirare, men om man jämför med hur pass duktig han var för ett par år sedan när han slog igenom så tycker jag inte att "sjukt dålig" är en sådan opassande benämning för det är just vad han varit vid många tillfällen. Förstår dock att han är viktig och fotboll kan han ju spela så en försäljning kan jag också se som dum.
Att Eboue är en lagspelare kan jag hålla med om, att han kan nöta bänk så mycket utan att klaga förtjänar han helt klart en eloge för.
Jag gillar bara inte Eboue helt enkelt, jag tycker att han är slö och fet, detta resulterar ofta i att han inte har en chans mot snabba yttermittfältare på vänsterytterplatsen när han får gå in på b.l.a Sagnas plats.
Citera
2011-04-12, 22:24
Medlem
@Slingersvans; Har för mig att Eboué är jävligt kvick?
Citera
2011-04-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Tror vi kan stryka möjligheten att Wilshere går till City nu (om det ens var en diskussion):

http://twitter.com/#!/jack_wilshere
Betydelselöst meddelande, Rooney och Tevez har ju båda kysst klubbmärkena och sedan hotat att lämna.
Däremot tror jag att han mycket väl kan stanna hos Arsenal hela sin karriär men man bör ofta ta det spelarna säger med en nypa salt.

Citat:

Det här med storstädning är något media gillar att skriva om inför varje transferfönster, men i verkligheten är det ytterst ovanligt (precis som spelar-byten) och det av väldigt logiska anledningar. Arsenal kommer säkerligen köpa och sälja några spelare men knappast fler än ett par ut samt in.
Citera
2011-04-12, 23:26
Medlem
FabioAugustos avatar
Wenger kommer försöka sälja Almunia och Rosicky på ett schysst sätt (det vill säga han vill sälja dom, men han vill samtidigt inte göra sig omöjlig mot dom. Kommer det bud blir det ett "ja", men han kommer nog inte aktivt att göra sig av med dom. Lex Eduardo), samtidigt som han kommer försöka på Eden Hazard (kan inte tänka mig annat eftersom Wenger pratat om Hazard på ett sådant sätt att det känns som att han är intresserad) och någon spelare på någon annan position. Kanske någon ny back om nu han inte tycker Bartley duger.

Jag gillade förövrigt Daily Mails kommentarer till varför de ska säljas. Anledningen till att Eboue har gjort en dålig säsong enligt dom? För att inte ett enda av hans hela sju inlägg den här säsongen har nått en medspelare. Oh snap! Eboue gråter nog tårar av Daily Mails fantastiska upptäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in