Citat:
Ursprungligen postat av Arsenal-For-Life
Inför varje transferfönster i flera år har man hört att Arsenal ska "rensa" i truppen, vilket aldrig händer.
Oftast värvar Wenger helt oväntade spelare (Koscielny, Vermaelen, Sagna), dessutom kommer flertalet talangfulla spelare från ungdomslaget komma upp i A-laget nästa säsong (JET, Miguel t.ex). Någon eller några av Almunia, Denilson, Fabregas eller Clichy lär lämna, sen tror jag resten stannar. Diaby kan vara riktigt bra när han är skadefri, Arshavin är en världsklassspelare, Rosicky behövs för att hålla kvar Fabregas och är en helt ok mittfältare, Eboue behövs för stämningen i laget.
Ja dessa "rensnings" rykten brukar spridas som nakenbilder. Men med tanke på årets säsong, den har visserligen inte varit dålig. Arsenal kommer förmodligen landa på en 2:a plats i PL och det är verkligen inte dåligt! Men om man ser överlag och kollar på alla chanser Arsenal haft, dom hade för några månader sedan chans att ta 4 titlar, men dom brände alla dessa chanser. Sen har många Arsenal supportrar tröttnat på att Wenger bara bygger långsiktigt, dom vill vinna titlar nu - inte om 5 år. Därför tror jag Wenger måste göra några förändringar nu i sommar, annars kan han nog hänga löst.
Men om vi kollar på spelarna som han tänker sälja så är det helt rätt beslut enligt mig.
Alumunia: Har förmodligen gjort mer tabbar än räddningar under sin karriär i Arsenal,
Denilson: Otroligt hypad brasilianare som aldrig blev så bra som man trodde han skulle bli,
Bendtner: Killen med världens bästa självförtroende, förstår dock inte varför? Han suger ju
Rosicky: Kommer aldrig vara i samma form som han var innan sin skada.
Eboué: Så sjukt dålig
Clichy: Riktigt bra vänsterytter med stor potential